• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

To ja na trasie CG-GD mam 6,8 przy normalnej jeździe autostradą (120-140). Nie liczac korków mój rekord to 7,9 przy średniej jak u @magil, tylko u mnie to faktycznie na niemieckiej autobahnie :p
Kią? Nie uwierzę, że miałeś 8 litrów. Żeby taką średnią uzyskać to jazda z prędkością 180-200 przerywana "odpoczynkiem" za tymi, którzy chwilowo jechali lewym pasem.
 
Wierzysz, nie wierzysz, twoja sprawa.
 
Opel Astra H 2.0T większość trasy po 25km, i parę przejazdów po 160km
 

Attachments

  • 20191008_232145.jpg
    20191008_232145.jpg
    993 KB · Odwiedzin: 334
Passacik B5 FL 1.9 TDI-PD podkręcony na 140KM. Ostatnio jak wymieniłem wtryski na trochę wydajniejsze i wyregulowane i zmieniłem komplet uszczelnień wtrysków to spalanie ekstra spadło albo raczej wróciło do fabrycznych wartości.

Na samym postoju na starych wtryskach i uszczelkach miałem 1,4 l/h. Teraz mam 0,4 l/h.
W trasie wskazania spadły mi o 1,5 litra. Jak kiedyś nie mogłem zejść poniżej 7,5 litra tak teraz za cholerę nie wejdę powyżej 7.

Kiedy auto nabierze pędu i jedzie ustaloną prędkością to przy 120 km/h potrafi być w przedziale 5,5 - 6 litra.
Jak lecę setką to mam 5 - 5,5.

A jak robię typową trasę kilkadziesiąt km, w której trzymam się prędkości w przedziale 100 - 120, jakieś wyprzedzania, hamowania, przyspieszania jak to bywa podczas jazdy to mam średnio 6,5 litra ale jeżeli trasa jest czysta to i 6 litrów bez problemu mogę zrobić.
 
A4 B5 1.8t Q 230/330. Średnio ok 18-20l LPG. Nie żałuje jej:)
 
Alfa Romeo 156 2.5 V6
najlepsze spalanie to 9.23 PB95 na 100 km - trasa i tempomat 120 km/h i to serio sztywno bez zmian prędkości zbytnio
najgorsze spalanie to 23-25 PB95 na 100 km - to była trasa ok 120 km dojazdu i powrotu razem łącznie + ok 12-15 kółek po torze kielce
przeciętnie w mieście jest od 15 do 19 litrów - zależnie od użytkowania auta
przeciętnie na trasie jest od 10 do 12 litrów - zależy czy potrzeba przefrunąć czy spokojna jazda
 
VW Tiguan 2.0 TSI CCTA i Tiptronic to ogólnie pali 10L... W trasie do 100km/h spalił 8L... W trasie na tempomacie 120km/h pali 9-10L... Uważam że to dobry wynik
 
Renault Gama T 480KM gdy lekko i płasko np A2 w DE - 20-21 L/100km, pełny ładunek i nie tak płasko np od granicy PL - A4-A72-A9 do Norymbergii 33 L póżniej na A6 zaczyna spadać do jakiś 28-29 L pod Paryżem.

Hyundai ix20 1.6 Pb - 5L/100km :p hmm da się, a sam nie wierzyłem. Prędkość ok 90km/h i bez gwałtownych ruchów prawą nogą, no i obowiązkowy kapelusz na głowie ;)
Na co dzień ok 8L koło komina, zaś średnia z Chorwacji to 6.6L a w tamtą stronę miałem 6.2. Do tego dziwne zachowanie komputer(ka), od dystrybutora do dystrybutora w trasie na Chorwację zużycie idealnie zgadzało się z realem. A koło komina oszukuje.
 
Lexus GS430 4.3 V8 290KM. Spalanie 8,5Pb/100km przy spokojnej jaździe na trasie Bydgoszcz-Lublin @ ~120km/h. W mieście najwięcej udało się uzyskać 17-18Pb/100km, ale oczywiście można jeszcze więcej ;)
 
~ 6.5 LPG Corsa C 1.0 60KM mi wychodzi przy mojej jeździe. No i wiadomo trochę benzyny na początek, ale mam ustawione dość szybkie przełączenie na gaz.
 
mam ustawione dość szybkie przełączenie na gaz.
to podobno nie jest dobre. Mam zaufanego gaziarza i zmienił mi temperaturę przełączenia na 40 z 30 stopni. Coś była mowa o membranach na reduktorze zimą. Tak samo, zmienił mi przełączanie na LPG wymuszone obrotami, nie automatyczne. Podobno lepsze dla wtryskiwaczy.

Aktualizacja z przed świąt.Trasa max 115km\h troszkę A4, większość drogi krajowe czyli 50-90km\h, w zależności od warunków. Opony zimowe 205\55\16 - średnia z dystrybutora 8.7L LPG\100, sam byłem w delikatnym szoku.
 
Niska temperatura przełączania na LPG zimą negatywnie wpływa na elementy gumowe reduktora oraz wtryskiwaczy, gdyż gaz w wyniku odparowania może mieć ujemną temperaturę.
 
Dodatkowo po mroźnej nocy, czasem wtryskiwacze lubią się przywiesić. Przejście na LPG wymuszone obrotami, niweluje problem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Hyundai Coupe 2.0 Pb 143 KM, drogi krajowe prędkość 100 km/h, ekspresówki i autostrady 120 km/h spalanie benzyny 7,5-7,9 l/100 km.

W tych samych warunkach spalanie LPG 9,1-9,5 l/100 km + 0,2 l Pb na "rozpałkę"
 
Co do temperatury możecie mieć racje, bo wtryskiwacze mi się "popsuły" w zimę, a reduktor zaczął się pocić tyle, że wtryskiwacze miały 80 tys. nalotu a reduktor 7 lat i 145 tys. nalotu. Więc nie wiem jaki wpływ miało szybsze przełączanie gazu. Te elementy i tak wieczne nie są.
 
Te elementy i tak wieczne nie są.
z tego, co pamiętam, to poprzedni mój samochód miał problemy z reduktorem wraz z utratą terminu ważności butli. Tam przełączanie było właśnie obrotami.

Jak masz możliwość, podjedź do gazownika, niech Ci ustawi minimum 40 stopni i wymuszone przejście obrotami.
 
Tylko pierw niech pomyśli czy mu się to opłaca, niech przeliczy wyższy koszt benzyny kosztem reduktora który kosztuje ~200zl i dajmy na to padnie mu po 80kkm zamiast 100 :)
 
niech przeliczy wyższy koszt benzyny kosztem reduktora

a skąd taka rewelacja? Przecież centralka daje znać, kiedy silnik jest gotowy do przełączenia na LPG. Czasem nawet dźwiękowo. Poza tym, ja nawet nie jeżdżę na benzynie, bo zanim odśnieżę samochód zimą, to on już jest gotowy do przejścia na LPG, latem natomiast kilkanaście sekund po odpaleniu już się zawór butli otwiera.


pod warunkiem, że robisz to samemu i sam sobie reduktor kupujesz i sam sobie go ustawiasz, to tak. Realny koszt wymiany reduktora nawet w Corsie + regulacja to okolice 450zł.
 
Back
Top