Zgadzam się od zawsze w całej rozciągłości. To mógłby być sprzedawalny olej, gdyby można go było kupić na orlenie w sensownych pieniądzach i tego nie rozumiem- dlaczego 6 dych za litr ?
A inne na stacjach benzynowych możesz kupić w sensownych cenach? Shella na Shellu, Castrola na BP, Mola na Molu? Chyba tylko na Avia ma w miarę sensowne ceny, przy czym nie wiem kto je dla nich robi oraz swego czasu Lukoil na AMICU
Taka jest polityka żeby łupać na stacji, tak samo jest z innymi płynami. Żeby kupić taniej zakup trzeba zaplanować. W elektromarketach też jest podobnie.
Na stacjach za miedzą oleje są po ok 25-30€/L. Taka polityka firm, kupuje się tam olej w razie "W" na dolewkę, a nie na wymianę.
Skoro ceny hurtowe są zbliżone, a detaliczne znacznie różne to oznacza, że sprzedawcom bardziej opłaca się sprzedawać Motula, czy Shella niż Orlena. Takie przemyślenia prostego człowieka
Tak niestety właśnie jest. W dodatku wg. mnie na Orlenie są nawet niższe marże procentowe. Motul może nie jest najszczęśliwszym przykładem bo ten olej to "dzika" dystrybucja ale na "zachodnich" markach zwykle się więcej zarabia przy czym ten zarobek niekoniecznie dotyczy finalnego sprzedającego.
https://lotosoil.pl/ nie działa, chyba koniec epoki i przez lata najlepszej rafinerii w Europie. Równo 50 lat od odbiorów technicznych instalacji. W wakacje miała być impreza na 50 rocznicę rozładowania pierwszego tankowca (Kasprowy Wierch).
Co do reszty to może się zgodzę, może nie. Patrząc na Orleny nie były jakieś tragiczne, specjalnie nie odróżniały się od reszty in minus. Ja, inaczej niż Ty sądzę, że za mało atrakcyjną, biorąc pod uwagę jakość i położenie, ceną olejów Orlenu stoi nie tyle logistyka, co skala produkcji. Jak blendujesz dla siebie i paru(dziesięciu?) innych marek od niszowych zamawiaczy do gigantów pokroju Eneosa to koszt litra zaczyna spadać i to drastycznie.
Orlen nie wiem czy ma inną produkcję gotowych olejów niż na własny użytek.
To już nie będzie w Gdańsku produkcji olejów? Odczuwam jakby w tym tonie były wypowiedzi żałobne. Nie zagłębiam się w tematu ale Orlen Oil zmienił siedzibę z Krakowa do Gdańska. Obawawiał bym się w takim razie bardziej o losy rafinerii na południu Polski
No właśnie nie wiadomo czy będą produkować. Wiadomo jakie plany ma Orlen względem gdańskiej rafinerii? W sumie to nic nie wiadomo poza tym że marki Lotos już w zasadzie nie ma.
Poza tym żałoba jest po Lotosie, nie po rafinerii. Wczoraj w nocy ją fotografowałem, ku wściekłości przyglądających mi się zza płotu ochroniarzy, więc potwierdzam że nie zniknęła i nawet działa
Nie ma już terminala morskiego (a ta rafineria od samego początku przerabiała ropę arabską), bo kupiła go sieć Avia. Więc Możejki bis, gdzie po kupnie rafinerii przez Orlen ... rozebrano prowadzące do niej tory.
E, nie no nie przekłamuj rzeczywistości. Po pierwsze primo Unimot kupił terminale paliwowe (także część Orlenowskich). Po drugie Orlen buduje terminal przeładunkowy i nowe instalacje do hydrokrakingu. W końcu na mocy umowy z Aramco mają odbierać kupę ichniej ropy.
Mi pokazuje olej który mnie ostro zaciekawił: ME C2 0W-30 którego wcześnie w ofercie Orlenu nie było. Wg ich tabeli zamienników ma być odpowiednikiem Lotosa Quazara C2 0W-30. Ciekawe czy da się to w ogóle kupić, czy będzie jak Quazar który niby był, ale go nie było.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.