• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Ibiza FR 2.0 TDI CR

kazyPL

Użytkownik
Samochód
Seat Ibiza FR 2.0 TDI CR
Witam, zbliża się wymiana oleju w moim Seacie, który został nie dawno kupiony, olej Total'a zalewał poprzedni właściciel. Osobiście zerknąłem na tematy innych osób pytających o olej i mam dylemat głównie nad tymi trzema olejami:
*EXTREME AMG VR2 5W30 GTI
*RAVENOL VMP 5W-30
*AMSOIL 5W30 European Car Formula (AEL)

Który z nich byłby waszym zdaniem najlepszy? Ewentualnie jaki inny moglibyście od siebie polecić?
 
Tak na dobrą sprawę, to by się przydało dowiedzieć co oleju, który siedzi w silniku piszczy, czyli zlecić przed wymianą jego analizę.
Dowiedziałbyś się w jakim stanie jest silnik i w jaki sposób zużywa olej.
Dopiero wtedy można polecać jakiś konkretny zamiennik.
 
Poprzedni właściciel był mechanikiem, więc wątpię żeby coś było z silnikiem, a poza tym przed chip tuningiem był sprawdzany silnik, żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Silnik seryjnie pokazał 155KM, a producent deklaruje 143KM.
 
Ja piszę o wykonaniu analizy oleju przepracowanego.
Jeżeli chcesz, aby ktokolwiek proponował Ci lepsze rozwiązanie, musimy wiedzieć, co się dzieje z olejem.
W innym przypadku wybór oleju można ograniczyć do oglądania opakowania i to, które Ci się spodoba, taki olej sobie kup.

Na forum było kilka tematów z doborem 504/507, więc możesz poczytać.
Total jest bdb wyborem, łącznie z jego ceną.
 
Który ostatecznie wybrać olej?
-AMSOIL 5W30 European Car Formula (AEL)
-PENRITE ENVIRO+ EU 5W-30
-Ravenol VMP 5W30
-Extreme VR2 5W30 GTI
 
Każdy będzie dobry, to najwyższa wysoka półka jakościowa z tej normy. Skupiłbym się lepiej na dopasowaniu interwałów olejowych ze względu na jazdę po mieście.
 
To nie tyko kwestia pokonanego dystansu ale też warunków w jakich to się odbywa i np. zawartości paliwa w oleju, które wpływa degradacyjnie na jego parametry w tym na ochronę. Dla pewności zrobić UOA po kolejnym inetrwale i wtedy będzie jasne. Jak pokazują UOA z innych aut to 10 kkm może być ok, a może być już za dużo. Co z tego że będzie najlepszy olej pod kątem baz i pakietu dodatków jak olej skończy się po 6-7 kkm.
Jak pisałem lista zawiera b.dobre pozycje - można ją ułożyć zarówno pod kątem baz jak i pod kątem pakietu dodatków ale nadal to będą bardzo dobre oleje.
 
Często można natrafić na oil clubie .ru na stwierdzenie ,że najbezpieczniej jest trzymać interwały w okolicach właśnie 6-7kkm oczywiście jest to ogólnik ,ale jednak.
 
@Robert1, ale Polska to nie Rosja, choćby ze względu na klimat i bardziej cywilizowane przestrzeganie norm.
Dlatego ja nie widzę powodu, dla którego u nas trzeba by zmniejszać interwały wymian poniżej 10tys km.
 
To co powiesz ludziom którym wg UOA skończył się olej wcześniej bo np. masz dużą zawartość paliwa w oleju? Co to za teorie że zawsze wytrzyma 10 kkm olej? A jak ci wyszło UOA, olej wytrzymał 10 kkm?
 
@Robert1, ale Polska to nie Rosja, choćby ze względu na klimat i bardziej cywilizowane przestrzeganie norm.
Dlatego ja nie widzę powodu, dla którego u nas trzeba by zmniejszać interwały wymian poniżej 10tys km.
Z powietrza tego nie wzięli nie Oni.
 
Last edited:
Jeszcze do mojego pytania o olej. Poczytałem trochę na oil-club.de i część osób polecała olej RAVENOL RUP USVO 5W-40, oczywiście też do silnika 2.0 TDI CR, mimo to że jest DPF. Co o tym sądzicie? Ew. czy po wycięciu w przyszłości filtra DPF mogę na taki dopiero zmienić?
 
@cytrynowiec, powiedziałbym, żeby taki delikwent sobie wziął rower, bo jak się wozi 4 litery po 2-3 km, takie są efekty.
Wszak ruch to zdrowie, a ja właśnie tak często robię ;)

@Robert1, Rosja to inna sprawa. Oni nie mają tak rygorystycznych norm i na dodatek nie trzymają się ich tak bardzo kurczowo.
Poza tym oleje tam pracują w znacznie szerszej rozpiętości temperatur, niż w europie.
Kolejna sprawa, użytkownicy piszą, że sama jazda w Rosji to jest utrapienie.
Te interwały mogą mieć uzasadnienie.
 
Jeszcze do mojego pytania o olej. Poczytałem trochę na oil-club.de i część osób polecała olej RAVENOL RUP USVO 5W-40, oczywiście też do silnika 2.0 TDI CR, mimo to że jest DPF. Co o tym sądzicie? Ew. czy po wycięciu w przyszłości filtra DPF mogę na taki dopiero zmienić?
Olej C3 mid saps a więc właśnie do do dpf. Taka jest "szkola" na oilclub.de ze ze względu na dostawanie się paliwa do oleju i spadkiem lepkości, polecają oleje 5w40. RUP to najwyższa polka, często polecają też Ravenol NDT gdzie sapsy sa troche wyzsze, ale jeszcze akceptowane.
Podstawowa kwestia u Ciebie, że producent zaleca tylko 0/5w30 do tego silnika.
Możesz wziąć Xw30 504/507 na maksymalniej gornej granicy lepkości i zrobić analizę np. po 6tys.
 
Piszę o "oszustwie" Ravenola, któe polega na tym, że dwa zupełnie inaczej profilowane oleje, posiadają ten sam nr aprobaty GM.
DXG, to olej oparty o PAO z "technologią" USVO: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/2463-RAVENOL-DXG-SAE-5W-30-USVO-1L-4014835732315.html
HDX to najprawdopodobniej HC: https://www.ravenol.pl/oleje-silnik...4014835858541.html?search_query=hdx&results=1

Parametry są zupełnie inne i faktycznie pasują do olejów PAO vs HC.

Nr licencji możesz sprawdzić na stronie:

wpisując Ravenol (jest 4 oleje).
Piszę o normie Dexos1 gen2, bo taki olej wlewam do samochodu.



PS
Dlaczego nie można pisać prywatnych wiadomości?
 
powiedziałbym, żeby taki delikwent sobie wziął rower, bo jak się wozi 4 litery po 2-3 km, takie są efekty.
Wszak ruch to zdrowie, a ja właśnie tak często robię ;)

Twój sposób podejścia do tematu, nie jest uniwersalny dla każdego więc i wnioski są inne.
Odnośnie wątpliwości o których piszesz, zgłoś się do producenta niech je wyjaśni a nie piszesz że to "oszustwa". Ja z działem technicznym kontakt miałem i odpowiedzi przychodzą szybko.
 
Mamy podobne silniki .A Tym bardziej że jeździsz po mieście pomyslalbym nad Ravenolem VSW 0w30
 
Back
Top