• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Superb 1 1.8T

piotrr1229

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb 1 1.8T 150kW
Marka samochodu
Skoda Superb 1
Budżet/ile litrów
Cena nie gra roli , 5L-10L potrzebuję
Styl jazdy
Silnik
1.8T
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 501 01 VW 502 00 VW 504 00 -tak mi się wydaje
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5w30 -z beczki
Witam , posiadam skodę superb 1 1.8t . Mam go już dwa lata , nie robię dużo km tylko 10tys. km rocznie .
Od razu po kupnie trafił do mechanika profilaktycznie i tam został wlany olej Valvoline 5w30 z beczki , wymieniony intercooler oraz slifa na turbo .
Przyznam że miał "jad" jak na 150kW , ale po ok tygodniu , dwóch silnik zaczął głośniej chodzić .
Przejechałem nim już 15tys km od ostatniej wymiany .
Jeżdżę do pracy ok 4km lub rzadziej trasa 65km , prędkości 70km /90km , styl jazdy jak emeryt mino młodego wieku , spalanie 7l benzyny (trasa) , 8-9l(mieszany)
Chciałbym zadbać o serducho mojego pierwszego auta więc mile widziane rady nawet odnośnie jazdy itd.

A najważniejsze dla mnie pytanie : na jaki olej polecalibyście zmienić (jestem laikem więc pełne nazwy byłyby wskazane ) oraz czy stosować płukankę ?
Bo gdy otwieram korek to widać jakby spalony olej który szpachelką można byłoby zdrapywać a dodam że ostatnio zaczął brać olej (tak przypuszczam , mniej na bagnecie ).

Proszę was o rady .
 
W moim 1.8T też jest taka nakładka na wałek ssący:) Dojazdy do pracy na tak krótkim dystansie z pewnością nie będą sprzyjać "oczyszczaniu" tego silnika, a patrząc na malejące temperatury zewnętrzne będzie tylko gorzej, szczególnie z "majonezem". Polecam sprawdzić też odmę pod każdym względem i czy nie jest zapchana "majonezem".
U mnie w a4 silnik wzdłużne ustawiony korek jest nad wałkiem wydechowym i niewidać nakładki
 
Tylko audi miało silnik wzdłuż. Reszta VW, Seat, Skoda miały poprzecznie co za tym idzie większa micha i więcej oleju wchodziło.
 
Eee no jak? Passat B5 i Superb są na tej samej płycie, co Audi a4 B5 i również mają silniki wzdłuż.
 
Tak. Mialem na myśli Octavię, Leona, Golfa.
 
Poczytajcie o problemach z szlamem i nagarem w tych silnikach.
Warto zmieniać ten olej jednak czesto.
Post automatically merged:

Audi w USA początkowo zalecało wymiane oleju co 5tyś mil ale pod wpływem ekologów wydłużyli wymiany do 10 tyś mil to będzie chyba jakieś 16tyś.km i zaczęły się problemy z nagarem
 
Last edited:
W Europie 15kkm i jak niemiec wymieniał jak serwis nakazał to teraz silniki tak właśnie wyglądają sam nagar. Motor sie strasznie grzeje a pojemność miski jest taka co kot napłakał.
 
W Europie to panie co 30tyś i dwa lata
 
Może lepiej pomóżcie koledze to ogarnąć, a nie dyskutujecie komu ile kot napłakał :p

@piotrr1229 - przy takim cyklu celuj w oleje do jazdy miejskiej: Castrol Magnatec Start Stop 5W-30 A3/B4 (spełnia normę VW 502.00) i po przejechaniu pierwszych 10000 kilometrów przy wymianie wyślij olej do analizy, będzie można ocenić czy taki interwał się w Twoim silniku sprawdzi czy trzeba skrócić (ewentualnie czy masz jeszcze jakiś zapas).

Alternatywnie Neste Pro 5W-30 (albo 0W-40).

Co do stylu jazdy to przy takich dystansach wiele się nie da zrobić, po prostu jeździj jak jeździsz. Koniec końców to samochód ma być dla Ciebie, a nie Ty dla samochodu.
 
Tak sobie teraz myślę czy na zimę do 1.8t na krótkie odcinki i na przepłukanie nie byłby najlepszy specol Gold 5w30 na dystans 5tyś km.Ale czy taka lepkosc wytrzyma jak się zakreci motor do 6tyś. obr.
W końcu idzie zima i niskie temp.to będzie ok.
 
1.8T szybko się nagrzewa. Zostaw 5w40.
 
Ok.
 
A my polecamy mu 5w40 na bardzo krótkie odcinki i niedogrzany silnik co widać na zdjęciach .
Oczywiście dalej jestem za wymianą co 5tyś.przy tym silniku
 
Ja robia również krótkie odcinki do pracy z 6km. zero masła pod korkiem. Kolega musi szukać przyczyny. Sprawdzić termostat.
 
Po 4km. Powinien silnik trzymać 90 st.
 
@Hubert1 Różnica pomiędzy tymi lepkościami jest praktycznie nie zauważalna, istotny tutaj jest HTHS. Jakbyś czytał uważnie forum, wiedziałbyś, że nie tylko sama lepkość odgrywa rolę w kontekście ochrony silnika, lecz również dodatki.
 
W sumie masz racje przecież np specol 5w30 spełniają acea a3b4,mb229.5,no i 502/505,te same normy co 5w40 specol czy lotos mają hths min3.5
 
Ale czy taka lepkosc wytrzyma jak się zakreci motor do 6tyś. obr.

a dlaczego ma nie wytrzymać? Jest na forum temat o mitach olejowych.
Post automatically merged:

Sprawdzić termostat.

Ze przepuszcza i nie dogrzewa silnika? Być może. Nie wiem, jakie tam gniazdo interfejsu było i czy można na przykład podpiąć wiązką bluetooth telefon i sprawdzić odczyty z kompa.
 
Te vagi mają to do siebie że wskaźnik temperatury pokazuje idealne 90st, tylko że robią to już gdy płyn chłodniczy ma dopiero 70st. Pisanie po ilu kilometrach silnik powinien być nagrzany w kontekście temperatury płynu chłodzącego też nie jest wyznacznikiem bo co innego przejechać 4km przez zakorkowane miasto, a co innego przejechać taki dystans po pustych wiejskich drogach. W tym przypadku silnik nie osiąga temperatury wystarczającej by pozbyć się wilgoci,a.co dopiero osiągnięcie odpowiedniej temperatury oleju. Uważam że stan tego silnika będzie się tylko pogarszał przy tym trybie użytkowania i poprzez skrócenie interwałów co najwyżej można ten proces spowolnić.
 
Ok to już mniej więcej mam pogląd co i jak z waszymi radami i pewnie zamówię
: -Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A3/B4 -za 114zł znalazłem
-Płukanka wleci pewnie jedna z trzech LM 2662, Oilem Release Tech, AR 2820 , chyba LM kupię . Koszt 30-40zł
Co do reszty czyli czyszczenie innych rzeczy np pokrywa itp . to niestety raczej mi nie wyjdzie bo nikt mi w tym nie pomoże ,od znajomych tylko usłyszałem nic nie rób żadne płukanki , łap nie pchaj , wymień normalnie olej i jeździj .

Oczywiście wszystko planuję zamówić z neta wraz z filtrem oleju bosh itp.
Czy powinienem jakoś się przygotować do tego zabiegu , wymienić coś wcześniej . Od razu powiem że jeśli ktoś by się tu znalazł kto miałby ochotę pomóc wymienić to chętnie bym podjechał (Jestem z Lubelskiego -Zamość ) i wspólnymi siłami nawet pokrywę wyczyścić lub jakiś namiar na mechanika który nie tnie w .... a robi takie rzeczy.
Ew . Jeśli to nic strasznego i trudnego to sam to ogarnę z pomocą yt oraz waszych instrukcji . :)
Interwały chciałbym robić co 5tys. i oczywiście jak wyżej radzono mogę wysłać olej do analizy .

A i jeśli trochę nie za dobrze użytkuję samochód to mógłbym robić troszkę dłuższe trasy do pracy (dodatkowe okrążenie) , oraz kręcę silnik tylko do 3tys. obrotów max. -jeśli to źle to proszę o zwrócenie uwagi :)

Ps. zamierzam jeszcze zmierzyćciśnienie na cylindrachchyba tak to się nazywa
 
Last edited:
Back
Top