• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol - co chcielibyśmy wiedzieć i nie boimy się zapytać.

tomek evo

Użytkownik
Samochód
-Skoda Superb
Witam wszystkich forumowiczów. Ze strony Specola jest chęć i wola współpracy i wyjaśnienia nieścisłości czy zawiłości jakie narosły przez lata wokół produktów tej marki. Dlatego proszę wszystkich zainteresowanych o pomoc w przygotowaniu listy spraw/tematów do omówienia/wyjaśnienia. Będzie to pomocne aby Specol mógł rzeczowo i konkretnie odnieść się do wszelkich kwestii technicznych czy też kwestii aprobat. Wszelkie uwagi krytyczne i sugestie co należny poprawić są mile widziane. Mam nadzieję, że technolog ze Specola dołączy do nas i będzie mógł odpowiadać na pytania bezpośrednio ale nie mogę obiecać, że uda się namówić go na tą formę komunikacji. Myślę, że jest szansa po pierwsze wyjaśnić pewne kwestie a po drugie jest szansa na spory zastrzyk fachowej wiedzy ogólnej bezpośrednio od jednego z producentów.
 
To może ja zacznę:
1. Czym różnią się formulacje oleju np. do LPG, diesla względem normalnego oleju? Specol nie ma chyba takiego produktu, ale np. w oparciu o Shell Helix Ultra Diesel
2. Czy stosowanie oleju o obniżonych popiołach ma jakiś sens/jest korzystniejsze w samochodach, w których producent zalecał full saps? Oczywiście zakładamy, że fabrycznie nie ma DPF/FAP i samochód nie spala oleju.
3. TBN a silnik o zapłonie samoczynnym - czy niski TBN w nowocześniejszych formulacjach nie jest szkodliwy w sensie konieczności wcześniejszej wymiany (tak wiem, że może inne detergenty itd. itp., patrzeć też na TAN, aczkolwiek np. Mobil FS/Shell ultra mają wysoki TBN, a raczej oni wiedzą co robią)
4. Specol 0W40 - czy olej spełnia wszystkie wymagania względem normy 229.5 (jest opisywany jako 229.3/229.5) i jej brak jest wyłącznie kwestią oszczędności w opłacie dla MB?
5. Oleje 10W30 do kosiarek/traktorów - czym różnią się od olejów silnikowych?
 
Oleje 10W30 do kosiarek/traktorów - czym różnią się od olejów silnikowych?
Podbijam, ale w kontekście agregatów. Silnik benzynowy bez filtra, prawdziwej odmy i smarowany rozbryzgowo tylko, wymiana co 100 h. Jest coś w tym oleju, co czyni go lepszym od zwykłego samochodowego?
 
Oleje 10W30 do kosiarek/traktorów - czym różnią się od olejów silnikowych?
To ja też podbije, czym się różnią oleje motocyklowe od samochodowych?
Samochodowy Tedex Runner FS 10W40 ma JASO MA2.
 
Chciałbym aby Specol odniósł się do nieścisłości wyników analiz zrealizowanych przez nasze forum, gdzie wyniki w pewnych przypadkach nijak mają się do informacji podanych w karcie danego oleju, czy też na butelce, np. 5w30 A5 który koło A5 to nawet nie stał i inne tego typu kwiatki.
 
To ja w temacie narosłych zawiłości i podobnych.

Skąd biorą się różnice w deklaracjach raczej nie będących typowym "minimum dla normy" a wynikami naszych analiz. Niektóre oleje (Extraspec, A5/B5 etc) wręcz wyglądają na nasze niewprawne oko jakby nie spełniały wymagań niektórych norm którymi są opisane? To jest największy problem Specola na forum, bo tam gdzie oleje wychodzą jak producent opisuje to jest bardzo dobrze. Tylko (podobnie jak w niemieckiej marce na R) do końca nie wiadomo czy w butelce będzie to co na etykiecie.
 
Chciałbym aby Specol odniósł się do nieścisłości wyników analiz zrealizowanych przez nasze forum, gdzie wyniki w pewnych przypadkach nijak mają się do informacji podanych w karcie danego oleju, czy też na butelce, np. 5w30 A5 który koło A5 to nawet nie stał i inne tego typu kwiatki.
Jak byś rozwinął i doprecyzował to by było super bo musimy być możliwie jak najbardziej konkretni. Oczywiście sam będą się starał wszystkie dotychczasowe nieścisłości wyłapać ale im więcej osób się do tego przyłoży tym lepiej.
 
@tomek evo

"TBN - 6,1, zdecydowanie poniżej wymogów dla normy A5/B5 (>8)"
 
5. Oleje 10W30 do kosiarek/traktorów - czym różnią się od olejów silnikowych?
eee, ale taka lepkość była zalecana do mojego poprzedniego Jeepa, a na kosiarke to on mi nie wyglądał ;)
 
Taką lepkość miały wszystkie kultowe JDMy:) Jeśli Specol miałby taki olej SN, to sam bym go na lato kupował.
 
@MC Subi jest taki olej :

PETRO-CANADA SUPREME 10W30 1L

Spełnia specyfikację:

  • API SP/SP RC/SN/SN PLUS
  • ILSAC GF-6A
  • Chrysler MS-6395
 
Jest qualitium 10W30 C3 pod 504/507 🙂
 
Czy specola DSG można lać do manuala? 🙂 pytanie na czasie.
 
Można. Tak samo jak i ATF.

Fuchs zaleca pentosin FFL-3 do Hyundai, a Rockoil Dextron VI 🙂

Motul zalecał Multi DCTF
 
Wybór olejów o lepkości 10w-30 jest u nas "żaden". Chyba producenci wola iść w grube 5w-30 lub chude 5w-40 bo te się bardziej sprzedają.
 
Wirtualny produkt.
Wirtualne jest spełnienie normy 504/507 przez olej o lepkości 10W30. Na Erwinie nie ma, nigdy nie było i jestem pewien nigdy nie będzie takiego oleju więc Qualitum byli by jedyni na świecie z takim olejem.
Post automatically merged:

Wybór olejów o lepkości 10w-30 jest u nas "żaden". Chyba producenci wola iść w grube 5w-30 lub chude 5w-40 bo te się bardziej sprzedają.
olej spełniający nowoczesne normy aprobata API SP, performance level ilsac gf-6a
Ogólnie Eurol ma 8 różnych olejów w lepkości 10W30 w tym 3 do osobówek
 
Last edited:
Back
Top