• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Superb II 3.6 VR6 (FSI)

PanPanewka

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb II 3.6
Marka samochodu
Skoda Superb II
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia/6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.6 VR6 FSI
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
pomijalny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30, norma VW 502 00
Jaki olej masz obecnie
Millers Oils EE Performance 5W-30
Witajcie,
Od dłuższego czasu jeżdżę Superbem z silnikiem 3.6 (FSI). Ogólnie świetne auto i chciałbym żeby posłużyło jak najdłużej.
Dlatego też mam pytanie jaki, Waszym zdaniem, olej będzie tutaj najlepszy. Zależy mi przede wszystkim na ochronie silnika i łagodnym rozruchu. Spalanie i tak jest ogromne, więc te 0,5 w tę czy w tę nie robi wielkiej różnicy :p
Oczywiście wiem, żeby stosować olej o odpowiedniej specyfikacji (vw 502 00), którą zaleca producent. Jednak pewnie wielu z Was z doświadczenia wie, który z tych spełniających normy na papierze może być lepszy.
Dodam, że obecnie jeżdżę na Millers Oils EE Performance 5W-30.
Samochód z 2013 roku z przebiegiem ok 260K km. Olej zmieniany mniej więcej co 12-13K km.
 
Szedłbym w coś z normą C3 (lub VW 504/507) ze względu na tendencje do powstawania nagaru. Jeżeli jeździsz sporo po mieście, to nie wymieniałbym rzadziej niż co 10 tys
 
Szedłbym w coś z normą C3 (lub VW 504/507) ze względu na tendencje do powstawania nagaru. Jeżeli jeździsz sporo po mieście, to nie wymieniałbym rzadziej niż co 10 tys
Nagar z całego układu dolotowego był czyszczony z początkiem tego roku, więc póki co jest OK pod tym względem. Ale faktycznie lepiej, żeby tak zostało. Jazda mniej więcej pół na pół trasa/zatłoczony Kraków.
 
Może OEM VW 0W30? Ja bym się też pokusił na analizę oleju po 8000 km żeby ustalić interwał. W mieście to i 10 tyś może być już dużo.
 
Olej najlepiej w specyfikacji 504.00/507.00 o lepkości 0W30, np. Shell AV-L, Eurol Syntence FS, Mobil 1 ESP. Do tego przydałoby się przy tankowaniu dodawać dodatek z PEA np. Oilsyn Petrol Power DNA dla ograniczenia odkładania nagaru.
 
OK, tak, jak wspomniałem, do tej pory przy ostatnich wymianach stosowałem:
Millers Oils EE Performance 5W-30, który zgodnie z ulotką spełnia normy ACEA C3 oraz m.in. VW 502, 504, 507.
Zastanawiam się jednak nad zmianą. Może jest coś lepszego.
Czy 0W30 nie będzie już jak "woda"? Nie twierdze, że zły - po prostu pytam, ponieważ moja wiedza w tym temacie jest niewielka.
Ze swojej strony myślałem jeszcze o:
Ravenol VMP CleanSynto 5W-30 (równieć ACEA C3, VW 504/507)
 
Last edited:
0W30 ma w temperaturze roboczej taką samą lepkość jak 5W30. A przy rozruchu ma niższą lepkość (na plus) i pompowalność.
 
Gdzieś przeczytałem, że do wyprodukowania 0w30 jest potrzeba wykorzystania większej ilości baz syntetycznych. Niż w przypadku 5w30. Dlatego 0w30! przynajmniej teoretycznie powinien być lepszy.
Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Ja bym szedł w Petronas Syntium 7000 LL 0W30 lub Texaco Pro ds V
 
tutaj zastosowałbym VAG 0w30, interwał skrócić do 10 tys. km.
 
OK, jeśli chodzi o sam olej, mam już mniej więcej jasność i postawie albo na EUROL SYNTENCE FS 0W30, albo RAVENOL VSW 0W30 CleanSynto USVO.
Pytanie jeszcze o płukankę. Sam nie stosowałem, a i jestem bliski pewności że poprzedni właściciel auta także.
Czy przy następnej zmianie polecacie? Odradzacie? Jeśli tak to jaką?
I jeśli zastosuje płukankę to od razu lać ten "lepszy" olej i jeździć normalnie do kolejnej wymiany. Czy może zalać jakikolwiek spełniający normy, pojeździć z 1-2K km i wymienić już bez płukanki na lepszy?
Nie wiem czy jest sens żeby tak kombinować, dlatego też pytam Was :)
Zastanawiałem się nad OILSYN ReleaseTech Power Cleaner LL. Ale z tego, co wyczytałem to na niej trzeba jeździć co najmniej 2K żeby to miało sens. Czy w związku z tym warto zastosować coś innego?
 
Możesz, nie musisz. Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi, ale kombinowanie z zalewaniem oleju na 1-2 tys nie ma sensu. Wlewasz do starego, spuszczasz, zalewasz nowy i jeździsz. Z lepszych, postojowych masz Oilsyn RT Power Flush albo Archoil AR2820. Z tańszych może być nawet i Moje Auto - głównym zadaniem płukanki postojowej jest jak najefektywniej pozbyć się starego oleju. Oilsyn LL możesz wlać już do nowego oleju i zrobić na niej pełny interwał
 
Jak już chcesz spuszczać i zalewać to lepiej użyć do płukania Yacco Vidange. To płukanka przeznaczona do stosowania w czystym oleju i na czysty filtr. Zlewasz stary olej, wymieniasz filtr, wlewasz płukankę, trzymasz przez 15-20 minut i dopiero wymieniasz filtr i olej na właściwe.
 
Przeznaczona jak przeznaczona. Każdą jedną warto zapodać na świeży olej i filtr i dodatkowo zmienić.
 
Osobiście w Lagunie zrobiłem tak,że do starego oleju dolalem AR2820, 30 minut na jałowym. Wleciał tani HC z Oilsyn LL na 6k km interwału, przed wymianą wleciał AR2820 na 30 minut a efekt jak na filmiku gdzie wcześniej olej przy wymianach był tylko trochę brudnawy.
Oilsyn LL zrobił piękna robotę, dodam tylko że pobór oleju zmalał z około 1,5l/10000 km przez ostatnie 6 interwałów do około 0,5l/10000 km czyli zauważalnie. Szczerze polecam szczególnie jak nie wiesz co było wcześniej lane i chcesz zrobić dobry podkład pod olej docelowy.
View attachment 16477
 
Czy po 6 tyś z Olisyn LL już spadło spalanie oleju, czy dopiero kolejna płukanka się do tego przyczyniła. Ciekawe, że do grupy VW nie polecacie olejów Fusch zalewanych w fabryce jako pierwszy OEM.
 
Witajcie,
Od dłuższego czasu jeżdżę Superbem z silnikiem 3.6 (FSI). Ogólnie świetne auto i chciałbym żeby posłużyło jak najdłużej.
Dlatego też mam pytanie jaki, Waszym zdaniem, olej będzie tutaj najlepszy. Zależy mi przede wszystkim na ochronie silnika i łagodnym rozruchu. Spalanie i tak jest ogromne, więc te 0,5 w tę czy w tę nie robi wielkiej różnicy :p
Oczywiście wiem, żeby stosować olej o odpowiedniej specyfikacji (vw 502 00), którą zaleca producent. Jednak pewnie wielu z Was z doświadczenia wie, który z tych spełniających normy na papierze może być lepszy.
Dodam, że obecnie jeżdżę na Millers Oils EE Performance 5W-30.
Samochód z 2013 roku z przebiegiem ok 260K km. Olej zmieniany mniej więcej co 12-13K km.
Sugeruję Mannol 7512 Specjal Plus 10W30.
 
Back
Top