• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Superb II 3.6 VR6 (FSI)

PanPanewka

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb II 3.6
Marka samochodu
Skoda Superb II
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia/6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.6 VR6 FSI
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
pomijalny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30, norma VW 502 00
Jaki olej masz obecnie
Millers Oils EE Performance 5W-30
Witajcie,
Od dłuższego czasu jeżdżę Superbem z silnikiem 3.6 (FSI). Ogólnie świetne auto i chciałbym żeby posłużyło jak najdłużej.
Dlatego też mam pytanie jaki, Waszym zdaniem, olej będzie tutaj najlepszy. Zależy mi przede wszystkim na ochronie silnika i łagodnym rozruchu. Spalanie i tak jest ogromne, więc te 0,5 w tę czy w tę nie robi wielkiej różnicy :p
Oczywiście wiem, żeby stosować olej o odpowiedniej specyfikacji (vw 502 00), którą zaleca producent. Jednak pewnie wielu z Was z doświadczenia wie, który z tych spełniających normy na papierze może być lepszy.
Dodam, że obecnie jeżdżę na Millers Oils EE Performance 5W-30.
Samochód z 2013 roku z przebiegiem ok 260K km. Olej zmieniany mniej więcej co 12-13K km.
 
Gdzieś przeczytałem, że do wyprodukowania 0w30 jest potrzeba wykorzystania większej ilości baz syntetycznych. Niż w przypadku 5w30. Dlatego 0w30! przynajmniej teoretycznie powinien być lepszy.
Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Ja bym szedł w Petronas Syntium 7000 LL 0W30 lub Texaco Pro ds V
Z tymi bazami nie ma co uogólniać i chodzi tu chyba dokładnie o bazy IV grupy. Faktycznie w wielu olejach w lepkosci 0W30 znajdziemy więcej oleju bazowego gr. IV np. w Eurol Syntence FS 0W30 czy Ravenol VSW 0W30 z olejów w normie 504/507 ale też w olejach C2 0W30 z normami PSA ( i czasem FORD). Ale również w przypadku lepkości 5W30 znajdziemy oleje z dużą zawartości baz gr IV np. wspomniany Ravenol VMP 5W30 czy Penrite Enviro+ EU 5W30.
 
Czy po 6 tyś z Olisyn LL już spadło spalanie oleju, czy dopiero kolejna płukanka się do tego przyczyniła. Ciekawe, że do grupy VW nie polecacie olejów Fusch zalewanych w fabryce jako pierwszy OEM.
Już na Oilsyn LL spadło spalanie oleju praktycznie jeżdżąc na płukance dolalem może 200 ml jednak nie traktowałem tego miarodajnie gdyż użyty był inny olej ,tani HC Specol Gold, po zalaniu Meguina na którym wcześniej pobór wynosił do 1,5l/10000 i spadku poboru do niecałego 0,5l/10000 km mogę jednoznacznie stwierdzić że jest znacząca poprawa.
 
Back
Top