• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat 1,4 16V CGGB - Mihel 9200 5W30

Selection

Użytkownik
Samochód
Seat Ibiza 1,4 16V 2014r. CGGB
Marka samochodu
Seat
Budżet/ile litrów
Do 300 zł. - 5L
Silnik
1,4 16V CGGB
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
????
Jakiego oleju wymaga instrukcja
502 00
Witam, co sądzicie o tym konkretnym oleju do 1,4 CGGB ?
 
Spełnia mb 229.5x, więc jest całkiem solidna oliwą.
Na resztę nie zwracam uwagi - marketing.
Nie jesteśmy w ogóle w stanie zweryfikować to "cudo ceramiczne", cokolwiek to znaczy.
A do tego silnika to chyba 5w40 z normą 502/505 powinno się lać ...
 
Nie wiem czy dobrze rozumiem… 502 dla benzyn, 505 dla diesla ?
Poza tym, instrukcja wyraźnie podaje normę, o sae nic nie mówi tak konkretnie jak np. instrukcja w Oplu gdzie do silnika o danym kodzie był polecamy olej o konkretnym i sae i normie.
 
W VW normy idą parami, czyli tak jak piszesz.
A 5w40 to że względu na pistonslap - kiedyś była tutaj tęga dyskusja i taki wniosek się wysnuł.
 
Ok, dzięki.
Po namyśle zastanawiam się nad Liqui Moly 0W40, Mihel 5w30 i shell helix ultra 5W40….. co doradzacie ?
 
Cena nie ma znaczenia…. Brzmi górnolotnie ale tak jest. Co to jest np. 200 zł. za olej przy wymianach co 10 tysięcy ? Nic… więcej na napoje dla dorosłych wydamy 😁
 
Górnolotne Ravenol VST, LM 5w40 Molygen, Meguin 5W40 🙂 ale też uważam, że do tego silnika zwykły Lotosik 5w40 wystarczy, a reszta kasy na %%% przelewem 🥂🍾
 
@Selection
Shell Helix Ultra 5W40
Eurol Super Lite 5W40
Lotos Synthetic Plus 5W40

Nie wiem, czy w CGGB występował jeszcze problem z piston slapingiem, ale mając możliwość dmuchania na zimne, lepiej pójść w oleje SAE40, niż SAE30.
Za Odrą, po gwarancji, potrafili do tych silników lać nawet i SAE50, ale jeżeli wszystko jest jeszcze ok, nie ma sensu iść tak wysoko.
 
Nie wiem, czy w CGGB występował jeszcze problem z piston slapingiem

Już ma poprawione tłoki z szerszym/dłuższym płaszczem.
TLOK-1-4-16V-ALTEA-GOLF-VI-OCTAVIA-II-FABIA-II_%5B46249%5D_1200%20(1).jpeg
 
Od którego roku można mieć pewność, że trafi się na silnik poprawiony?
 
Ogolnie silnik ma przejechane 69 tysięcy km. Nie wiem co jest zalane, bo to świeży zakup, natomiast silnik pracuje, jak na 1,4 16V, w mojej skromnej ocenie idealnie 😎 dlatego chcialbym dla niego dobrze, wlewając olej z jak najwyzszej półki jakościowej….. poszukam jeszcze pod maska wklejki lub przywieszki olejowej.
 
Zakupiony Shell 5W40 i LM 2662. Dzisiaj wymieniam, zobaczymy jak na tym popracuje silnik. Bo na obecnym zapalanie jest takie sobie ale bliżej mu do smoły niż do przepracowanego oleju….. zobaczymy….. dzięki za rady 👍😉

ps. następny w kolejce do testu będzie Mihel 5W30 9200 z 502 00 😎
 
Last edited:
Odświeżając temat...... miałem zalanego Shella 5W40 - bardzo szybko tracił kolor i silnik zaczynał głośniej pracować, potem zalałem MIhel 9600 5W30 504/507 i było zdecydowanie lepiej......
Teraz stoję przed wyborem oleju na kolejną wymianę i tu moje pytanie: instrukcja mówi o normie 502 lub 504, natomiast odradza zalewanie oleju z ACEA A2/A3 lub ACEA B3/B4. Większość dobrych olejów zawiera wspomniane ACEA. Brać pod uwagę ten wpis w instrukcji samochodu czy śmiało zalewać oleje z tą klasyfikacją np. Liqui Moly 0W40, Meguim 0W40, Meguin 5W40 ?
 
Back
Top