Formalnie już wszystko dogadane (koszty potwierdzone).
Eurole kupiłem, Lotosa kupię pewnie na stacji.
Badanie rusza. Teraz czekać trzeba, aż wyślę oleje i na wynik.
@soszo chodzi pewnie o MB229.3 kontra MB229.5 więc teoretycznie i praktycznie Lotos musi wytrzymać 3 razy więcej cykli.
Ale to nie znaczy, że Eurol też nie wytrzyma.
chodzi pewnie o MB229.3 kontra MB229.5 więc teoretycznie i praktycznie Lotos musi wytrzymać 3 razy więcej cykli.
Ale to nie znaczy, że Eurol też nie wytrzyma.
No właśnie tu iest sprawa do wyjaśnienia bo chodzą pogłoski ( gloszone wiadomo przez kogo) że eurol spełnia wymagania 229.5 jednak przez NOACK przekraczający o 0.3 nie spełnia
Ja czekam na wyniki z dużym zaciekawieniem. Nie to co przy ICP.
@soszo, chodzi o to, że oleje o niższych lepkościach są stabilniejsze w tym teście, bo prawdopodobnie zawierają mniej wiskozatora, który to właśnie się degraduje.
"Za" Lotosem przemawia również nieco mniejszy VI, czyli wiskozator.
Za Lotosem, wspomniana wyżej noma MB.
Za Eurolem - to są po prostu bdb oleje (o czym mi nawet dzisiaj laborantka napomknęła).
Nawet jeśli lotos wypadnie lepiej to czy automatycznie eurol będzie złym olejem? Laborantka mówi, ze nie
I ot cała zabawa na nic. Taki zakład o przekonanie kto ma rację.
A kto powiedział ze ten ktory przegra automatycznie jest zły?
Nie ma złych olejów można powiedzieć że są lepsze i gorsze ale złe?
Ja nie spekuluję nic dopóki nie będzie wyników. Po co wyprzedzać fakty? Będzie wynik będziemy dyskutować i mam nadzieję że do dyskusji wlączą się Tęgie głowy forumowe i conieco wyjaśnią w razie czego.
Co to znaczy "wypadnie" ... ?
Eurol dostanie 3x większą dawkę cykli testowych niż te, pod które został przygotowany.
Trzeba się spodziewać, że nie zaliczy testu, bo w biznesie niestety nic za darmo nie ma.
Z drugiej strony, 229.3 to tak stara norma, że dedykowane pakiety mogą już być niedostępne.
Sam się zastanawiam, jak oceniać wyniki tego testu...
Po teście będziemy wiedzieć który olej mniej traci na lepkości. Jest to jakimś wyznacznikiem jakości w danej klasie lepkości i normie ACEA, informacją czego się spodziewać, zwłaszcza jeżeli ktoś mocno obciąża silnik.
Nadaje się to do porównania jakości bardziej niż to ile ppm boru siedzi w oleju, bo podczas wyboru pomoże ocenić olej pod kątem zakładanego użytkowania samochodu.
Natomiadt dopóki olej drastycznie nie wypadnie poza przewidziane normą wyniki to nie będzie można powiedzieć że jest lepszy czy gorszy. Ale pozwoli to lepiej dobierać olej pod kątem tego jak znosi obciążenia podczas pracy.
Co prawda i tak już widzę oczyma wyobraźni jak ludzie zaczynają pisać że jeden jest gorszy niż drugi i nie da się tego uniknąć, ale cóż, taki jest internet.
Co prawda i tak już widzę oczyma wyobraźni jak ludzie zaczynają pisać że jeden jest gorszy niż drugi i nie da się tego uniknąć, ale cóż, taki jest internet.
Do tego nie potrzeba tego testu. Już takie akcje się dzieją na masową skalę. Myslę, że ten test przejdzie bez echa i tylko bardziej wtajemniczone osoby będą miały większą świadomość. Reszta nadal bedzie czytała sobie PDFy ze strony producentów i oglądała testy pręcika na druciku przyciśniętego ciężarkiem.
Nie potrzeba też testów żeby wszystko zostało jak jest ponieważ wszystko jest już zaszufladkowane. Można przeczytać, że Mannol poległ w teście SSI ale słaby wynik Shell HX8 czy HX7 już przeszedł bez echa.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.