Selenia Digitek PureEnergy 0W-30
Analizę ufundował @jerseyAdmin
Jakość:
Opis:
Olej jest prawdopodobnie lekko podrasowanym ACEA C2 aby spełnić wymagania silników koncernu FIAT. Może być stosowany zarówno w pojazdach grupy Stellantis wymagających normy Fiat GS1 jak i w innych samochodach które potrzebują oleju z normą ACEA C2 (także w okresie gwarancji). Biorąc pod uwagę wyniki mrożenia oraz widmo FTIR olej można polecić jako alternatywę dla podobnych (także cenowo) olejów z dodatkiem PAO jak Liqui Moly TopTec 4310 albo Synthoil LL 0W-30.
Ich jedyną wadą jest kiepska dostępność oraz wysokie ceny poza ASO Fiat/Alfa Romeo.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Opakowanie:
Analizę ufundował @jerseyAdmin
Jakość:
- ACEA C2
- Fiat 9.55535-GS1
Opis:
- Olej spełnia wymogi normy SAE J300 dla lepkości 30 (9,3-<12,5), lepkość jest w pobliżu dolnej granicy
- Indeks lepkości 158, niezbyt wysoki, jednak olej nadal powinien spełnić zadania ochronne w pełnym zakresie temperatur
- Pakiet dodatków standardowy dla olejów "europejskich" w normie ACEA C2. Dość sporo wapnia, standardowe poziomy fosforu i cynku, praktycznie brak magnezu. Bor jako dodatek wielofunkcyjny, prawdopodobnie dyspergator, a także molibden. Krzem jest dodatkiem przeciwpiennym, pozostałe metale w śladowych ilościach pochodzą najprawdopodobniej z innych dodatków: związków zapobiegających korozji i przeciwutleniaczy.
- TBN 8 - w normie dla olejów opracowanych z myślą o bezsiarkowych paliwach
- Widmo FTIR wskazuje na prawdopodobne oparcie oleju o bazy mieszane (HC + PAO) z przewagą grupy IV oraz domieszką estrów.
Olej jest prawdopodobnie lekko podrasowanym ACEA C2 aby spełnić wymagania silników koncernu FIAT. Może być stosowany zarówno w pojazdach grupy Stellantis wymagających normy Fiat GS1 jak i w innych samochodach które potrzebują oleju z normą ACEA C2 (także w okresie gwarancji). Biorąc pod uwagę wyniki mrożenia oraz widmo FTIR olej można polecić jako alternatywę dla podobnych (także cenowo) olejów z dodatkiem PAO jak Liqui Moly TopTec 4310 albo Synthoil LL 0W-30.
Ich jedyną wadą jest kiepska dostępność oraz wysokie ceny poza ASO Fiat/Alfa Romeo.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Opakowanie:
Last edited: