• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Ostatnio ręcznie przełączam się na LPG decydując się na dłuższą jazdę po porannym rozruchu na Pb. Efekt jest taki że spalanie na Pb98 mam 7.8-8.2/100 (cały czas oczywiście jeden bak), natomiast na LPG z ostatnich 4 tankowań 5.79/100, 5.59/100, 6.6/100 i dziś znów 5.74/100. Jazda jak zawsze - od klienta do klient, DK, wiejskie i miejskie ;)
Wszystkie te wynik na Gulf 0w20 który zastąpił Shell 0w20 którego zapas w moim magazynku się skończył.
 
W jakim celu?
Silniki 1.0lpg renault mają wkurzająca przypadłość która nie została jak na razie oficjalnie zdiagnozowana prze producenta, ale jeden z użytkowników chyba rozgryzł temat; kiedy samochód silnik za szybko przełącza się na LPG, jeszcze na zimnym silniku, następuje rozregulowanie map wtrysku Pb; W konsekwencji po jakimś czasie, kiedy odpalamy samochód po nocnym postoju, a temp jest relatywnie niska, to sterownik tak podlewa paliwem, że silnik się dławi - trudno ruszyć, bo albo silnik gaśnie, ale szarpie niemiłosiernie (na Pb). pomaga właśnie konsekwentna dłuższa jazda na Pb (kiedy silnik jest zimny) albo co jakiś czas odpięcie akumulatora. Ja po prostu zacząłem jeździć dłużej na Pb i liczę na to że w końcu żabojady wydadzą jakąś aktualizację softu.
Podobno cierpią na to w naszym klimacie wszystkie samochody napędzane silnikiem renault 1.0 z fabrycznym LPG
 
Nie wiem, nie znam się.
W każdym razie, kiedy samochód przełączy się na LPG automatycznie, nawet bardzo szybko po zimnym rozruchu, to pracuje idealnie gładko i równo. Szarpanie i dławienie występuje tylko na Pb.
 
Jazda tylko po Łodzi.Dzisiaj wyszło mi najniższe miejskie spalanie od kiedy mam to auto czyli od ok 17 miesięcy.
8.4 litra.Ja inaczej nie potrafię jeździć...
A to tylko benzynowy silnik 1.4 .Pewnie napęd na cztery trochę podbija wynik.No i pudełkowate nadwozie.
Ale co to za napęd.Kiedyś to Vitary miały napęd.
Przynajmniej można po tych dziurawych ulicach jeździć.Poprzednio ufokiem 2.2 diesel jazda po mieście była męką.
 
U mnie średnie spalanie z prawie 500 km po Warszawie spadło z 7.5 na 7.4 L. Oczywiście zasługa wyższych temperatur :) za chwilę zapali się rezerwa i zobaczę ile przekłamuje komputer w VW 🙂
 
Nie wiem, nie znam się.
W każdym razie, kiedy samochód przełączy się na LPG automatycznie, nawet bardzo szybko po zimnym rozruchu, to pracuje idealnie gładko i równo. Szarpanie i dławienie występuje tylko na Pb.
A, zle zrozumialem. Myślałem, ze dlawienie jest na LPG.
To lepiej normalnie zostawic przelaczanie sie automatyczne, tak jak zrobili w favryce, a po prostu raz na miesiac przejechac z 20km na benzynie.
 
A, zle zrozumialem. Myślałem, ze dlawienie jest na LPG.
To lepiej normalnie zostawic przelaczanie sie automatyczne, tak jak zrobili w favryce, a po prostu raz na miesiac przejechac z 20km na benzynie.
Nie sprawdza się. Testowałem. Trzeba by przejechać znacznie więcej i pewnie w wielu odcinkach (dystans 250km na pewno nie wystarczy). Moja obecna praktyka wydaje się najskuteczniej eliminuje przechodzenie w tryb porannego kangura ;)
 
Kurcze wszyscy tak się starają by uzyskać niskie spalanie a tu takie cuś za grosze i 15 % niższe spalanie 😅😅😅zastanawiam się czy do testów nie kupić 😄
 

Attachments

  • Screenshot_20240405_173049_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240405_173049_Samsung Internet.jpg
    512,3 KB · Odwiedzin: 45
Pewnie - jak kiedyś dostałem komplet Multimagów (jakieś 20lat temu ) od tego czasu wędrują od samochodu do samochodu. Jak do tej pory nie wiem czy eksperyment spowodował obniżenie spalania, ale sądząc po tym ile leje do baku -raczej nie spowodował wzrostu ;)
 
Wiadomo przecież ,że to ściema :) Jak za 20 zł pudełeczko może działać ,jeśli eco tuning u tunera kosztuje 2 tys zł i tam bawi się parametrami aby coś tam auto mniej paliło 😅👍
 
@MC Subi pewnie - nie wydałem ani grosza (prezent) a jakże podniosłem wartość samochodu instalując ekologiczne wyposażenie ;)
 
Captur 1.2TCE do przejechania ostatnich 565km po mieście potrzebowała "tylko" 39,23L Pb98 :) Przy średnia prędkości około 26km/h,
spalanie wyszło 6.94/100.
 
Spoko. 1.6 tdci szóstaka pali przy takiej średniej.
 
A mnie 2.2 I-CDTI 5,3 z ostatnich ponad 3k przy średniej 42 km/h. 5,4 z ostatnich ponad 7k.
 
Back
Top