• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Megane RS dCi

Benis34

Użytkownik
Samochód
BMW E46 323Ci
Marka samochodu
Renault
Budżet/ile litrów
300/8L
Styl jazdy
Silnik
2.0 DCI
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 ACEA C3
Jaki olej masz obecnie
5W30 MOTUL EFE
Cześć,
dosłownie kilka dni temu nabyłem usportowioną Megankę z silnikiem wysokoprężnym. Według poprzedniego właściciela nie pobiera oleju, w tym momencie zalana Motulem 5W30 EFE + Ceratec. Jedyne co podaję producent to ACEA C3. Na ten moment auto wyposażone we wszelką ekologię EGR/DPF. Wóz legitymuje się w tym momencie mocą na poziomie 184KM/400Nm.
Jestem ciekaw jaką ciekawą alternatywę można zaproponować do tego modelu, zależy mi na ochronie, auto nie jezdzi po torze. Pokonuje 75KM dziennie w cyklu 80/20 trasa/miasto. Czy można zalać go jakimś 5W40 z normą C3?
Dziękuje za odpowiedzi!
 
Last edited:
Ja zaproponuje Shell Helix Ultra ECT C3 5W30. Niektórym silniki pożerają Shella, nie wiem jak będzie w twoim przypadku, u mnie w Oplu nie było z tym problemu.

Na pewno Orlen XD 5W30 też nie będzie złym wyborem.

Mobil 1 ESP 5W30 ma chyba najlepsze opinie ale może wyjść już poza Twój budżet.
 
A nie każde 2.0 dci z DPF to C4/RN0720? Nie upieram się oczywiście, ale sam mam taki silnik dlatego pytam ;) Z drugiej strony czasami ludzie się decydują na C3 zamiast C4 w tych silnikach.
 
W 2018 roku norma RN17, RN17FE i RN17RSA zastąpiły wszystkie starsze nowmy RN, czyli też RN0720.
Ja zaproponuje Ci Shell Helix Ultra Professional AR-L RN17 5w30, albo Motul Specific RN17 5w30.
Oba oleje niedawno były analizowane, mozesz sobie zobaczyć który Ci się bardziej podoba.
 
RN17 nie zastąpia RN0720. Jest dalej w użyciu. W sumie wychodzi na orlen max expert C4 jak tanio i nieźle, a jak drożej to może shell z tą normą?
 
A nie każde 2.0 dci z DPF to C4/RN0720? Nie upieram się oczywiście, ale sam mam taki silnik dlatego pytam ;) Z drugiej strony czasami ludzie się decydują na C3 zamiast C4 w tych silnikach.
Jeśli się nie mylę o na początku producent wymagał jedynie normy C3 a lepkość dopuszczalna to 5W30 i 5W40. Norma RN0720 ( i co za tym idzie C4) weszła chwilę później ale ponoć są różnice w zależności od modelu i rynku docelowego. W 2018 Renault wprowadził nowe normy ale z tego co mi wiadomo to z automatu nie zastąpiły one RN0720 tylko jakiś czas występowały równolegle ale może mam błędne informacje. Problemy z normami są takie, że często producenci sami są niekonsekwentni i zdarza sie, ze co innego ASO twierdzi na podstwie nr VIN a co innego mówi instrukcja obsługi.
 
Moja wiedza na temat wymagania C3 pochodzi jedynie z programu workshopdata. Nie zmienia to faktu że wprowadzenie w tej aplikacji Laguny3 z tego samego roku pokazuje już normę RN0720
 
Z tego co mi wiadomo norma RN17 jest do nowszych generacji dCi z AdBlue i nie zastępuje ona RN0720. U Ciebie powinien byc olej 5w30 C4.
 
Moim zdaniem przy normie RN0720 nie będzie zbyt dużych różnic jakościowych bo norma jest dość specyficzna i dość mocno narzuca recepturę oleju. Nikt chyba nie kombinuje z IV grupą a podstawowy pakiet dodatków jest ten sam. Gulf parametrami z karty na kolana nie rzuca ale to uznany producent wiec nie powinno być źle a widzę, że cena faktycznie atrakcyjna.
 
:)
Z IV grupą jest tak, że pomimo, że bazy III grupy (wliczając GTL) potrafią jakościowo być już na bardzo wysokim poziomie to jednak te nazwijmy to oleje z górnej czy najwyższej półki (no może z małymi wyjątkami) wciąż bazują przynajmniej w dużym stopniu na IV/V grupie.
IV grupę dałem tu po prostu jako wyróżnik bo przy innych (niektórych) normach ta grupa czasami ma zastosowanie i chyba jest najłatwiejszym i najbardziej trafiającym do wyobraźni "wyróżnikiem". W RN0720 nie słyszałem aby ktoś stosował inne bazy niż grupy III i choć w obrębie samej grupy III (tak jak innych) bazy mogą mocno różnić się pod względem jakości to tutaj myślę, że mamy dość zbliżony standard jakościowy określony wymaganiami normy.
 
Jest spoko.
 
Podstawowa linia GTX, najtaniej aby wygrać ofertę dla renault. Przypuszczam że orlen C4 będzie nie gorszy.
Ja wolałbym shella.
 
Last edited:
Zrobiłem na tym Orlenie już 50tys. w swoim dCi (5 wymian) i nie widzę najmniejszego sensu w kupowaniu droższego oleju, a na początku lałem Millers'a😉. W przyszłym tygodniu kolejna wymiana i wlatuje ponownie Orlen 5w30 C4.
 
Zrobiłem na tym Orlenie już 50tys. w swoim dCi (5 wymian) i nie widzę najmniejszego sensu w kupowaniu droższego oleju, a na początku lałem Millers'a😉. W przyszłym tygodniu kolejna wymiana i wlatuje ponownie Orlen 5w30 C4.
Skoro tak, skłonie się w kierunku Orlena, jedynie mam wątpliwości między C3 a C4. Rozumiem że dla mojej jednostki nie będzie miało to znaczenia, nawet jeśli workshopdata podaje jedynie C3?
 
Back
Top