• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Diesel w osobówkach jest w odwrocie. Ktoś chcąc coś świeżego w dyszlu będzie miał niedługo problem. Serwis diesla będzie swoje kosztował, szczególnie używanego. W hybrydzie nie ma się specjalnie co psuć. Prosty silnik, dopracowane przekładnie CVT, brak padających wtrysków i pomp CR, dwumas czy też turbo ze zmienną geometrią. Priusy robią setki tysięcy km na taksówkach po mieście i jest git. Diesel już swoje 5 minut miał czy to się komuś podoba czy też nie.
 
@Michalos12

Z takimi osiagami jak w Corolli 2.0h? W życiu. Fabia o której wspomniałem, na trasie z pełnym składem pali 5-5,2L/100 (sprawdzone parę razy), a co dopiero diesel, który ma podobna dynamikę.
 
No i trasie jak zwykle Madzia wychlała
12,63 l na setkę przy prędkościach autostradowych+
 

Attachments

  • 20230301_002325.jpg
    20230301_002325.jpg
    4 MB · Odwiedzin: 52
  • 20230301_002303.jpg
    20230301_002303.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 50
Czyli jakieś tylko 0.4-0.5 l mniej niż mój Żeep. Jeśli mowa o 120-130 km/h. Dziwne. Czyżby stare V8 miało wyższą sprawność? Bo biorąc pod uwagę masę, Cx i pojemność to na to mi wychodzi. Interesujące.
 
@wroclaw dlaczego? Mozna porownywac rozne technologie do siebie. W tym momencie chodzi o wydajnosc jednostki przy produkowaniu danej mocy.
Ja zawsze widzialem ta teoretyczna najwyzsza wydajnosc (najwiecej uzyskanej energii z litra paliwa) silnika Wankla, ale tylko na papierze. W rzeczywistosci jego "efficient" nihdy nie bylo. Zeby to uzyskac Wankiel musialby byl albo podlaczony do osi napedowych przez CVT, albo wystepowac jako generstor pradu, a naped osi musialby byc realizowany przez silnik elektryczny.
Analogia turbiny gazowej. Super wydajność, ale nalezy odejść od "klasycznej" forny przebiesienia napędu.
 
Kuzyn ma Cheeroke 2,7 diesla żłopie to paliwa strasznie, ale chyba w takich autach nie chodzi o oszczędności i ekologię? Stare V8 jest dopiero mało "sprawne" jak to ująłeś, ani oszczędne ani mocne - no, ale nie po to taki silnik x lat temu był tworzony.
 
Ile ten 2.7 CRD żłopie? Pojemnościowy wyznacznik mocy ma się nijak do sprawności. Można mieć 10 KM/litr a mieć sprawność 40-45%.
 
Czyżby stare V8 miało wyższą sprawność? Bo biorąc pod uwagę masę, Cx i pojemność to na to mi wychodzi. Interesujące.
nie dalej jak dzisiaj rano wracając spacerem z przedszkola zacząłem się zastanawiać nad sensem wankli. Pomijając aspekt romantyczny i kultowość, który też się oczywiście liczy, żeby nie było. Ale tak - osiągi w porządku, tyle że bardzo nie lubi niskich obrotów, nie jeździłem, ale wyobrażam sobie, że coś zaczyna się dziać dopiero od 4k. Do codziennej jazdy tak średnio. Żywotność jednostki, wiemy. Spalanie - olbrzymie w stosunku do pojemności. W ruchu miejskim kosmos wg. raportów @CICHY. Na plus zabawa obrotami.
 
Hmmmm:
W tabeli Wankel wypada bardzo dobrze. Na poziomie zwykłego silnika tłokowego 4T.
Warto zwrócić uwage na sprawność ponad 80-cio letnich Diesli Jumo 204 i Deutz DZ 710.
 
Duże znaczenie ma, ile obrotów ma silnik przy danej prędkości, np BMW 530d ze skrzynia 6HP będzie palić więcej niż nowsze ze skrzynią 8HP.
 
Ile ten 2.7 CRD żłopie? Pojemnościowy wyznacznik mocy ma się nijak do sprawności. Można mieć 10 KM/litr a mieć sprawność 40-45%.
12l-20l/100km, chociaż na krótkich dystansach bliżej tej drugiej granicy. Wiadomo masa, rozmiar kół itd robi swoje. Ogólnie auto do jazdy na co dzień zupełnie się nie nadaje. Bardziej taka zabawka na "wiejskie" drogi i w lekki teren.
 
To albo z butem w podłodze jeździ, albo tyra w terenie albo silnik ruina. Takie spalanie to ja w swoim mam benzyny. Przy 2 x takiej pojemności.
 
Auto lalka parę lat temu sprowadzone z jakimś symbolicznym przebiegiem ok 100 tys km, obecnie założona kostka wielosezon więc prędkości ponad 80km/h raczej uciążliwe dla ucha :D tu raczej chodzi o to, że auto jest taka weekendowa zabawką i pewnie stąd takie spalanie.
 
@sprajt2 Mazda właśnie coś kombinuje w tym kierunku, by silnik Wankla był generatorem prądu, natomiast koła mają być napędzane przez silnik elektryczny. Nie wiem jednak jak w takim przypadku z żywotnością spalinowej jednostki w pracy jako generator. W klasycznym wydaniu wiemy jak to wygląda i nie jest dobrze.

@Firewall coś z tym autem jest nie tak. Sprinter z izotermą załadowany, a w zasadzie grubo przeładowany (masa ponad 5 ton) palił w okolicach 15-16 litrów i to tak dość dobrze deptany.
 
Tu test nowego Nissana X-Trail z silnikiem elektrycznym zasilanym przez silnik spalinowy (ale rzędowy, nie Wankla). Spalanie na autostradzie to porażka (od 23:45 min):
 
bardzo nie lubi niskich obrotów, nie jeździłem, ale wyobrażam sobie, że coś zaczyna się dziać dopiero od 4k
Tam się poniżej 4 tys obrotów nie schodzi, bo smarowanie kuleje na niskich obrotach. Dlatego często wankle męczone na torze są w lepszym stanie, niż te użytkowane drogowo 😉
 
Dokładnie jak silnik 2T. Ten "pałowany" żyje dużo dłużej niż ten mulony.
 
Back
Top