- Marka samochodu
- Skoda Superb 3
- Budżet/ile litrów
- olej do 90 zł za litr/5,7l
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- kod: DNFE, 2.0 280km
- Data produkcji
- listopad 2020
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- <100 ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- VW 504 00, VW 508 00
- Jaki olej masz obecnie
- Ravenol VSW CleanSynto 0W-30
Witam, uprzejmie proszę o pomoc w doborze oleju do Skody Superb 3, 2.0 4x4 280 km, oznaczenie silnika to DNFE. Rozważamy tylko interwały stałe 10 000 - 12 500 km. Obecnie w silniku zalany jest olej jak przewidziała fabryka czyli 0W30 VW 504 00. Do 60 000 km był wymieniany olej w ASO (ostatnia wymiana 45 000 km), ja zalałem na 60 000 km od razu olej Ravenol VSW CleanSynto 0W-30 poprzedzając go płukanką i dodałem Cerateca. Chciałbym zadbać o silnik i zastanawiam się czy do raczej aktywnego korzystania z mocy nie powinienem zalać czegoś innego o innej lepkości? Auto nie jest modyfikowane, olej będę wymieniał co maks. 12 500. Cena raczej nie gra roli, jak jest w granicy rozsądku tj. do 90 - 100 zł za litr nie ma problemu, bo raz na rok wykosztować się te 600 zł to nie problem. Pytanie:
1. Czy jest jakaś różnica w laniu oleju 5W30 a 0W30? Raczej do momentu jak olej się nie nagrzeje to jadę spokojnie, po jeździe też czekam chwilę by wszystko ostygło, start-stop jest na off. Czytałem, że 0W ma mniejsze opory na zimnym i to daje jakieś minimalne oszczędności paliwa - wolałbym te litry plaiwa zamienić na dłuższą trwałość silnika.
2. Czy warto rozważyć jakiś inny olej? 5W40? Albo 0W40? Jaki? Czy ewentualnie ten co teraz dobrałem jest ok. albo może jakiś inny lepszy 0W30 lub 5W30? Czasami np. na autostradzie - wykorzystuję 100% mocy auta do przyśpieszenia i wykręcam pod czerwone pole.
3. Czy interwały 10 000 - 12 500 w takim wypadku będą ok. czy skrócić?
1. Czy jest jakaś różnica w laniu oleju 5W30 a 0W30? Raczej do momentu jak olej się nie nagrzeje to jadę spokojnie, po jeździe też czekam chwilę by wszystko ostygło, start-stop jest na off. Czytałem, że 0W ma mniejsze opory na zimnym i to daje jakieś minimalne oszczędności paliwa - wolałbym te litry plaiwa zamienić na dłuższą trwałość silnika.
2. Czy warto rozważyć jakiś inny olej? 5W40? Albo 0W40? Jaki? Czy ewentualnie ten co teraz dobrałem jest ok. albo może jakiś inny lepszy 0W30 lub 5W30? Czasami np. na autostradzie - wykorzystuję 100% mocy auta do przyśpieszenia i wykręcam pod czerwone pole.
3. Czy interwały 10 000 - 12 500 w takim wypadku będą ok. czy skrócić?