• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Przejezdzilem na Tartarini 100 tyś i to w drugiej gen, ani uszczelka pod glowicą nie poszla ani nic
Bo niektórzy nie mają pojęcia, że sama instalacja to tylko połowa sukcesu, najważniejsze jest strojenie. Można założyć instalację z najdroższych komponentów z zapasem mocy na 100KM, a i tak to będzie średnio jeździło, jak "instalator" wrzuci auto kalibrację na podjeździe.... Tartarini to nie są wcale złe systemy instalacji gazowych. Właściwie to ciężko wskazać kiepski zestaw, jeśli zakłada to ktoś, kto ma pojęcie.

8Lx5.94zł = 47.52zł
10L LPGx3.13zl = 31.30zł, przy bardzo spokojnej jeździe schodzę do 8.5L LPG = 26.60zł

Podobny silnik, czyli 1.9Dci 130KM i podobny charakter jazdy - 6- 6.5L ON x 6zł = 36zł-39zł

Wciąż w moim przypadku LPG jest najbardziej opłacalne przy przebiegach rzędu 30 tysięcy rocznie.
 
Last edited:
Ano jak dbasz tak masz . Strojenie w moim przypadku kosztowało 50 zł bo filtry sobie sam wymieniałem więc 50 zł zostało w kieszeni więc koszt serwisu LPG byl śmieszny na te 10 tyś . Jedynie parownik kosztował 250 zł 😄
 
20211103_082903.jpg

Dla tych co twierdzą że wymiana wtryskiwaczy kończy się tylko na zakupie kpl. Wtrysków wyjęciu starych i założeniu nowych . I potem panie a co tak drogo przecież są na wierzchu :)
 
W dwóch autach wtryski wymieniłem po domem i nie musiałem mieć żadnych wyciagaczy. Także nie zawsze się tak kończy.
 
Akurat w silniku ze zdjęcia kończy się to tak PRAWIE zawsze:)
 
Zależy jakie auto, jaki tryb użytkowania i jakie są dostępne alternatywy benz vs gaz w poszukiwanym zakresie aut. Bez sensu ta dyskusja.
Jeden sie ucieszy ze ma spalanie gazu 8 a drugi ze zrobi dieslem na baku 1200km , ma pełnowymiarowe kolo zapasowe i auto nieskalane nieoryginalna instalacja 😅
 
Dziś traska ±300km. Trochę szybciej trochę wolniej
Passat kombi b7 2.0tdi 7.9L
 
Last edited:
Masz automat? Znajomy kupił Passata 2.0 TDI 4 MOTION w automacie i też mu dużo pali. Ale skrzynie ma 6 ke więc względem mnie - auto z podpisu, przepaść w obrotach na trasie. Ja przy 158 km/h man 2 tys obrotow.
 
Passat DSG+4Motuon +chip skrzyni i silnika
DSG jest strasznie krótka skrzynia. 6 bieg i przy 160 jest 3000 obrotow.
W Insignii 2.0 CDTI 160 KM przy tych obrotach i manualu było by ponad 200
Insignia mi paliła ok9
 
O dokładnie o tym pisałem. On strasznie był zdziwiony tym spalaniem na początku. Ja w Audi z 2.0 TDI Allroad gdzie napęd jest stały, też program na 230 KM man średnie z 15 tys 6.7l/100. Ale rzeczywiste jest 7. Tylko skrzynia 7 biegowa.
 
Dla mnie ta prędkość 140-150 jest wystarczająca. Cały tydzień jeżdżę max 90 to przy 150 mam strach w oczach
A spalanie akceptowalne to 10L.
 
Ja wcześniej miałem poprzednia generację A4 czyli B8 też Allroad ale z 2.0 TFSI. Tam miałem spalanie 10-11. Też akceptowalne i nie narzekałem ale szkoda było te pieniądze jakoś zostawiać na stacji. Teraz jeżdżę na tym samym poziomie a na każde 100 km zostaje 3 litry czyli teraz 18 złotych😉
 
Koło domu robię mała km więc spalanie mnie nie przeraża.
A dojazdy do pracy mam częściowo zwracane wiec też nie boli jak auto trochę więcej pali.
Pomijając już spalanie. To przy tej mocy 5 i 6 bieg powinie być sporym nadbiegiem. Ale coś poradzić jak dq250 tak ma.
 
Nie chcę tu zabierać roboty znanemu jasnowidzowi, ale w przyszłym roku cena paliwa przekroczy 2€ , a w Polsce do końca roku 10 zł .
Założę się , że wielu przejdzie na ecodriving i budżet nie osiągnie limitu z mandatów .
9df97836e8e17dc541deb1331645e8fc.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Dokładnie. Dla mnie przy mocach w okolicach 200 KM ostatni bieg powinien być mega długi. Teraz tak mam. Skrzynia wbija "7" dopiero przy około 110 km/h. Super sprawa, do tej prędkości jeździ jak 6 biegowa.
 
@Bodex przed chwilą tankowałem na autobanie za 1.84ojro zwykły ON
23 go października gdy jechałem do pracy za Norymbergą Shell V-power był po 2,05€ .
Nigdy nie tankuj przy autobahnie , szkoda kasy , jest wiele autohaus na zjeździe , mniejszy ruch i na baku średnio 10€ zostaje .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Wiem że na autobanie najdrożej ale ja tankuje na kartę flotowa i to jest rozliczane po innej stawce niż ta na dystrybutorze. Najtaniej to chyba jest na tych stacjach samoobsługowych ukrytych na zonach przemyslowych.
 
Back
Top