Nie każdy jest takim mistrzem kierownicy jak ty
Ależ to przecież zupełnie nie o to chodzi
. Widzisz, tempomat w kwestii koncentracji można porównać do ABS-u, do automatycznej skrzyni biegów, automatycznych wycieraczek, automatycznych świateł etc.
Najprisciej wytłumaczyć to na przykładzie monet, masz jakąś sumę, która odzwierciedla Twoją uwagę, no i teraz zmiana biegów kosztuje ileś monet, obsługa wycieraczek kosztuje ileś, utrzymywanie prędkości coś kosztuje, w razie nagłego hamowania utrzymanie kontroli nad pojazdem znowu ma jakąś swoją cenę.
Teraz masz ABS/ESP, nie martwisz się o blokowanie kół i utrzymanie stabilności pojazdu, musisz tylko skupić się na ominięciu przeszkody, masz ASB, nie przywiązujesz uwagi, czy masz za niski, czy za wysoki bieg, czy manewr będzie wymagał redukcji, skupiasz się wyłącznie na jeździe, masz automatyczne wycieraczki, nie myślisz, że jak ten TIR z przeciwka Cię minie, będzie trzeba ręcznie przyspieszyć wycieraczki, że podjeżdżając do samochodu przed Tobą, trzeba zmienić ich prędkość, i tak jest i z tempomatem, czy limiterem prędkości, hamulec działa, jak działał, Ty masz za to tą jedną monetę w portfelu uwagi więcej, bo nie skupiasz się na prędkościomierzu, myśląc, czy nie zaczynasz blokować ruchu, albo czy zaraz nie stracisz prawka.
Ująłem to trochę ponad wyraz, ale myślę, że zrozumiesz do czego dążę. Szkoda, że dla kierowców samochodów nie ma takich książek, które dostępne są dla motocyklistów i gdzie właśnie takie zależności są bardzo prostym językiem wytłumaczone.