cytrynowiec
Użytkownik
Kilka miesięcy temu firma Prager jako oficjalny importer Repsola w Polsce sprowadził partię pilotażową tego oleju i
dodatkowo wykonał jego rozszerzoną analizę. Była na tyle obiecująca, że ponownie następna większa partia pojawiła się w kraju i trafiła do sprzedaży. W związku z tym zdecydował się na publikację tej analizy, co też na jego prośbę zamieszczam:
Repsol Carrera 0w40, performance level API SN/CF
1. Olej mieści się w SAE 0w40, zakresy lepkości w 40 i 100C są wyższe od przeciętnych.
2. Pakiet dodatków z poziomami antyzużyciowymi i detergentowymi w typie mid-saps (C3).Pakiet pochodzi prawdopodobnie od Infineum (P6040) z molibdenem (MODTC-3) i dodatkiem związków boru. Dodatkowo zawiera antymon czyli dodatek typu EP z grupy SbTC - o właściwościach m in. przeciwzatarciowych.
4. TBN 8,1 dobra i wysoka wartość dla olejów klasy C3.
5. Indeks lepkości 181 - olej działa w szerokim zakresie temperatur.
6. Temperatura zapłonu - 245C bardzo dobry wynik i wskazuje na zastosowanie mocnych i odpornych termicznie baz olejowych.
7. Temperatura płynięcia -63C - z olejem nie będzie problemu nawet w duże mrozy choćby na Syberii.
8. NOACK - 8,3 olej nie jest podatny na duże ubytki (parowanie).
9. CCS (-35C)- 5870 dobra płynność dla "zimowego startu".
10. Widmo IR wskazuje że olej oparty jest na bazach olejowych IV grupy (PAO) z dodatkiem V grupy (estry), które są też widoczne w parametrze utleniania.
dodatkowo wykonał jego rozszerzoną analizę. Była na tyle obiecująca, że ponownie następna większa partia pojawiła się w kraju i trafiła do sprzedaży. W związku z tym zdecydował się na publikację tej analizy, co też na jego prośbę zamieszczam:
Repsol Carrera 0w40, performance level API SN/CF
1. Olej mieści się w SAE 0w40, zakresy lepkości w 40 i 100C są wyższe od przeciętnych.
2. Pakiet dodatków z poziomami antyzużyciowymi i detergentowymi w typie mid-saps (C3).Pakiet pochodzi prawdopodobnie od Infineum (P6040) z molibdenem (MODTC-3) i dodatkiem związków boru. Dodatkowo zawiera antymon czyli dodatek typu EP z grupy SbTC - o właściwościach m in. przeciwzatarciowych.
4. TBN 8,1 dobra i wysoka wartość dla olejów klasy C3.
5. Indeks lepkości 181 - olej działa w szerokim zakresie temperatur.
6. Temperatura zapłonu - 245C bardzo dobry wynik i wskazuje na zastosowanie mocnych i odpornych termicznie baz olejowych.
7. Temperatura płynięcia -63C - z olejem nie będzie problemu nawet w duże mrozy choćby na Syberii.
8. NOACK - 8,3 olej nie jest podatny na duże ubytki (parowanie).
9. CCS (-35C)- 5870 dobra płynność dla "zimowego startu".
10. Widmo IR wskazuje że olej oparty jest na bazach olejowych IV grupy (PAO) z dodatkiem V grupy (estry), które są też widoczne w parametrze utleniania.