• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

@Zielony34
i co z tego że diesel po 6zł,jak moje 1.6 bluehdi w peugeocie 301, przy mieszanej jeździe pali okolice 5-5.5l/a w trasie 120km/h tempomat okolice 4.5l/100km.
gdzie ten sam model z silnikiem 1.6 115km z lpg trzeba by liczyć z 10l lpg/100km
 
Poniżej 10 to moja w trasie potrafi spalić. Peugeot 301 spali troszkę mniej. Napisałem - zaczekaj do większego serwisu.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ja kupiłem auto już z lpg pod maską, więc wydatek na instalacje mnie nie dotyczył. W 2015 roku był jeszcze boom na diesle i ceny benzyn czy diesla była na równym poziomie. Natomiast faktycznie później już ludzie bardziej skłaniali się do benzyny z lpg i ceny aut z tymi silnikami poszły do góry. Potem jak się ludzie kapli, że lpg wychodzi najtaniej bo cena przez długi czas była poniżej 2zł/litr a internet bombardował nas artrykułami "najlepsze silniki do lpg" to faktycznie ceny tych aut troszkę podbiły do góry, ale nie sądzę, żeby była różnica aż 10 tyś zł między tymi samymi modelami diesel vs pb. Na moim przykładzie Signum diesel vs pb, czy nawet bardziej popularna vectra C nigdy nie było różnicy 10 tyś między np silnikiem 1.8 pb, a 1.9 cdti. To jest jakaś abstrakcja.
 
A mi nie pasuje charakterystyka diesla i pomimo że kilka razy próbowałem to nie mogę się przekonać. Dodatkowo pracując w warsztacie i widząc miny ludzi dowiadujących się ile będzie kosztowała naprawa ich tdi cdi itd to przechodzi mi chęć na diesla.
 
ja za to jestem zdania ze lepiej samemu założyc lpg niz kupować z gazem
 
Ja kupiłem z instalacją 3 miesięczną na gwarancji także, nie było strachu. Akurat gaz zakładany w sąsiedniej miejscowości także nie ma problemu z serwisem.
 
Ja kupiłem auto już z lpg pod maską, więc wydatek na instalacje mnie nie dotyczył. W 2015 roku był jeszcze boom na diesle i ceny benzyn czy diesla była na równym poziomie. Natomiast faktycznie później już ludzie bardziej skłaniali się do benzyny z lpg i ceny aut z tymi silnikami poszły do góry. Potem jak się ludzie kapli, że lpg wychodzi najtaniej bo cena przez długi czas była poniżej 2zł/litr a internet bombardował nas artrykułami "najlepsze silniki do lpg" to faktycznie ceny tych aut troszkę podbiły do góry, ale nie sądzę, żeby była różnica aż 10 tyś zł między tymi samymi modelami diesel vs pb. Na moim przykładzie Signum diesel vs pb, czy nawet bardziej popularna vectra C nigdy nie było różnicy 10 tyś między np silnikiem 1.8 pb, a 1.9 cdti. To jest jakaś abstrakcja.
Kupiłem w204 w kombi w bardzo ładnym stanie diesla za równo 20.000. Rocznik 2009 przebieg 280 tys. Ze względu na profil jazdy chciałem benzynę, ale cena wyższa o 6-7 tys i dużo gorszy stan wizualny. Jeśli dodać koszt montażu instalacji wychodzi prawie 10 tys różnicy
 
Widocznie reguła ta nie potwierdza sie we wszystkich modelach. Co nie zmienia faktu, że dzisiaj już coraz mniej aut i silnikow tolerujących instalacje lpg. Te które zostały pewnie będą nie chętnie sprzedawane, reszta to niestety pazdzierze.
 
U mnie w rodzinie ciotka kupiła akurat fiata tipo 1.4 95KM z założonym gazem przez dealera.
 
w obu starego typu mało oszczędne automaty. W mercedesie 5 biegów w sceniku 4. Wg książki spalanie w automacie w sceniku 1,5l więcej niż w manualu z tym samym silnikiem w mieście. W mercedesie podobnie.
Post automatically merged:

Tak czy inaczej jak podliczyć wyliczenia, wychodzi podobnie do tego co pisał @luckyboy
Automat kupuje sie dla wygody
 
Nie wiem jaka jest. Wiem tyle, że była zakładana w Polsce, auto zrobiło 38 tys. i problemów nie ma póki co.
 
Przeważnie była instalacja Tartarini i ludzie wycinają
emoji846.png
1635877601616.png
 
U mnie w rodzinie ciotka kupiła akurat fiata tipo 1.4 95KM z założonym gazem przez dealera.
dzisiaj już coraz mniej aut i silnikow tolerujących instalacje lpg
Sam się przez moment zastanawiałem, czy nie wziąć wyprzedaży 2020 w full wypasie za 65k w leasing z wpłatą własną. Jeden z ostatnich samochodów z silnikiem starej generacji, idealnym pod LPG.

Przeważnie była instalacja Tartarini i ludzie wycinają
Jedni wycinają, bo faktycznie, tam coś jest spieprzone, ALE nie z samą instalacją, a ze strojeniem. Inni chwalą i nic się nie dzieje. Jak czytałem forum LPG, to raczej nikt tam nie pisze, żeby się podejmował wycinania tej instalacji. Sama instalacja z głowicą nic nie zrobi. Po prostu zamiast ufać strojeniu przez osobę zakładającą dla ASO, warto poszukać kogoś, kto się na tym zna. Ja bym z pewnością tak zrobił.
 
Przejezdzilem na Tartarini 100 tyś i to w drugiej gen, ani uszczelka pod glowicą nie poszla ani nic 😄 . Auto sprzedane z przebiegiem prawie 200 tyś i oleju nie brało, gaz założony w salonie .

Co do kosztów paliwa to tak licząc bardziej sie opłaca latać mi Mazdą niz Renią . I jakoś chyba nie spieszy mi sie z założeniem LPG póki tak ceny będą wyglądać, gdzie w litr benzyny nie wchodzą dwa litry gazu

Mazda 6,2 x 5.98 (PB) = 37.07 zł
Renata 14 x 3.27 = 45.78 zł + dolewki benzyny
Alfa 8.5 x 6.04 (ON) = 51.34
 
Back
Top