• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol - co chcielibyśmy wiedzieć i nie boimy się zapytać.

@Boguś taką Petrocanade właśnie lałem do Jeepa przez 9 lat
 
Ja bym zadał pytanie:
Czy jako producent oleju przeprowadzali moze analizy jak wplywa na stan silnika po zastosowaniu oleju o nizszej lepkosci niz ta, ktora zaleca producent.
 
2. Czy stosowanie oleju o obniżonych popiołach ma jakiś sens/jest korzystniejsze w samochodach, w których producent zalecał full saps? Oczywiście zakładamy, że fabrycznie nie ma DPF/FAP i samochód nie spala oleju.

Podbijam temat. Czy zastosowanie takiego oleju przyniesie jakieś korzyści?
Czy nie lepiej w takiej sytuacji zastosować fullsaps i częściej go wymieniać?
 
Jakich baz olejowych używacie do wytwarzania gotowych produktów? W sensie pochodzenia czy są to komponenty/surowce pochodzące z polskich rafinerii grupy Orlen czy z importu?

Specol w ofercie posiada dwa szczególnie charakterystyczne produkty jak "Spec Gas" i "Moliso MoS2".
Rozumiem, powyższe formulacje są na tyle unikalne na tle produktów konkurencji, że istnienie takich olejów na rynku jest uzasadnione?

Skupiając się tylko na oleju dedykowanym do silników zasilanych paliwem LPG, moje pytanie brzmi:

Czym szczególnym, w odniesieniu do pakietu dodatków, wyróżnia się ten olej na tle zwykłych produktów ogólnego zastosowania spełniających API SJ, oraz które cechy tego produktu zapewniają bardziej korzystną pracę silnika zasilanego LPG?
Tylko relatywnie dosyć stare pojazdy dopuszczają stosowanie oleju klasyfikującego się poniżej API SL, a więc generalnie do kogo jest skierowany ten produkt?

@Iron
Myślę, że bardziej "Rivendellinol"
 
Last edited:
Jakich olejów Specol produkuje najwięcej a jakich najmniej? Czy ten trend (najpopularniejszy olej) zmienił się na przestrzeni ostatnich lat?

Jaki jest wolumen rocznej produkcji?
Czy firma zwiększa swój udział w rynku olejów dla samochodów osobowych?
 
Obawiam się, że dokłądniego wolumenu produkcji to firma nie poda a co do wzrostu udziału w Rynku to mogę odpowiedzieć, że tak firma stale zwiększa udział w Rynku olejów do samochodów osobowych praktycznie rok do roku (z niewielkimi wahaniami).
 
A ja z innej beczki- czy Specol mógłby sprzedać olej bez dodatków łapiących kurz, o lepkości około ISO VG 680, a jeszcze lepiej z dodatkami EP bez duszącego smrodu- do łańcuchów rowerowych (ostre koło). Coś jak Rohloff, ale nie biodegradowalne.
 
Jeszcze pytanie dot. olejów przekładniowych. Powszechnie wiadomo, że nie można dolewać olejów GL5 w miejsca gdzie wymagane jest GL4, np. skrzynie. Doczytałem, że to ze względu na pakiet dodatków mogący uszkodzić elementy mosiężne. Natomiast są przecież oleje GL4/GL5, które można stosować i tu i tu. Zatem czy jest to rozwiązane poprzez jakiś pakiet dodatkow "wybrakowany" (aby nie uszkodzić) bądź "dopakowany" (potrafiący chronić) te elementy? Czy w jakiś inny?
 
Obawiam się, że dokłądniego wolumenu produkcji to firma nie poda a co do wzrostu udziału w Rynku to mogę odpowiedzieć, że tak firma stale zwiększa udział w Rynku olejów do samochodów osobowych praktycznie rok do roku (z niewielkimi wahaniami).

Będą chcieli to odpowiedzą, firmy lubią chwalić się takimi danymi. Z resztą mnie interesuje to czy taki Specol produkuje oleje w ilości rzędu 10 000L czy 500 000L rocznie ;)
 
Doprecyzujmy. Czy celem tego jest jedynie wyjaśnienie niejasności wokół marki i produktów Specol, na przykład w kontekście kontrowersyjnych wyników analiz, czy zaangażowanie człowieka z branży do dzielenia się wiedzą w sensie ogólnym? Czy oba? Jak to rozumie Specol? Patrząc po pytaniach ludzie rozumieją to dwojako, a jeżeli mamy rozmawiać ze Specolem o Specolu, to warto to uściślić, żeby ta inicjatywa - bardzo fajna z resztą - nie spadła z rowerka zanim w ogóle dojdzie do skutku.
 
Doprecyzujmy czy ma to być bezpośrednie Q&A z przedstawicielem firmy czy zbieramy pytania , tworzymy listę i przekazujemy je za pośrednictwem @tomek evo. Potem czekamy grzecznie na odpowiedzi.
 
Mnie ciekawi jak to jest że olej Specol 5w30 C2/C3 jest teoretycznie także do aut spełniających EURO VI, a jest SN. Natomiast Olej 5w30 C3 jest w opisie polecany do aut spełniających EURO IV/V, natomiast jest SN Plus. Wydaje się na logikę że powinno być na odwrót... częściej autom z EURO VI potrzebne są oleje SN Plus...
 
No i gdzie te odpowiedzi ... ?
Panowie moderatorzy, którzy usunęli moje posty poddające w wątpliwość otrzymanie jakiejkolwiek odpowiedzi od technologa specola, czy właściwie, kogokolwiek z firmy - proszę przywrócić te posty, bo okazały się prawdziwe!

Dla przypomnienia:
 
Koledzy proszę jeszcze o trochę czasu bo niestety to u mnie towar deficytowy. Są po prostu rzeczy ważne i ważniejsze. Temat jest w toku ale chce aby było to zrobione rzetelnie a byle jak.
Post automatically merged:

No i gdzie te odpowiedzi ... ?
Panowie moderatorzy, którzy usunęli moje posty poddające w wątpliwość otrzymanie jakiejkolwiek odpowiedzi od technologa specola, czy właściwie, kogokolwiek z firmy - proszę przywrócić te posty, bo okazały się prawdziwe!

Dla przypomnienia:
Przypomnij mi Twoje pytanie do Specola bo jakoś nie mogę znaleźć (chyba złośliwi moderatorzy je usunęli).
 
Back
Top