• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Ibiza FR 2.0 TDI CR

kazyPL

Użytkownik
Samochód
Seat Ibiza FR 2.0 TDI CR
Witam, zbliża się wymiana oleju w moim Seacie, który został nie dawno kupiony, olej Total'a zalewał poprzedni właściciel. Osobiście zerknąłem na tematy innych osób pytających o olej i mam dylemat głównie nad tymi trzema olejami:
*EXTREME AMG VR2 5W30 GTI
*RAVENOL VMP 5W-30
*AMSOIL 5W30 European Car Formula (AEL)

Który z nich byłby waszym zdaniem najlepszy? Ewentualnie jaki inny moglibyście od siebie polecić?
 
@cytrynowiec, słowo oszustwo zostało ujęte w cudzysłów.
Po wtóre, Dział techniczny nic ciekawego mi nie odpisał poza tym, że nie ujawniają informacji, o które prosiłem (widmo i VOA).
 
Czasami jest możliwość otrzymania paszportu danej partii produkcyjnej, ale wątpię aby to było razem z widmem. Myślałem że wyjaśnisz sobie z nimi kwestię norm, pakietów i takich tam, i wtedy nie będzie potrzebne pisanie o "oszustwie" ;)
 
Jak jest dpf to w tej konfiguracji nie widze potrzeby stosowania full spasa na pełnym PAO. Oprócz Extrem-a, dwóch Ravenoli i Amsoila masz jeszcze Eurola Synthence FS 0W30, który spokojnie daję radę w takich silnikach i sprawuje się bardzo dobrze. Wybierz którykolwiek z ww. olejów i dodaj AR9100 i będziesz zadowolony. Każdy z nich będzie dobry.
 
Cześć, odkopię mój temat po 2 latach. Ostatnie 2 zmiany robiłem na Totalu Ineo LongLife 5w30 i płukanka LiquiMoly.
Każda zmiana robiona była co 10 tyś. Jeżdżę głównie 30% trasa 70% miasto.
Natomiast rok temu dodałem AR9100. Czy warto do tego Total'a dodawać AR9100?
Tutaj na forum jak i na niemieckim twierdzą, że jest to dość dobry olej w swojej klasie przez pakiet dodatków Infineum.
 
Moim zdaniem w dłuższej perspektywie warto posiłkować się dodatkami choć nie oznacza to, że nie można się bez nich obejść. To taka trochę akademicka dyskusja i będą zarówno zwolennicy jaki przeciwnicy.
 
Jeszcze co do oleju to na 90% będzie to Total Ineo LL 5w30 i płukanka Archoil AR2820, natomiast chodzi mi po głowie jeszcze Mobil1 ESP 5w30 i Eurol FS 5w30.
Czy myśleć o tamtych olejach, czy zostać jak jest dobrze?

Filtry będą takie:
Oleju i paliwa: Mahle
Powietrza, kabinowy: Hengst
 
Czy myśleć o tamtych olejach, czy zostać jak jest dobrze?
Postawiłbym zdecydowanie na Mobila. Bardzo doświadczony producent z własną sekcją badawczo-rozwojową przeznaczający ogromne nakłady na testy i rozwój. Co nie oznacza, że pozostałe oleje są złe.
 
Nie używałeś wkoncu Eurola 0w30?
 
Nie używałeś wkoncu Eurola 0w30?
Nie, zostałem przy Totalu LL 5w30 na 2 wymiany, z czego 2. była z dodatkiem AR9100.

Postawiłbym zdecydowanie na Mobila. Bardzo doświadczony producent z własną sekcją badawczo-rozwojową przeznaczający ogromne nakłady na testy i rozwój. Co nie oznacza, że pozostałe oleje są złe.
Obecne ceny:
Total - 139
Mobil - 175
Eurol - 188
Najkorzystniej prezentuje się Total. Czytałem również, że Total i Eurol mają te same dodatki, tzn. pakiet Infineum, natomiast nie wiem jak Mobil.
 
Orlen 5w30 ME V i masz bardzo podobny pakiet jak w Total 5w30 LL, 95 ziko za 4 litry, 128 za 5 litrów.
 
Ja zalałem Millersa i tak średnio byłem zadowolony, będę teraz lać Eurola FS 0w30. Jeszcze akurat ma fajne ceny.
 
Millers dla mnie to taka nadmuchana bańka.

Eurol wygląda w porządku jak i Mobil. Temu o nich myślałem, ale nie wiem czy warto dopłacać.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top