• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Saab 9-3 237 tyś. km

Many28lce

Użytkownik
Samochód
SAAB 9-3 Aero
Marka samochodu
Saab 9-3
Budżet/ile litrów
6 litrów
Styl jazdy
Silnik
B207R 2.0 210KM
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30
Jaki olej masz obecnie
Ravenol 0w40
Siemanko. Chętnie poczytam opinie doboru oleju do mojej furki z przebiegiem 237000 km . Moc fabryczna 210KM. Autko od nowości tj. Od 2004 do 2014 jeździło na 0w40 Mobil 1(nie wiem jaki konkretnie). Od 2014 do 2018 na shell 5w40(nie wiem jaki konkretnie), w moim posiadaniu od 2018 roku i już mnie czeka piąta wymiana. Pierwsza wymiana na Motul x-cess przez 3 wymiany co 7500 km. Czwarta wymiana Motul x-Max 0w40 i po 8000 km Ravenol 0w40. Przed drugą wymianą miska w dół i praktycznie zero syfu po 14 latach. Najmniej zadowolony byłem z motula X-max największy pobór oleju po 7000 km. Co moglibyście polecić na zmianę o ile warto zmieniać Ravenola.
 
A jeżeli już zdecyduje się dodać archoil to co się sprawdzi najlepiej? 260 tyś przebiegu, benzyna 2.0 250KM, wtrysk MPI.
 
Na pierwszy raz sprawdź AR9100, potem 9200 i zobaczysz który Ci bardziej pasuje. Ja osobiście wolę 9200.
 
Mi najlepiej sprawdził się Shell 5W40 i 0W40 w tym silniku. Meguina brał mi bardzo dużo, a Shella przez 10k dolałem 1,5 litra. Czyli wychodzi około 150 ml/1000 km. Meguina dolewałem koło 200-300 ml.
 
No właśnie megunia poprzednio mi pobierał, motula również pobiera sobie po przejechaniu 4 tys. Chyba spróbuję tego shella bez dodatków.
 
Czasami po zmianie na PAO przez jakiś czas może być zwiększony pobór oleju i jest to normalne zjawisko.
Niby tak ale po zmianie nie brał tak duzo, po około 6k zacząłem dolewać tego Meguina co chwile
Post automatically merged:

A na shellu już mam przekroczone 10k km i pobór taki sam cały czas
 
Miałem podobnie. Meguin wytrzymuje około 6-7 tyś. Motul 0w40 4-5 tyś. Już mi pare osób mówiło, że te silniki mają jakieś luzy na tulejach cylindrów czy coś w tym stylu i tutaj lubią sobie olej puszczać.
 
Aktualnie zaaplikowany Meguin SL 5w40 + archoil 9200. Stan i kolor oleju po przejechaniu 1000 km. Pobór oceniam na 0 póki co, zobaczymy co będzie dalej.
 

Attachments

  • IMG_0566.jpeg
    IMG_0566.jpeg
    2,3 MB · Odwiedzin: 81
  • IMG_0568.jpeg
    IMG_0568.jpeg
    2,4 MB · Odwiedzin: 75
Halo halo… na Meguinie SL 5w40 zrobione 3,5 tyś km, dolane 0,5L do poziomu 6 litrów. Co myślicie aby przy wciągnięciu 1 litra z 6 dolać 1 litr Meguin 10w60? Ma to sens???

Myśle również nad zmianą na Lotos S+ 5w40 z ar9200 na następną wymianę jako alternatywa dla Meguina z archoilem.
 
Jeszcze gdybyś go chciał na dolewki, albo zrobić sonie taki miks od początku to rozumiem, ale ściągać jeden olej żeby dolać drugi to już ponad moje skromne zdolności pojmowania.
 
Mam ten silnik w slabszej odmianie w vc zrobiony na stage 1 i od 110 tys km smigam na 5w30 syn power z norma GM LL025. Co 50 tys 2x dodany molygen motor protect a ostatnio mannol ceramo ester. Silnik cos tam wezmie ale na 10 tys pobor to ok 1L ( jak dobrze pamietam - nie bierze duzo wiec nie przywiazuje wagi) co istotne na 5w40 bral podobnie albonwiecej oleju ale jie bylo dodawanych "witamin". Auto w lpg i ma juz nastukane ponad 290 tys km
 
Jeszcze gdybyś go chciał na dolewki, albo zrobić sonie taki miks od początku to rozumiem, ale ściągać jeden olej żeby dolać drugi to już ponad moje skromne zdolności pojmowania.
Gdzie napisałem, że będę coś odciągał żeby dolać? Mam na myśli litrową dolewkę w postaci 10w60. Czyli 5L 5w40 oraz 1L 10w60.
 
Oleje są ze sobą mieszalne, więc bez problemu możesz dolać 10w60 do 5w40.
Zyskasz minimalne podbicie lepkości, odświeżenie oleju i to wszystko.
 
@Many28lce - zrozumiałem, że chcesz odciągnąć litr żeby dolać Meguina. Mea Culpa. Może dolać ten litr, przy takiej pojemności wielkiej różnicy nie będzie, odrobinę podbijesz lepkość i tyle. Spróbuj, nie zaszkodzisz.
 
Co myślicie o Mobil 1 ESP 0W40 do saabika? Jest to chyba Mid Saps. Będzie to gorszy wybór od Full Saps w jeżdzie miejskiej?
 
Można ale akurat w 2.0T to ja bym stawiał raczej na klasycznego full sapsa. W full spapsach TBN leci zwykle duzo mocniej w dół niz w mid saps wiec nawet jeśli wyjściowo jest wyższy to niekoniecznie akurat tak będzie na koniec interwału wiec na TBNbym jakos bardzo nie patrzył.
 
Back
Top