• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna III ph III 2.0DCI 200KM

Nomyba

Użytkownik
Samochód
Espace 2.0dci 175hp
Marka samochodu
Renault Laguna III ph III
Budżet/ile litrów
8l 200zł
Styl jazdy
Silnik
2.0 DCI 200KM
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
C4
Jaki olej masz obecnie
Max expert 5w30 c4
Witam serdecznie,

Pacjent jak w tytule.
Od dłuższego czasuata na orlenie max expert 5w30 c4 + AR9100, interwał 12kkm.

Przebieg 200kkm, głównie trasa, z głową bez piłowania, moc wykorzystywana do wyprzedzania i włączania się do ruchu.
Co wymianę oleju płuczę z użyciem 2x płukankę k2. Olej generalnie przez pierwsze 3-4kkm na bagnecie czysty, potem dopiero ciemnieje.

Jest jakaś lepsza opcja zamiast Orlen max expert 5w30 c4 + ar9100?

Może mannol 7706 + ar9100? A może jakiś inny czysty olej bez ar? Jeżdżę dosyć dużo, więc cena jest dość istotna, wchodzi 8l na wymianę, także oleje po 200zl za 5l odpadają...
 
Ja bym nic nie zmieniał. Często do tych silników polecam Orlen Max Expert C4. Na prawdę dobra opcja w relacji cena=jakość. Uważam, że jeśli jesteś z tego oleju zadowolony, to ja bym nie kombinował. Miska olejowa tam jest na prawdę spora i koszta potrafią być spore.
 
Ja bym pozostał na Orlenie z dodatkiem, jeśli się sprawdza.
Co do Mannola, to użytkownicy tego forum raczej niezbyt dobrze oceniają wyroby SCT.
Patrząc na różnicę w cenie między Orlenem a Mannolem to nie warto, bo w tym wypadku droższy niekoniecznie będzie lepszy.
 
Ewentualnie, podobnie cenowo wychodzi Gulf RNX.
 
Ewentualnie jest jeszcze droższy Petronas Syntium 5000 AV 5W40 C4
Pewnie na tym samym pakiecie co Orlen, ale zagraniczny od dużego producenta baz olejowych.
Jednak czy lepszy od Orlena, to raczej ciężko stwierdzić bez analizy, a i ona w sumie nie powie jakoś super dużo.
 
Ok, dziękuję za odpowiedź :)

A jak interwał? Bez analizy jesteście w stanie mi powiedzieć czy te 12kkm po autostradach/drogach ekspresowych jest ok?
 
czy te 12kkm po autostradach/drogach ekspresowych jest ok?
Teoretycznie są to najlepsze warunki dla oleju. Myślę, że przy takich interwałach nie powinno być żadnego problemu. Dodatkowo, te silniki są na prawdę solidne.
 
Ok, będę się w takim razie trzymał tych 12kkm.

Znalazłem na forum temat dotyczący analiz, jestem świeżo po wymienie, także chwilę zejdzie do 12kkm, ale postaram się wysłać olej na analizę i wrzucę tutaj wynik do Waszej oceny.

Cieszę się, że mamy krajowe produkty które ciężko zastąpić czymś lepszym zagranicznym :))

A jeśli chciałbym zacząć używać coś lepszego + ar9100, to co by to mogło być zamiast Orlenu? Pytanie teoretyczne gdzie możemy chwilowo pominąć kwestie $
 
Ile silnik pobiera oleju?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Więc spokojnie możesz wybierać coś spośród C3. Bardzo fajnym wyborem będzie Aral Supertronic 0W40 oparty na bazach PAO. Tyle, że za 8L wyjdzie około 300zł. Norma C4 [RN720] zadebiutowała wraz z premierą Laguny III.

Pośród C4 kierowałbym się raczej ceną, bo ciężko wyróżnić cokolwiek wybitnego w tym przedziale olejów.

Gdyby to było moje auto, to nie patrzyłbym ani na normę C3, ani C4, tylko prawdopodobnie stosował A3/B4 i przy tej pojemności miski olejowej - Lotos Synthetic Plus 5W40. Ale to jest moje osobiste zdanie. Tym się nie sugeruj, to raczej piszę tylko i wyłącznie w formie off topu\ciekawostki ;)
 
Dziękuję za obszerną odpowiedź :)

Czyli generalnie chyba zostanie Orlen z AR... W sumie to może i dobrze, używam go już bardzo długo i fajnie wiedzieć, że do tej pory nie robiłem sobie kuku :D

Rozumiem, że do elfa nie ma sensu wracać bo oprócz tego że oczywiście mają umowe z renault to nie jest lepszy od orlena?
 
Jeżdżę na identycznym zestawie w swoim 2.0dCi i również zastanawiam się nad czymś "nowym" zamiast Orlen MaxExpert, a konkretnie Eurol Actence 5w30 C4. Myślę że to też może być ciekawy wybór zwłaszcza podrasowany AR.
 
Rozumiem, że do elfa nie ma sensu wracać bo oprócz tego że oczywiście mają umowe z renault to nie jest lepszy od orlena?
Teraz umowę z Renault ma Castrol ;)

Elf nie jest lepszy od Orlenu, a Orlen nie jest lepszy od Elfa. Pisałem, w tej normie oleje są porównywalne i ciężko wskazać coś wybitnie wyjątkowego.
Myślę że to też może być ciekawy wybór
Porównywalny. Spróbować możesz, ale gwarantuję, że nie zauważysz niczego, poza różnicą w cenie.
 
A co powiecie Panowie o Shellu 5W30 AR-L? Też spełnia normę RN0720. Jak wypada na tle Efla i przywołanego Orlena? Będzie lepszy, czy jest porównywalny?
 
Ten Shell jest przede wszystkim dość drogi.
Chyba, że zaraz ktoś wyskoczy z super ceną i dostępnością na paczkomat ;)
Na tłoku jest napis Active Cleaning czyli olej nie jest na bazie GTL i podstawowy atut shella nie wchodzi w grę. Olej jak olej, raczej porównywalny niż lepszy, a cena wysoka.
 
A co powiecie Panowie o Shellu 5W30 AR-L
Obok Orlenu, najczęściej polecany przeze mnie olej. Bardzo dobra, solidna marka, jeden z najwiekszych graczy na rynku. Jeśli natomiast jesteś zadowolony z Orlenu, to nie widzę sensu, abyś na siłę kombinował. Powtarzam, oleje w tej normie są porównywalne, ciężko znaleźć coś wybitnie lepszego. Masz w podobnej cenie do Orlenu, Gulfa RNX, jak już chcesz na siłę coś innego, to możesz sobie wziąć Gulfa.
 
Shell wytwarza oleje z gazu ziemnego nie z ropy , już przez samo to są bardziej czyste z wapnia siarki i innych zanieczyszczeń .
Np. Honda w ASO zamiast drogi OEM gdy ktoś nie chce to leją Schell'a.
Ja po Ravenolu wlałem i żadnych negatywnych odczuć .
Zrobię analizę tak z ciekawości .
Co w silniku piszczy po 90 tys km , gwarancja się kończy .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Back
Top