• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat 1,4 16V CGGB - Mihel 9200 5W30

Selection

Użytkownik
Samochód
Seat Ibiza 1,4 16V 2014r. CGGB
Marka samochodu
Seat
Budżet/ile litrów
Do 300 zł. - 5L
Silnik
1,4 16V CGGB
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
????
Jakiego oleju wymaga instrukcja
502 00
Witam, co sądzicie o tym konkretnym oleju do 1,4 CGGB ?
 
Pewnie, ze nie ma znaczenia. W okresie od wiosny do jesieni tez silnik się wolniej nagrzewa. Oczywiście mam na myśli temp. oleju.
 
Gromadząc części na kolejna wymianę oleju, dla tych wszystkich forumowych malkontentów i ignorantów wklejam zdjęcie paragonu z zakupu śruby spustowej w popularnej hurtowni, wchodząc z ulicy i kupując bez żadnych zniżek. Skoro dla większości osób oszczędności stoją na pierwszym miejscu i nie chcą być nabijani w butelkę przez wymieniaczy olejów, czasami warto spojrzeć na pewne podawane informacje na forum z innej strony. Podpowiem, ze warsztat mechaniczny lub podobny, kupując m.in. te czesci po swoich zniżkach i w dużych ilościach, kupuje je za bezcen.
Mam nadzieję, ze tym razem admin się nie obrazi.
 

Attachments

  • ADB84D3F-38AD-4E39-9514-E8A9981EC469.jpeg
    ADB84D3F-38AD-4E39-9514-E8A9981EC469.jpeg
    1,4 MB · Odwiedzin: 90
  • EBB64B52-C5F4-45C9-B68B-0606419C4C78.jpeg
    EBB64B52-C5F4-45C9-B68B-0606419C4C78.jpeg
    2,9 MB · Odwiedzin: 92
Last edited:
No tak, mechanicy-wymieniacze na korkach spustowych zapewne taki szmal kroją, że po kilku wymianach nie muszą do końca życia pracować.
A co tu dopiero mówić o "dużych ilościach" ...

@Selection, przestań "gwiazdorzyć".
 
@Selection Ty masz jakis problem. Skoro te korki po kilkunastu wymianach oleju nie puszczaja, mechanik o tym wie, bo ma doswiadczenie, to po co to wymieniac co zmiane oleju?
Czy przy kazdej wymainie opon wymieniasz wentyle?
 
@sprajt2, ja się nie obrażam, szkoda mi życia i czasu na pierdoly. Natomiast zarzucono mi, ze pisze nieprawdę a to już mnie wkurzyło. To czy osoba X wymieni swoim samochodzie śrubę spustowa czy nie to mnie w ogóle nie interesuje. Jak napisze w czyimś wątku, ze warto wymienić - to i tak decyzja pozostaje w kwestii wlasciciela pojazdu a nie np. mojej. Natomiast jeśli ktoś pyta czy wymieniać czy nie, to jako człowiek tego forum mam prawo napisać swoje zdanie - myślałem, ze to oczywiste. Tylko tyle i aż tyle. Jeśli to kogoś denerwuje, to już jego problem. Odniosłem się obiektywnie do tej sprawy i tyle. W kilku tematach jest pisane, ze po co kupować olej x, skoro można kupić y, bo to ta sama jakość za mniejsze pieniądze. Wiec idąc tym tokiem rozumowania, to po co przepłacać za filtry i inne czesci do samochodu ? Ja nie „gwiazdorze” tylko opieram się na faktach a jak kogoś to boli, to juz jego problem. Nikogo tym wpisem nie obraziłem, dlatego nie wiem, dlaczego jeden z moderatorów się czepia.
Post automatically merged:

@sprajt2, co do wymiany wentyli…. nie zdążę ich wymienić bo wcześniej zmienię samochód.

Dla mnie temat śrub spustowych jest zamknięty 😎
 
Last edited:
Panowie, co tam jest teraz "na czasie" jeśli chodzi o płukanki ?
Przymierzam się do porządnego wypłukania silnika. Kupione 2x lotos 5W40 synthetic 4l., dwa filtry oleju i teraz zastanawiam się nad płukanką - zawsze używałem LM 2662 ale może jest coś "lepszego" ? Docelowo ma być wlany LM Synthoil High Tech 5W40.
 
Oilsyn Power Flush, Archoil AR 2820.
 
Panowie, co tam jest teraz "na czasie" jeśli chodzi o płukanki ?
Przymierzam się do porządnego wypłukania silnika. Kupione 2x lotos 5W40 synthetic 4l., dwa filtry oleju i teraz zastanawiam się nad płukanką - zawsze używałem LM 2662 ale może jest coś "lepszego" ? Docelowo ma być wlany LM Synthoil High Tech 5W40.
Oilsyn Release Tech Power Flush zawsze był jest i będzie na czasie. To samo można powiedzieć o Oilsynie Power Cleaner Longlife, czyli tej płukance długodystansowej. Masz jeszcze Xado TotalFlush, na której można również pojeździć trochę (200 km)- to taka płukanka estrowa również z rewitalizantem. Ona też jest popularna i z gatunku tych myjących, a więc nie rozpuszczalnikowych. Z mniej znanych i drogich to Xenum M-Flush (skład to zagadka) również do jazdy ( do 300 km).
Możesz zawsze po zmianie oleju wypróbować jakąś sredniodystansową płukankę, a potem po kolejnej wymianie długodystansowego Oilsyna Power Cleaner. Albo na odwrót. Może nawet lepiej wyjdzie. Oilsyn jest fajny, bo również ma odnawiać uszczelnienia, gdzie w przypadku innych płukanek jest wyłącznie wzmianka o tym, że są bezpieczne dla nich.
Z tańszych też jest Xado Vitaflush, na której też można max 300 km przejechać.
Medialnego TEC2000 pomijam.
 
Last edited:
Można się czepiać, mi się to też nie podoba. Ale czy sam produkt jest do bani? Trzeba oddzielić ziarno od ... i tym się zajmować.
 
No to jedziemy.... dzisiaj wpadła płukanka do LM 0W40, został spuszczony, dodatkowo przepłukałem rurkę bagnetu - nie wiem dlaczego ale zawsze przy sprawdzeniu poziomu nowego oleju było w niej sporo starego oleju.
Założyłem nowy filtr oleju Mann i zalałem Lotos Synthetic 5W40 502, następnie pojeżdżę na nim ok 2 do 4 dni, wlatuje kolejna płukanka - tu jeszcze nie wiem czy 2662 czy coś innego dla spróbowania. Po spuszczeniu obecnego oleju, wleci jeszcze raz Lotos na przepłukanie silnika ale już bez płukanki, potem go spuszczę i wpadnie docelowy olej.
Koszta nie są duże: Lotos ok 86 zł., filtr Mann ok 21 zł. - filtron jest za ok. 13 zł., śruba spustowa gratis.
Moment dokręcenia filtra oleju w silniku CGGB to 20Nm, śruby spustowej 30 Nm.
 
Wstępnie wybrałem te oleje, które polecacie ?

- Meguin Compatible SAE 5W30 Plus - zgodnie z instrukcją, tylko ten spełnia wymagania producenta
- Liqui Moly 5W40 Synthoil High Tech
- Meguin Super Leichtlauf 5W40

+ to co Wam przyjdzie dobrego do głowy :)
 
Last edited:
Lotos
 
Teraz będę wymieniał olej w skrzyni biegów. Podrzucam zdjęcie czesci oryginalnej śruby spustowej oleju i zamiennika, niby to samo wiec po co „przepłacać”….. 😎😁😂
 

Attachments

  • 000FA91A-C4F3-4924-B11F-A5A4F58503CA.jpeg
    000FA91A-C4F3-4924-B11F-A5A4F58503CA.jpeg
    1,9 MB · Odwiedzin: 84
  • 257411C8-000C-40B8-BFD9-AC72A38C04C4.jpeg
    257411C8-000C-40B8-BFD9-AC72A38C04C4.jpeg
    1,8 MB · Odwiedzin: 82
  • 4D9ED8AB-7B73-452A-9D08-6FA3B5180764.jpeg
    4D9ED8AB-7B73-452A-9D08-6FA3B5180764.jpeg
    2,3 MB · Odwiedzin: 85
Back
Top