• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat 1,4 16V CGGB - Mihel 9200 5W30

Selection

Użytkownik
Samochód
Seat Ibiza 1,4 16V 2014r. CGGB
Marka samochodu
Seat
Budżet/ile litrów
Do 300 zł. - 5L
Silnik
1,4 16V CGGB
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
????
Jakiego oleju wymaga instrukcja
502 00
Witam, co sądzicie o tym konkretnym oleju do 1,4 CGGB ?
 
Jakiej firmy ten zamiennik? Bo zamienniki też są różnej jakości.
 
Musiałbym się dowiedzieć..... wziąłem z Inter..... bez opakowania. Róznica cenowa do oryginału 12 zł.
 
A co się stanęło ze starym korkiem? Obrobiłeś gniazdo na klucz?
Tzn jaki powód zakupu nowego korka?
Profilaktycznie wymieniam.... Natomiast ja to wrzuciłem, żeby pokazać różnicę w jakości tej konkretnej części i że nie zawsze zamiennik to jest to samo co oryginał.
 
Last edited:
A więc…. olej w skrzyni wymieniony - wpadł Ravenol z odpowiednią normą i nowe korki 😎😂
Jak już pisałem do silnika, który był zalany Liqui Moly 0W40 wpadła płukanka 2662, po spuszczeniu zalałem „polecanego tu” Lotosa 5W40 - miał być tylko na przepłukanie i zlanie ale pojezdzilem 5 dni. Nie wiem jak można ten okej polecać, silnik zaczął na niż rzęzić jakby smarowania nie było, ogolnie tragedia. Po tych 5 dniach wpadła znowu płukanka 2662 i wpadł lotos jeszcze raz bo kupiłem 2 banki na przepłukanie. Po 3 dni jazdy Lotos wyleciał już bez płukanki i wpadł docelowy Liqui Moly 4200 New Generation. Silnik zaczął normalnie pracować, dźwięk duuuuuzo przyjemniejszy dla ucha, na lotosie była jakaś tragedia - nie polecam tego oleju do CGGB, na Shellu było już zdecydowanie lepiej a na Liqui jest tak jak byc powinno.
Wracając do skrzyni to jakby ktoś wymieniał, to 2 litry wystarczą. Korki dokręca się z siła 30 niutonow.
Odradzam również stosownie się do „rad fahofcuf” na tym forum, żeby stosować olej x bo on wystarczy i sae xxx żeby zapobiegać stukaniu tłoków. Żaden ale to żaden olej nie naprawi silnika, w którym występuje lub wystąpi ta usterka mechaniczna. Olej nic wam nie pomoże. I to w sumie tyle.
 
@Selection ale...po co? Silniki z piston slappingiem robią i po kolejnych 200-300kkm z jedynym dyskomfortem w postaci, najczęściej, klepania na zimnym silniku. Mam Fabię pokaraną tą przypadłością i fakt jest taki, że na 5W30 jest grzechot, z doświadczenia na 10W40 i 5W50 jest cisza.
Poczytaj więcej o tej przypadłości, bo w Niemczech bardzo popularne było stosowanie 5W50 do tych nieszczęsnych 1.4 dla wyciszenia PS.

A zrobić remont silnika, który poza klepaniem nie ma żadnych innych irytujących przypadłości, który zrówna się, albo przekroczy wartość samochodu...nie jest to delikatny bezsens Twoim zdaniem? 🤔
 
Tutaj się z tobą do końca nie zgodzę i Niemcom tez nie ufam. Dlaczego ? Ano dlatego, ze jak teraz będziesz chciał kupić olej do tego silnika w aso to dostaniesz 0W30…. Po 2, Ok tu się zgodzę, ze „jakoś” można „wyciszyć” klepanie w taki lub inny sposób ale przecież nie naprawisz tej mechanicznej wady olejem. Poza tym, koszta nie są duże i na 100% nie przekroczą wartości pojazdu. Im głośniejsze stukanie tym większy luz tłoków i mocniejsze oddziaływanie na cylinder - ktoś nie ma teraz kasy na wymianę tłoków a w późniejszej przyszlosci będzie miał na naprawę silnika ? Nie wydaje mi sie. Ja osobiście wolałbym zostać przy normalnych olejach do tego silnika i wymienić tłoki jeśli komuś to klepanie (w zależności od jego nasilenia i natężenia) przeszkadza, ale to już indywidualna decyzja. Użytkownicy tego silnika i tak powinni się cieszyć, że mają diagnozę na wyciągnięcie ręki i gotowy sposób wyeliminowania tej wady. W innych przypadkach już tak kolorowo nie jest. Natomiast ja w czyjejś głowie i kieszeni nie siedzę i niech każdy sam podejmie decyzje co zrobi lub nie, ze swoim samochodem.
 
@Selection Odnosisz się do swojej Ibizy z 2014 roku, która faktycznie jest coś jeszcze warta. Ale silniki te pakowane były do Fabii 1 generacji i Polo 6N2, w których wymiana tłoków nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia
 
@DjStar, przeczytaj jeszcze raz uważnie ostatnie zdanie w moim wpisie przed Tobą.
Natomiast należy zwrócić uwagę, ze niektóre osoby trzymaja w domu taki samochód, który służy im do WSZYSTKIEGO a np. Jest w super stanie technicznym i do złomowania będą go trzymac. I w przypadku takich osób ten samochód ma zupełnie inna wartość niż ta na papierze- jeśli wiesz o co mi chodzi.
 
Last edited:
@Selection Zgoda, ale jak wspomniał @Triumphator, te silniki robią dziesiątki, a czasem i setki tysięcy kilometrów z tą przypadłością. Wiadomo, każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie, ale takie Fabie czy Polówki ludzie kupują za 3-4 tys. zł., jeżdżą tym kilka lat i się pozbywają. Jaki sens to remontować?
 
I zalewają10W40.
 
@DjStar, mi tylko chodzi o to, ze wada tych silników jest mechaniczna i żaden olej jej nie naprawi, a to ze może delikatnie stukot wyciszy to już inna sprawa. Natomiast czy opłaca się naprawić taki silnik czy nie zależy od wlasciciela, jak już wyżej napisałem, każdy właściciel podejmuje decyzje czy zaczyna stosować coraz to wyższe sae czy naprawi silnik, ale nie opowiadajmy bajek, ze zastosujemy wyższe sae i problem zniknie - tyle w temacie.
 
@Selection Ale właśnie nikt na forum nie twierdzi, że bardziej lepki olej naprawia tą wadę. O to właśnie chodzi, że sama w sobie nie generuje innych problemów i mimo tego pozwala zrobić duże przebiegi, więc dla świętego spokoju można zalać olej, który to wyciszy i cieszyć się z bezproblemowej i taniej eksploatacji
 
Back
Top