• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ravenol vst vs pmo extreme/ 5w40

tommyfx

Użytkownik
Samochód
skoda octavia
Marka samochodu
SKODA OCTAVIA
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
1.6 MPI + LPG
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40; VW 502
dobra temat założony
Post automatically merged:

ja widzę tylko to co w karcie, nie znam się aż tak na tym dlatego proszę o zdanie kogoś kto rozebrał te oleje na czynniki...wcześniej napisałem że moja skoda to auto z lpg z silnikiem mpi, jazda w 90% w mieście po 5000 km miesięcznie
 
Last edited:
Czyli co grube oleje w 100 st to do turbo a Shell Helix 5w40 do LPG jest OK?

nie. Do turbo, ja preferuję aby olej miał jak najlepszy wskaźnik CCS, aby olej dotarł po odpaleniu, na zimnej jednostce jak najszybciej w najważniejsze miejsca.

Shell jest jak najbardziej OK do LPG, nie ma żadnych przeciwwskazań. Toyoty z Valvematic latają na 0W20 + LPG i tam nic się nie dzieje.
 
Ja już kupiłem dzisiaj to VST RAVENOL...

Proszę o odpowiedź kogoś kto się zna....czy olej PAO może powodować że tempa silniku będzie troszkę wyższa nic HC np? Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym to powiedział że po zastosowaniu pełnego PAO wentylator mu zaczął mu częściej krecic
 
czy olej PAO może powodować że tempa silniku będzie troszkę wyższa nic HC np?

Ja nie zauważyłem, ale też nie mam wskaźnika temperatury. Raczej wątpię...

Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym to powiedział że po zastosowaniu pełnego PAO wentylator mu zaczął mu częściej krecic

Czy znajomy ma wskaźnik temperatury oleju?
Jaki olej zalał znajomy?
 
Ja nie zauważyłem, ale też nie mam wskaźnika temperatury. Raczej wątpię...



Czy znajomy ma wskaźnik temperatury oleju?
Jaki olej zalał znajomy?
PMO właśnie 5w40...nie mierzył temperatury, po prostu powiedział że zaobserwowal już w pierwszych dniach że zaczął mu się uruchamiać wentylator gdy auto długo stoi na jalowym i w korkach
 
nie mierzył temperatury, po prostu powiedział że zaobserwowal już w pierwszych dniach że zaczął mu się uruchamiać wentylator gdy auto długo stoi na jalowym i w korkach

raczej wątpię, żeby to był olej. Ja nie zauważyłem jak do tej pory żadnych negatywnych zmian na PAO. Same pozytywy.
 
@tommyfx jest właśnie odwrotnie silniki na olejach PAO osiągają z reguły niższe temperatury, gdyż ta baza zawiera wyższe ciepło właściwe.
 
@poziom1989 tak właśnie myślałem. Do tego temperatura zapłonu jest dużo wyższa, niż w przypadku baz HC.
 
cześć wszystkim,

tak dla informacji, jakiś czas temu po dyskusji zdecydowałem się zalać VST do mojej 1.6 mpi octavia ...na dzień dzisiejszy zrobione jest 7000 kilometrów....

co ciekawe:
1. na ten moment dolałem tylko 0,1 litra czyli dużo lepszy wynik niż przed wymianą,
2. autko naprawdę chodzi cicho, gdy auto stoi na światłach to praktycznie silnika nie słyszę,
3. i tu być może moje subiektywne odczucie ale auto naprawdę zbiera się lepiej, tak jakby miał bardziej lekko, nie mam wrażenia ciężkości samochodu co miewałem wcześniej
 
mam pytanie do Was bo się znacie na tym...

w kontekście silnika z LPG....biorąc jedynie pod uwagę dodatki...które z pierwiastków są najbardziej pożądane...czy w ogóle można tak zadac pytanie?

wapń, cynk, fosfor, bor, magnez czy molibden?

dzięki,
 
wyjątkowo do jednej skody zamiast ravenola vst wlałem tanszy energy total 9000 5w40...i wiecie co? po 2000 km nie ubyło nic oleju, na miarce tyle ile było tyle jest...ravenola piło około 0,1 litra w tej skodzie na 1000

czy ktoś potrafi to wytłumaczyć?
 
Uwaga tłumaczę: rożne silniki, rożnie reagują, na różne oleje. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego i nie jest to wskaźnikiem jakości oleju. Oleje na PAO często potrafią na początku zwiekszyć pobór, który z czasem się zmniejsza natomiast oleje HC czesto na poczatku nie wykazują poboru, który pojawia się wraz z degradacją oleju. Nie ma żadnej reguły i rożnie to bywa.
 
@tommyfx

na stronie Eurola mają "advisor" odnośnie przyczyn np dymienia, braku mocy itd. Przy poborze oleju jest jedna uwaga: olej ma zbyt niską lepkość.

Total Energy 9000 5w40 ma ponad 14cst w 100st.
 
Back
Top