• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 1.4 tsi, bioracy olej

gkm86

Nowy użytkownik
Samochód
seat leon 1.4 tsi 2013
Marka samochodu
Seat Leon 5F
Budżet/ile litrów
150/5
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI 122km
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1.5L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w30
samochod ze slynna wada olejowa. bierze duze ilosci oleju, moze jego zmiana pozwoli troche to zmniejszyc. wydaje sie, ze na motulu 5w30 bierze go z 200ml wiecej na 1000km.

planuje robic plukanki i sprawdzic kilka olejow, juz nie mam za wiele do stracenia :)
 
Znajomy ma Quasqai-a z 2.0 Pb+lpg silnik MR20DE. Znany z problemów z zapiekającymi się pierścieniami. Dolewa ~8l oleju/10kkm. Oleju nie zmienia, tylko filtr i tak od ok 80kkm. Miałem Matiz-a który również miał problem z zapiekąjacymi się pierścieniami. Zaczął brać olej przy przebiegu ~70kkm, wymianę pierścieni zrobiłem przy przebiegu 140kkm gdzie już brał ~1l oleju/1kkm. W zależności od konstrukcji, nie spotkałem się żeby komuś korba wyszła bokiem przy znacznym poborze oleju. Chyba że ktoś nie pilnował poziomu oleju. Sądziłem że problemy z olejem dotyczy tylko 1.8tsi jeśli chodzi o VW.
 
Będzie coraz więcej takich różnych marek aut - wystarczy zobaczyć jak wyglądają tłoki (krótki płaszcz), cylindry pokrywane środkami dla zmniejszenia tarcia, cieniutkie pierścienie, króluje leciutkie aluminium.
Czasem wystarczy raz lekko przegrzać i kaplica. Albo właśnie rzadka zmiana oleju, zazwyczaj jeszcze na bakier z instrukcją.

Mam w rodzinie MR20DE, nic nie bierze.
 
Mam w rodzinie MR20DE, nic nie bierze.

Znana historia auta? Być może jest już po wymianie pierścieni na 3 częściowe. Znam jeszcze inny przypadek MR20DE też w QQ, jest już po wymianie pierścieni. 3 lata temu byłem na kupnie auta, brałem pod uwagę 1.4tsi z lat 2014-2015. Jednak pozostałem przy tej samej marce i starym 1.4tjet ze względu na bezproblemowe zasilanie lpg ze względu na zasilanie MPI.
 
Oczywiście, znana. Auto w najbliższej rodzinie od nowości, zakupiony w 2011 roku w salonie, obecny przebieg <100 kkm. Wymieniane tylko filtry, klocki, tarcze.
Jeździł wyłącznie na 5w-30 A5/B5, co wymianę inna marka.
 
Jeśli mogę coś wtrącić, Proponuję spróbować Xado Antykoks. U mnie zszedłem z poboru prawie 1l/1000km (Na trasie, bo na krótkich dystansach nic nie brał) na 300-400ml/1000km (też na trasie) i od 20kkm się taki utrzymuje. Nie żałować i dać więcej niż zalecają, obstawiam że winowajcą będzie cylinder nr 1 (U mnie jak patrzyliśmy kamerką inspekcyjną wyglądał najgorzej, tj najwięcej nagaru) Może pomoże jak i u mnie. A jak nie zbieraj na przekładkę którą proponował Kaczorek
 
Back
Top