• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna III ph III 2.0DCI 200KM

Nomyba

Użytkownik
Samochód
Espace 2.0dci 175hp
Marka samochodu
Renault Laguna III ph III
Budżet/ile litrów
8l 200zł
Styl jazdy
Silnik
2.0 DCI 200KM
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
C4
Jaki olej masz obecnie
Max expert 5w30 c4
Witam serdecznie,

Pacjent jak w tytule.
Od dłuższego czasuata na orlenie max expert 5w30 c4 + AR9100, interwał 12kkm.

Przebieg 200kkm, głównie trasa, z głową bez piłowania, moc wykorzystywana do wyprzedzania i włączania się do ruchu.
Co wymianę oleju płuczę z użyciem 2x płukankę k2. Olej generalnie przez pierwsze 3-4kkm na bagnecie czysty, potem dopiero ciemnieje.

Jest jakaś lepsza opcja zamiast Orlen max expert 5w30 c4 + ar9100?

Może mannol 7706 + ar9100? A może jakiś inny czysty olej bez ar? Jeżdżę dosyć dużo, więc cena jest dość istotna, wchodzi 8l na wymianę, także oleje po 200zl za 5l odpadają...
 
@Bodex -Schell to firma od kibli. Nie wiem co ty chcesz koledze polecić ;)

Shell ma sporo olejów na HC, produkcja GTL raz że nie jest aż tak duża, dwa nie wiem ile przepisów na certyfikowane oleje uwzglednia GTL.

Ale same oleje, bez względu na to czy HC czy GTL są bardzo dobre.
 
Słownik , podmienia , usunąłem słowo ze słownika smartfona

@soszo , a te co kupiłem to GTL ?
Sądziłem , że wszystkie mają z bazy GTL

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
11af5f9767293ff109bdad5d32e221c6.jpg
 
Last edited:
Z tego, co Panowie piszecie wynika, że Shell AR-L to dobry olej, ale HC. Żyłem w przekonaniu, że jest na bazie GTL i to był jedyny motyw, który skłaniał mnie spróbowania go u siebie. W takim wypadku pozostaje chyba bez obaw zalać Orlena. Wymieniam olej co 8-10tkm, więc każdy, co spełnia normę RN0720 sobie poradzi w moim silniku. Niepodważalną zaletą, jak dla mnie w przypadku Orlena jest jego cena, bo za mniej dostaje to samo, co u konkurencji. Może kiedyś skuszę się na zalanie dodatkowo AR9100, ale to już podnosi koszty każdej wymiany oleju, a do miski wchodzi mi 7.4l.
 
. Może kiedyś skuszę się na zalanie dodatkowo AR9100, ale to już podnosi koszty każdej wymiany oleju, a do miski wchodzi mi 7.4l.

Koszt podnosi .... Kup większa bańkę , lub rozlewany z beczki , ale skoro tarcie w silniku spada to i oszczędność paliwa, a taki silnik trochę więcej go przepompuje przez 10 tys km .

Więc wyjdzie na 0, mniej się metal zużywa więc potencjalnie mniej napraw, i kultura pracy napewno się poprawi .

Ja zawsze nam takie motto :
Nie patrz ile stracisz , patrz ile zyskasz .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Koszt podnosi .... Kup większa bańkę , lub rozlewany z beczki , ale skoro tarcie w silniku spada to i oszczędność paliwa, a taki silnik trochę więcej go przepompuje przez 10 tys km .

Więc wyjdzie na 0, mniej się metal zużywa więc potencjalnie mniej napraw, i kultura pracy napewno się poprawi .

Ja zawsze nam takie motto :
Nie patrz ile stracisz , patrz ile zyskasz .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

Przekonałeś mnie :) Zamówiłem Orlen Maxexpert C4 i AR9100. Jestem ciekaw, jak ten zestaw będzie się u mnie spisywał. Autor tematu ma ten sam zestaw, ale ja nie mam auta podrasowanego, więc myślę, że u mnie będzie silnik bardzo dobrze chroniony💪
 
Tak mam ten sam zestaw. Generalnie jak napisałem z mocy korzystam do wyprzedzania i włączenia się do ruchu, nie do pajacowania, więc raczej też u mnie jest ok...

Dodatki AR stosuje już od dawna, dodaje 250ml na wymianę, wchodzi mi dokładnie tyle oleju ile u Ciebie.
 
Kupiłem jedną buteleczkę 200ml AR9100. Myślę, że na pierwszy raz wystarczy do 7 litrów oleju choć optymalnie powinien mieć chyba 250ml. Gdzieś wyczytałem, że 25ml AR na litr oleju to wartość przy której już dodatek działa, więc powinno być ok :)
 
Last edited by a moderator:
35 ml to dawka optymalna. 25 ml to dawka minimalna aby był sens zastosowania. Ja 200 ml daje na ok 4,5 l.
Z RN0720 Orlen jest wart uwagi a jak cena jest priorytetem to Starline Fluence FE 5W30 powinien być podobno równie dobry.
Elf jest stosunkowo ok a jako alternatywę można wziąć pod uwagę np. Eurola Actence 5W30, który kosztuje podobnie a do producenta można mieć zaufanie co pokazują analizy. Mam wielu stałych Klientów zalewających ten olej. Polecić mogę też Neste i Penrite ale to już wyższa półka cenowa.
 
No to u mnie wyjdzie max. 29ml na litr oleju. Cenowo natomiast wychodzi to całkiem nieźle, bo w sumie ~230zł. Za 25zł mniej mógłbym mieć Shella albo ELfa, więc sądzę że zestaw Orlen C4 + AR9100 to najlepsza opcja w tych pieniądzach.
 
Tak jeszcze myślę czy nie przejść na 5w40 C3? Jest sens? Wiadomo wyjdzie drożej na wymianach, ale ochrona lepsza ...

Tak mi przyszło do głowy po przeczytaniu któregoś już w ostatnim miesiącu postu o obróceniu panewki w 2.0 dCi :p
 
ale ochrona lepsza
Bzdura.

Tak mi przyszło do głowy po przeczytaniu któregoś już w ostatnim miesiącu postu o obróceniu panewki w 2.0 dCi
Jak trafisz na egzemplarz że skręconym licznikiem z 800 na 200, albo taki, w którym olej był zmieniany co 30 tysięcy i katowany po mieście, to żaden olej nie pomoże.

Z olejów C3 jest bardzo fajny Aral Supertronic 0W40. Jeśli nie bierze oleju, to nie widzę problemów z przejściem z C4 na C3.
 
Drodzy Państwo, jeszcze jedna oferta wpadła mi w oko.

Co myślicie o Meguinie 5w30? Spełnia normę rn 0720. Jak każdy poprzedni mój olej dostałby witaminke w postaci AR.

Warto dopłacić ? Czy w tej normie serio to nie ma znaczenia?
 
Meguin robi niezłe oleje. Czy warto dopłacić? Zależy kogo spytasz, wg mnie nie. Miałem u siebie Meguina ale jakoś specjalnie zachwycony nie byłem. Liqui Moly zresztą też nie, a to ten sam koncern.
 
Wg mnie tez nie. Mam aktualnie w silniku Meguin i to jest pierwszy i ostatni raz tej marki. Masz Orlen C4, ktory ma bardzo dobry pakiet pod te norme i jezeli dodajesz do niego AR nic juz nie polepszysz.
 
No to kopię dalej i zastanawiam się co lepszego od orlena wlać w tej normie...

Akurat mam wymianę na dniach to coś trzeba kupić.

Ewentualnie jak nic nie znajdę to wleci ponownie Orlen którego mam zapas w garażu...
 
Dostępne oleje w tej normie są bardzo zbliżone do siebie więc będziesz miał wyzwanie. Zestaw który w tej chwili lejesz jest bardzo dobry i naprawdę trudno wymyśleć coś lepszego. Moim zdaniem szkoda kasy i gimnastyki.
 
W takim razie koniec wydziwiania. W sumie może to i lepiej bo chyba orlena nikt nie podrabia i można kupować bez strachu wszędzie :p Taką mam nadzieję przynajmniej....
 
Back
Top