• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Serwis klimatyzacji

Co myslicie o takim zdarzeniu:
Audi A6 C7
Po kliknieciu A/C zalaczany jest kompresor, wentylatory. Vcds podaje temperature ostoczenia 21 stopni, temperatura za skraplaczem 18 stopni. Oczywiscie efektem tego jest, ze kilmatyzacja nie chlodzi. Z tego co wiem to w przypadku braku cisnienia kompresor by sie nie zalaczyl lub wylaczyl po chwili. A tu caly czas chodzi. Co to może być? VCDS pokazuje 4,8Bara, ale nie wiem z ktorgo miejsca ten odczyt.
Zależy jaki masz kompresor czy ze sprzęgłem magnetycznym czy zaworem regulującym. Ta druga wersja pracuje nawet jak nie ma gazu i zaciera się.

Po drugie kompresor dla przykładu w moim Golfie nie włącza się dopiero poniżej ciśnienia 2 bar HP
 
4.8 bar to pewnie po stronie wysokiego ciśnienia, więc masz za mało czynnika, trzeba dobić z puszki
 
@luckyboy Czytałem że po napełnieniu klimy powinno się po jakimś czasie sprawdzić jeszcze raz ciśnienie w układzie i sprawdzić czy jest w normie.
 
@Kuba w 308 sobie podglądam i jest wysokie, raz niższe raz wyższe, zależy od temperatury otoczenia.
 
@Kuba
Z tego co sie dowiedzialem to klimatyzacji nie nabija sie na cisnienie tylko na wage, ktora jest scisle okreslona w kazdym samochodzie. Wiec, zeby to zrobic dobrze trzeba miec pewnosc, ze uklad jest calkowicie pusty i posiadac dokladna wage. Napelnianie na cisnienie jest oczywiscie mozliwe, ale tylko przez osobe dobrze znajaca sie na temacie chlodnictwa i z podgladem na wysokie cisnienie i temperatury . Sam manometr na przylaczu niskiego cisnienia to za malo, nie da sie w ten sposob prawidlowo napelnic ukladu.
 
Klimatyzacja to nie apteka. Zresztą producenci sami podają że układu nie napełnia się co do grama tylko +/- 50g czyli np. 500g +/- 50g czyli rozjazd może być 100g czyli 20%

Drugi sezon nabiłem czynnika względem wartości niskiego ciśnienia i klimatyzacje działają.

Każdy robi jak uważa...
 
Last edited:
@poziom1989 problem polega na tym że odkąd unia zajęła się czynnikiem r134a i pomieszała to z ekologia cena czynnika drastycznie wzrosła i to wiemy. Do Polski trafiało dużo tego czynnika z Ukrainy który był 10razy tańszy i to też było ok. Problem pojawił się gdy uszczelniono granicę i wiele osób postanowiło na tym zarobić i w butlach z napisem r134a był mix różnych gazów a 134ki było nieraz tylko kilka procent. Napełnianie na wagę jest najlepszym wyjściem ale jak wiemy jaki gaz jest w butli i gwarantuje że taki mix nie jak ma się do zaleceń producenta. Nabijanie na ciśnienie jest w takim przypadku lepsze, można też wyliczyć jakie powinno być przy danej temperaturze, dlatego pytałem też @luckyboy jak u niego wyglądają skoki ciśnienia o ile psi względem różnicy temperatury i czy jest tak że przy np.15'C jest jego dużo mniej jak przy 25'C
 
Wrzucałem tabelę z poprawnymi ciśnieniami względem temperatury
 
grupie vw nie mają sprzęgła
Mają. Sprężarki nie są sterowane sprzęgłem.

20220601_163543.jpg
 
Czepiłeś się szczegółu lepiej Ci? ;)
Dla czepialskich poprawię się i napiszę że sprężarki w grupie vw nie mają sprzęgła elektromagnetycznego działającego na zasadzie włącz wyłącz sprężarkę. Pasuje?
 
Pasuje. Jesteś fachowcem - nazywaj części jak należy
 
Ja bym tu poparł @Dulin7 bo sprzęgłem się tego nie nazywa. Sprzęgło musi umożliwić poślizg, w przypadku kompresora klimy, kiedy ten się zaciera, sprzęgło zacznie się ślizgać i w końcu po przeszlifowaniu odpuści. W stałych kołach pasowych typu Denso (jak na zdjęciu powyżej) gumowe zderzaki mają tylko zadanie wytłumić wibracje kompresora, a w przypadku zatarcia zrywa się piasta koła pasowego i jest na śmietnik.
 
Koło pasowe osadzone jest na łożysku, a łożysko na korpusie sprężarki. Moment obrotowy na wirnik przekazywany jest przez tarczę sprzęgła . Jest nierozłączne ale nadal jest to sprzęgło.
 
Czepiłeś się szczegółu lepiej Ci? ;)
Dla czepialskich poprawię się i napiszę że sprężarki w grupie vw nie mają sprzęgła elektromagnetycznego działającego na zasadzie włącz wyłącz sprężarkę. Pasuje?
Nie zgodzę się. Mój Golf IV ma sprzęgło elektromagnetyczne działające na zasadzie włącz wyłącz sprężarkę. Co więcej napęd jest rozłączany gdy zwiększa się wychylenie pedału gazu. Jak ruszam z jedynki, później bujam auto na dwójce, to kompresor jest odłączany przy rozpędzaniu.
 
A czy Twoj golf ma kompresor o zmiennym wydatku?
 
Back
Top