• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Superb 3 4x4 2.0 280km kod: DNFE

wkexe

Nowy użytkownik
Samochód
Superb 3, 2.0 280 DNFE, 2020
Marka samochodu
Skoda Superb 3
Budżet/ile litrów
olej do 90 zł za litr/5,7l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
kod: DNFE, 2.0 280km
Data produkcji
listopad 2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
<100 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504 00, VW 508 00
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VSW CleanSynto 0W-30
Witam, uprzejmie proszę o pomoc w doborze oleju do Skody Superb 3, 2.0 4x4 280 km, oznaczenie silnika to DNFE. Rozważamy tylko interwały stałe 10 000 - 12 500 km. Obecnie w silniku zalany jest olej jak przewidziała fabryka czyli 0W30 VW 504 00. Do 60 000 km był wymieniany olej w ASO (ostatnia wymiana 45 000 km), ja zalałem na 60 000 km od razu olej Ravenol VSW CleanSynto 0W-30 poprzedzając go płukanką i dodałem Cerateca. Chciałbym zadbać o silnik i zastanawiam się czy do raczej aktywnego korzystania z mocy nie powinienem zalać czegoś innego o innej lepkości? Auto nie jest modyfikowane, olej będę wymieniał co maks. 12 500. Cena raczej nie gra roli, jak jest w granicy rozsądku tj. do 90 - 100 zł za litr nie ma problemu, bo raz na rok wykosztować się te 600 zł to nie problem. Pytanie:
1. Czy jest jakaś różnica w laniu oleju 5W30 a 0W30? Raczej do momentu jak olej się nie nagrzeje to jadę spokojnie, po jeździe też czekam chwilę by wszystko ostygło, start-stop jest na off. Czytałem, że 0W ma mniejsze opory na zimnym i to daje jakieś minimalne oszczędności paliwa - wolałbym te litry plaiwa zamienić na dłuższą trwałość silnika.
2. Czy warto rozważyć jakiś inny olej? 5W40? Albo 0W40? Jaki? Czy ewentualnie ten co teraz dobrałem jest ok. albo może jakiś inny lepszy 0W30 lub 5W30? Czasami np. na autostradzie - wykorzystuję 100% mocy auta do przyśpieszenia i wykręcam pod czerwone pole.
3. Czy interwały 10 000 - 12 500 w takim wypadku będą ok. czy skrócić?
 
Polecam bo sam uzywam Eurol Fs systence 0w30 i zmiana co 8 tys km. Ewentualnie orzy takim przebiegu wlac archoila jako dodatek.
 
1. Nie ma. Pierwsza cyfra odpowiada za parametry na zimno i jak nie mieszkasz gdzieś gdzie jest regularnie poniżej -20 stopni to różnic nie będzie.

2. Nie. Najlepiej lać co podpowiada producent. Zawsze są jakieś wyjątki, wtopy etc. ale zazwyczaj jest o nich głośno albo producent sam rewiduje zalecenia. 0/5W-30 i to jeszcze w normach o wysokiej lepkości HTHS to w dzisiejszych czasach już bardzo grube oleje więc zwiększanie lepkości jeszcze bardziej nie ma wiele sensu.

3. Ciężko powiedzieć. Teoretycznie są ok. Nawet 15000 byłoby ok wg mnie. Ale jak chcesz mieć pewność to po pierwszym takim interwale (12,5 tysiąca) wyślij olej do analizy.

Co do samego oleju, to Eurol powinien być spoko. Możesz wlać też Orlen i też silnik będzie dobrze chroniony. Można zarzucić cię nazwami firm, ale w zasadzie każdy olej z normą 504 będzie ok. Gdybym miał wybierać dla siebie to pewnie moja sprawdzona trójka: Castrol, Orlen albo Eneos.
 
Czyli wynika z tego, żeby zostać przy oleju zalecanym czyli 0W30 i 504 - jedynie co może faktycznie na 10 000 wyślę olej do badania i jak będzie ok. to na 12 500/15 000. U mnie raczej Castrol i Orlen są na czarnej liście :). Zostanę przy Ravenolu (w poprzednim aucie jeździłem tylko na Motulu, ale po jakimś czasie przesiadłem się na Ravenol). Dziękuję za odpowiedzi.
 
Jak nie miałeś nigdy w silniku Eurola FS 0w30 to nie wiesz co tracisz, świetny olej. Nasze Orleny max expert v 0w30 lub 5w30 też zdadzą egzamin bo w niczym nie ustępują olejom zachodnich marek.
 
Back
Top