• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Superb 1 1.8T

piotrr1229

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb 1 1.8T 150kW
Marka samochodu
Skoda Superb 1
Budżet/ile litrów
Cena nie gra roli , 5L-10L potrzebuję
Styl jazdy
Silnik
1.8T
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 501 01 VW 502 00 VW 504 00 -tak mi się wydaje
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5w30 -z beczki
Witam , posiadam skodę superb 1 1.8t . Mam go już dwa lata , nie robię dużo km tylko 10tys. km rocznie .
Od razu po kupnie trafił do mechanika profilaktycznie i tam został wlany olej Valvoline 5w30 z beczki , wymieniony intercooler oraz slifa na turbo .
Przyznam że miał "jad" jak na 150kW , ale po ok tygodniu , dwóch silnik zaczął głośniej chodzić .
Przejechałem nim już 15tys km od ostatniej wymiany .
Jeżdżę do pracy ok 4km lub rzadziej trasa 65km , prędkości 70km /90km , styl jazdy jak emeryt mino młodego wieku , spalanie 7l benzyny (trasa) , 8-9l(mieszany)
Chciałbym zadbać o serducho mojego pierwszego auta więc mile widziane rady nawet odnośnie jazdy itd.

A najważniejsze dla mnie pytanie : na jaki olej polecalibyście zmienić (jestem laikem więc pełne nazwy byłyby wskazane ) oraz czy stosować płukankę ?
Bo gdy otwieram korek to widać jakby spalony olej który szpachelką można byłoby zdrapywać a dodam że ostatnio zaczął brać olej (tak przypuszczam , mniej na bagnecie ).

Proszę was o rady .
 
Do niego, teraz na płukanie tanie 5w40 i interwały 5-6tys km, oraz co zmianę szybka Płukanka
 
Masz pełną palete do wyboru .
Shell Helix Hx 8
Platinum Max Expert
Eurol Super Lite
Texaco Havoline Ultra
Oczywiście wszystkie 5w40, a do płukania raz a porządnie to Oilem .
 
Lokalizacja :Lubelskie , Zamość
Przyznam że trochę obawiam się płukanek , jeden chwali inny nie a chciałbym aby ten silnik był w pełni zdrowy . Bo ten nagar mnie martwi a mechanik twierdzi że to normalne nic tylko jeździć . Nawet nie mam za dużo informacji jak dokładnie zrobić płukankę , jedynie moja wiedza opiera się na yt , czyli wlać przez bagnet jakby. I czy coś po takim płukaniu wymienić np. odmę itp. Lub może umyć miskę olejową . Co do oleju to nie chce oszczędzać na tym bo to jest serce samochodu i tylko najlepsze wchodzą w grę.
Widzę że polecacie 5W-40 , a to nie lać do niego 5W-30 ?

Na forum skody na fb polecali valvoline oraz ravenol innym użytkownikom forum . Ale tutaj przypuszczam że otrzymam lepszą poradę .
 
Motul Xcess 5W40
Eurol Super Lite 5W40
Ravenol VST 5W40
PS. Masz 150 kW czy KM?
Nie bój się płukanek. Ja do 1.8T stosuje już co każdą wymianę bo nagaru jest sporo a szybka płukanka tak naprawdę tego nie usunie ,bo to są zaniedbania poprzednich właścicieli (za długie interwały wymiany oleju). Lej płukankę i wymieniaj częściej olej.
 
Last edited:
Jak boisz sie płukanek to zmieniaj lotosa eurola ,shella 5w40 co 5 tyś
 
Last edited:
Mam 150koni a 255tys km na liczniku . Pewnie zaleję płukankę , choć na początku chciałem zalać pół puszki LM a później jeśli nic złego nie będzie się działo to mocniejszą płukankę i częściej.
 
Mam 1.8t bfb z programem na 200km najpierw był elf nf5w40 jakaś płukanka i wyleciał po 5tyś . Teraz zalany lotos 5w40 i dochodzi już kolejne 5tyś i też zastanawiam sie nad ponowną płukanką.
Na następną wymiane czeka już eurol super lite 5w40
 
Interwały 10 tysięcy, płukanka postojowa przed każdą zmianą oleju. Nie wlewasz przez bagnet, tylko tam, gdzie olej, przez korek. Odpalasz auto, na wolnych obrotach niech chodzi z 10-15 minut, gasisz i spuszczasz stary olej.

Jeśli zaczyna brać, a masz mocne depozyty widoczne pod korkiem, to na 90% zaczyna się zmniejszać wydajność pierścieni olejowych.

Na początek wstaw zdjęcie do odpowiedniego działu, później będziemy myśleć, jaki scenariusz obrać.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@piotrr1229 nawiazujac do Twoich zdjec. Obowiazkowo plukanie, na poczatku zastosowac solidna plukanke, nastepnie kupic, najlepiej z 20l oleju (wychodzi z reguly taniej) i wymieniac do ca. 5kkm. Mozna wspomoc plukanka dlugodystansowa, aby zapewnic wieksza ilosc dyspergatorow.
 
Widać że motor nie dogrzany.
Albo UPG na wykończeniu płynu nie ubywa?
Osobiście też czyszcze silnik z nagaru takiego jak u ciebie na deklu od klawiatury i wymieniłem już olej 2razy co 5tyś.
Najlepiej kupić 4 bańki lotosa 5w40 za 200 zł i czyszczenie.
 
Dystanse 4km nie ułatwiają sprawy. Widać po korku.

Pod korkiem też nie jest dobrze. Interwały 5000km i obowiązkowo płukanka przed każdą wymianą oleju. I to tak solidnie potrzymana. Ja LM2662 trzymałem około 20 minut.

Jeśli masz taką mozliwość, to zdejmij miskę i ja wyczyść, oraz sprawdź stan smoka.

Pokrywe zaworów rownież można zdjąć i wyczyścić - tyle mniej obciążenia oleju depozytami.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Motor nie dogrzany ? To może dlatego że do pracy dojeżdżam 3-4km tylko , ew na weekend robię 65km do rodziny lub 10km.
Właśnie przypuszczałem że trzeba tam płukanką wjechać :)
To polecasz zaopatrzyć się w 20l oleju Redline 5W-40 (czy może inny i lepiej lać 5W40 zamiast 5W-30 ?) , a jaka to porządna płukanka (tak abym nic nie zepsuł) oraz jaka to długodystansowa ?
A taką pokrywę zaworów w jaki sposób wyczyścić ?
Jestem laikiem także proszę o wyrozumiałość :)
 
Że tak zapytam ty tam masz jakąś nakładkę w środku silnika że krzywek i wałka nie widać
.
 
Back
Top