• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Ekspresówka i autostrada to oczywiście większy odstęp, ale teraz byliśmy w temacie jazdy miejskiej z tempomatem.
 
@R70 co tankowanie kasowałem, najniższa wyszła 110, najwyższa trochę powyżej 120. Ta najniższa była przez korek na autostradzie.

Przy okazji odkryłem ciekawe zjawisko, jadąc na tempomacie wychodziło mi większe spalanie niż samemu operując gazem i to pomimo większej prędkości, choć równie dobrze może to być zbieg okoliczności bo jak wiadomo zawór w butlach LPG różnie odbija i czasem wejdzie mniej a czasem więcej.
Na tempomacie mniej wychodzi tylko kierowcom, którzy nie za bardzo umieją jeździć.
 
Tak może być. Ja umiałem jeździć poprzednią renówką i miałem ponad 80% eko , a tą nie umiem i zwykle mam 50% +/- 3
 

Attachments

  • Screenshot_20240323_112957_OnTrack Go.jpg
    Screenshot_20240323_112957_OnTrack Go.jpg
    77,9 KB · Odwiedzin: 33
Mi dziś wyszło 14.4 l/100 na A4 Legnica/Wrocław/Legnica. :cool:
 
W każdym aucie którym jeździłem spalanie było wyższe na tempomacie, więc dzięki za potwierdzenie teorii.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 
@tomek evo ; przy moim spalaniu nawet nie chce mi się sprawdzać czy potrafię jeździć czy nie - tempomat podnosi mi komfort jazdy bardziej niż automatyczna skrzynia biegów więc systematycznie z niego korzystać będę;)
 
Tak naprawde tempomat to jest dobry nocą jak jest mały ruch a w dzień jak dużo aut to niebezpieczny jest bo mozna się zagapić. Mówię oczywiście o tym tempomacie zwykłym a nie ttch nowych co zwalniaja i trzymaja odstep 🙂
Ja mam właśnie aktywny, który trzyma odstęp (i to dość niegłupi, bo nie tylko hamuje heblami, ale też samym silnikiem) + system trzymania się pasa, a i tak jedyna opcja dla mnie, to autostrada nocą.

W aktywnym tempomacie w Passacie B6 zawsze ustawiam sobie najniższy możliwy dystans do utrzymywania, bo inaczej hamuje bardzo agresywnie jak tylko samochód się pojawi w odległości kilkudziesięciu metrów z przodu, a nieraz zupełnie niepotrzebnie hamuje przed autem które już rusza spod świateł i wystarczyłoby puścić nogę z gazu, albo włączyć pauzę w tempomacie.
To ja mam odwrotnie. Mam ustawioną największą odległość, wtedy najmniej używa hamulca, bo hamuje silnikiem. Przy ustawieniu mniejszych odstępów, przy sporej różnicy prędkości podjeżdża dość blisko i daje mocniej po heblach.

Ekspresówka i autostrada to oczywiście większy odstęp, ale teraz byliśmy w temacie jazdy miejskiej z tempomatem.
Ok, teraz doczytałem :) W mieście nawet nie pomyślałem, by użyć.
 
Takie tam z dzisiaj. Dla przypomnienia Golf VII 1.4 tsi na oponach 225/45r17.
Droga krajowa, kilkanaście miejscowości plus przejazd przez Lębork
20240323_164224.jpg

Rekordu nie było, bo kiedyś na tym odcinku zrobiłem 4,1/100, ale na oponach 205/55r16. Widać przy szerszej gumie to już kres możliwości.
Chwilę potem wpadłem na ekspresówkę i ustawiłem tempomat na 120.
20240323_162203.jpg

Wiatru dziś nie było.
Edit, zdjęcia zamieniłem miejscami.
 
Dla mnie zwykły tempomat w gęstszym ruchu, np. ekspresówka Warszawa - Wyszków raczej dokłada stresu :) Muszę bardziej uważać na zmiany pasa i hamowania przede mną żeby zdążyć wyłączyć albo przyhamować. Normalnie reaguję bardziej prewencyjnie zdejmując nogę z gazu. Natomiast daje po prostu odpocząć prawej nodze. A, no i na tempomacie w dacii warto włączyć tryb eco, wtedy delikatniej obchodzi się z przepustnicą i można urwać nawet 0,5 l/100.

A inne nowoczesne przydaśki to mnie często wkurzają a nie odciążają, chyba jestem staromodny :). Światła auto reagują pod wiaduktami a nawet pod drzewem na parkingu i błyskawicznie palą się żarówki. Mam już chyba nerwicę i przed wiaduktem itp. włączam na chwilę pozycyjne.
 
Clio 4 grandtour 1.5 dCi 110 km:
średnie spalanie 4.0-4.5 l/100,
w trasie do 120 km/h poniżej 4,
autostrada 140 km/h 4 z hakiem.

Opona 195/55/16, masa niecałe 1,1t
 
Światła auto reagują pod wiaduktami a nawet pod drzewem na parkingu i błyskawicznie palą się żarówki.
Dlatego nie jeżdżę na auto. Włączałby mijania za każdym razem odpalając w garażu i wjeżdżając do niego. Szkoda xenonu, który zużywa się najbardziej przy odpalaniu.
 
Niestety w dusterze nie można wyłączyć auto :(
 
Odbiegając od tematu spalania, z tymi światłami auto najgorzej mają rozwiązane auta koreańskie, widzę, jak np mrugają światłami w zależności od cienia z koron drzew, albo nie zapalają po zmroku mijania, albo nie mają tego połaczonego z czujnikiem deszczu. W VAGu to dobrze rozwiązali i przy wjeździe np pod wiadukt nie zapalają się, bo jest kilkusekundowe opóźnienie, można też ustawić 3 poziomy czułości w menu, oraz wlączyć synchronizację z czujnikiem deszczu.
 
@apede myślałem że Dacia bazuje na "starej" technologii Renault, a u mnie w Espace bez problemu można wyłączyć automatyczne światła i zapalają się po zapłonie tylko fabryczne dzienne na ledach.
 
Ja mam na manetce tylko auto, pozycyjne i mijania. W ogóle duster to auto dziwnych braków... kierownica ze sterowaniem komputera i tempomatu, ale przyciski niepoświetlone, w nocy celujesz po omacku 🙃

@se7en jakie masz obroty w tym clio? Skrzynia 5 czy 6?
W dusterze mam ok. 2500 przy 120 na 6. Przy 140 to pali pod 8.
 
@apede ; ja mam wszystko na kierownicy podświetlane.
 
Może dodali później, mój rocznik to 2019.
 
Back
Top