• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Megane RS dCi

Benis34

Użytkownik
Samochód
BMW E46 323Ci
Marka samochodu
Renault
Budżet/ile litrów
300/8L
Styl jazdy
Silnik
2.0 DCI
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 ACEA C3
Jaki olej masz obecnie
5W30 MOTUL EFE
Cześć,
dosłownie kilka dni temu nabyłem usportowioną Megankę z silnikiem wysokoprężnym. Według poprzedniego właściciela nie pobiera oleju, w tym momencie zalana Motulem 5W30 EFE + Ceratec. Jedyne co podaję producent to ACEA C3. Na ten moment auto wyposażone we wszelką ekologię EGR/DPF. Wóz legitymuje się w tym momencie mocą na poziomie 184KM/400Nm.
Jestem ciekaw jaką ciekawą alternatywę można zaproponować do tego modelu, zależy mi na ochronie, auto nie jezdzi po torze. Pokonuje 75KM dziennie w cyklu 80/20 trasa/miasto. Czy można zalać go jakimś 5W40 z normą C3?
Dziękuje za odpowiedzi!
 
Last edited:
Jeśli masz normę RN0720 to C4.
Jeśli to jeszcze starsza wersja bez dpf to C3 może być.
 
Generalnie to te pytanie i związane z nimi polecenia dotyczyły (głównie) oleju z C4 i RN0720. Jak pisze Kolega powyżej spokojnie możesz stosować zarówno olej z C3 jaki z C4. Po prostu w C3 masz praktycznie "nieograniczony" wybór i oleje dość mocno różniące się od siebie a jesli chodzi o C4 to różnice nie będą jakieś bardzo duże i Orlen jest dość sensowną propozycją. Jak się decydujesz na C3 to bym poszedł w olej z normą 504/507.
 
Z czego wynika zainteresowanie dodatkowo normą VW? Jeśli oczywiście da się to opisać w pigułce 😅
Generalnie to te pytanie i związane z nimi polecenia dotyczyły (głównie) oleju z C4 i RN0720. Jak pisze Kolega powyżej spokojnie możesz stosować zarówno olej z C3 jaki z C4. Po prostu w C3 masz praktycznie "nieograniczony" wybór i oleje dość mocno różniące się od siebie a jesli chodzi o C4 to różnice nie będą jakieś bardzo duże i Orlen jest dość sensowną propozycją. Jak się decydujesz na C3 to bym poszedł w olej z normą 504/507.
 
Jakikolwiek C3 będzie ok ale norma 504/507 stawia po prostu względem oleju dość wygórowane wymagania w wielu "aspektach" i oleje spełniające tą normę trzymają po prostu dobry standard jakości.
 
Back
Top