Serwis klimatyzacji

Dulin7

Użytkownik
Samochód
Volvo v70 2.5 benz ' 98 Focus mk1 1.8 benz '02
17 bar nie jest za dużo, bo poprawny zakres to 14-20 bar
Nadal uwazam że przy tych temperaturach jakie mamy za oknem to jest lekko sporawo ale wolnoć tomku w swoim domku każdy robi jak uważa. Pewnie skraplacz juz traci lamele albo zawalony liscmi i blotem.
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Chłodnica klimatyzacji ma 3 lata
 

klonek

Użytkownik
Samochód
AR 159
Z tego co sie dowiedzialem to klimatyzacji nie nabija sie na cisnienie tylko na wage, ktora jest scisle okreslona w kazdym samochodzie. Wiec, zeby to zrobic dobrze trzeba miec pewnosc, ze uklad jest calkowicie pusty i posiadac dokladna wage. Napelnianie na cisnienie jest oczywiscie mozliwe, ale tylko przez osobe dobrze znajaca sie na temacie chlodnictwa i z podgladem na wysokie cisnienie i temperatury . Sam manometr na przylaczu niskiego cisnienia to za malo, nie da sie w ten sposob prawidlowo napelnic ukladu. Do tego dochodzi kwestia wykonania prozni, ktora ma za zadanie osuszyc uklad z ewentualnej wilgoci ktora jest niebezpieczna dla sprezarki.

Taka sytuacja z dziś. Tak mnie tknęło, aby zrobić serwis.
Nie wiem czy akurat ta maszyna sama jest w stanie ocenić ile oleju zeszło (niektóre potrafią, niektóre nie), bo w niektórych na pewno patrzy się samemu na miarki w pojemniku ile przybyło przy ściąganiu.

Przegląd po 5 latach robiony :)

WhatsApp Image 2022-05-13 at 16.54.50.jpg
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Z tym olejem to trochę przesadzili...
 

artunero

Użytkownik
Nic nie przesadzili, normalna dawka. Niektóre maszyny ścigając olej nie mają pomiaru, tylko serwisant widzi ile zeszło oleju i tyle się dodaje. Dodatek 15-25 ml oleju do świeżego ładunki jest na porządku dziennym. Tym bardziej miałeś 50% ładunku w układzie przed serwisem.
 

Kaczorek79

Użytkownik
Lokalizacja
GA
Samochód
VW Golf mk7 1.4 tsi Alfa Mito 1.4 16V
A druga sprawa, że stacja nie odseparowała w ogóle oleju po odzysku czynnika, co świadczy o tym, że nadmiaru nie było. Też dodałbym ok 20 ml oleju.
 

analyzer64

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa
Samochód
Renault Laguna 3 ph3 M4R
Uzupełniłem czynnik chłodniczy w klimatyzacji - znowu wieje lodem.

View attachment 11802

Weź podeślij mi jakiś link 🙂
Kupię, w tamtym roku miałem kupować, w zasadzie równolegle z Tobą robiłem serwis, ale jednak byłem z tym u gościa od klimy.
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Nic nie przesadzili, normalna dawka. Niektóre maszyny ścigając olej nie mają pomiaru, tylko serwisant widzi ile zeszło oleju i tyle się dodaje. Dodatek 15-25 ml oleju do świeżego ładunki jest na porządku dziennym. Tym bardziej miałeś 50% ładunku w układzie przed serwisem.
A druga sprawa, że stacja nie odseparowała w ogóle oleju po odzysku czynnika, co świadczy o tym, że nadmiaru nie było. Też dodałbym ok 20 ml oleju.
Dlatego unikam serwisów, bo zalewają sprężarki olejem. Kilka serwisów i oleju będzie dwa razy więcej niż powinno, sprężarka załatwiona
 

artunero

Użytkownik
Tak jasne 🤣 jak jest nadmiar oleju w układzie to maszyna ściąga olej podczas odzysku czynnika. Ale skąd możesz to wiedzieć...
 

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
@luckyboy olej krąży w całym układzie klimy, więc jak ściągają gaz to i siłą rzeczy olej.
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
@luckyboy olej krąży w całym układzie klimy, więc jak ściągają gaz to i siłą rzeczy olej.
Olej zmieszany z czynnikiem. Jeżeli przed serwisem klimatyzacja nie włączała się, to olej wraz z czynnikiem może nie zostać w ogóle odzyskany. Najwięcej oleju wymienisz ściągając czynnik po pracy klimatyzacji.
 

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
Dlatego unikam serwisów, bo zalewają sprężarki olejem. Kilka serwisów i oleju będzie dwa razy więcej niż powinno, sprężarka załatwiona
Ale przecież samemu nabijasz klimę z puszki, w której jest już olej. Czyli samemu przy każdym uzupełnienieniu tylko dodajesz więcej i więcej oleju do układu ostatecznie samemu nie wiedząc ile go tam masz, bo przecież nie robisz próżni, żeby odciągnąć nadmiar z poprzednich strzałów.
Czyli jak ktoś dodaje konkretną ilość, to źle, ale jak samemu zaaplikujesz ilość samemu sobie nieznaną, to dobrze? Ciekawa teoria 😁
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
robisz próżni, żeby odciągnąć nadmiar z poprzednich strzałów.

Celem próżni nie jest odciągnięcie nadmiaru oleju. Żadna maszyna nie odciąga nadmiaru oleju. Celem próżni jest osuszenie układu z wilgoci.
 

Dulin7

Użytkownik
Samochód
Volvo v70 2.5 benz ' 98 Focus mk1 1.8 benz '02
Nadmiar oleju wyjdzie z czynnikiem. Nie zawsze 1 raz wystarczy żeby pozbyć się nadmiaru.
Z moich obserwacji najczęściej nadmiar oleju jest po wymianie sprężarki na nową. Komuś nie chce się wylać oleju i nalać tyle co było w starej tylko montuje fabrycznie napełnioną. Robiąc obsługę powiedzmy raz na 2 lata nikt Ci nie utopi układu w oleju bo tyle co się odzyskało tyle się napełnia no chyba ze odzystało się 0 g albo 100g to wtedy trzeba myśleć co się robi.
 

kubagoller

Użytkownik
Samochód
BMW e91 320D 184 HP LCI, BMW X3 F25 2.0d 184 HP
Pamietajmy, że olej do sprężarki jest dodawany bezpośrednio w korpus, oczywiście jak jest nowa. Ciekawy jestem czy nie powinno się go tez tu uzupełnić np. po 10 latach. Pamietam jak w Audi zmieniałem sprężarkę z chłodnica i osuszaczem z powodu wyjścia tłoka przez obudowę to zrobiłem płukanie całego układu. Przepuściłem 5L płynu i nawet nie wiecie jaki czarny syf leciał.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Kilka pierdziawek
W sprężarce też da się wymienić olej tylko wymaga to demontażu kompresora.
 
Top