• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Sprzeciw przeciwko powstaniu Strefy Czystego Transportu w Krakowie

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Podpisana. Nie wjechałbym swoją Audi do Krakowa gdzie jestem często.
W sumie nie wjechałbym nawet swoim Dieslem z 2015r.
 
Podpisane, tym bardziej, że jestem z Krakowa.
 
W sumie nie wjechałbym nawet swoim Dieslem z 2015r.


Euro 5 jest od 2011 chyba. W chwili, gdy będzie zakaz wjazdu dla takich aut czyli w 2026 będą one miały już 15 lat.
 
Generalnie Strefy Czystego Transportu uważam za komuszy zamach na przede wszystkim wolność obywateli. Bo najpierw od takich stref zaczną a potem jak to komuchy i naziści mają w zwyczaju, wyznaczą nam inne strefy - zamieszkania czyli getta. O czym już powoli te czerwone mendy napomykają. Oczywiście dla naszego dobra i żeby się nam dobrze żyło i działo.
Poza tym jest coś takiego w prawie jak prawa nabyte. Stare samochody spełniały kiedyś wyśrubowane normy ekologiczne w momencie produkcji. Zatem - Dura lex sed lex.
 
Last edited:
Byc moze za kilka-kilkanascie lat i takie sprawy o odszkodowania beda wygrywane.
 
Ale takie strefy działają od Londynu po Berlin. Nie wiem czy ktoś się o to procesuje. Chyba zabroniły niektóre miasta wjazdu dieslom i tu musiały trochę odpuścić. Euro V eev i VI mogą wjeżdżać
 
Myślę, ze za kilka-kilkanascie lat. Wiele takich rzeczy sie dzieje po czasie.
Strefy takie działają, co nie znaczy, ze wszyscy podatnicy to tolerują.
W Londynie do wrzesnia zaraportowano ponad 2700 kamer ULEZ jako zniszczone (przez przeciwników strefy).
I np.
Screenshot_20230920_173859_Chrome.jpg
W Sydenham ze 185 kamer ULEZ jedynie 29 nie uleglo zniszczeniu przez "wandali".

Takze to nie jest tak, ze "patrzcie na zachodzie tak zrobili i nikomu to nie przeszkadza".
 
Ale takie strefy działają od Londynu po Berlin. Nie wiem czy ktoś się o to procesuje. Chyba zabroniły niektóre miasta wjazdu dieslom i tu musiały trochę odpuścić. Euro V eev i VI mogą wjeżdżać
Metropolie zachodnie są nasycone środkami transportu publicznego, pociąg, metro, tramwaj, autobus odjeżdżają z przystanku co 10 min, to jedno. A drugie to to, że ludzie na zachodzie przeciętnie przynajmniej dwa razy więcej od nas zarabiają przy niemal takich samych kosztach życia, więc ich tak bardzo nie boli pozbycie się (sąsiadom za wschodnią granicą) paroletnich samochodów. Aczkolwiek to nie jest tak, że nie nie są oszczędni. Są, ale też mają różnego rodzaju dotacje (Niemcy) na "ekologiczne zakupy". A naprawa kilkuletniego samochodu z uwagi na koszty robocizny staje się dla nich nieopłacalna. U nas w Polsce na razie tak nie jest.
 
Większym problemem jest egzekwowanie sprawności aut, jak mnie do szału doprowadza względnie nowa fura ale dymi na niebiesko i truje ludzi. Policja ma to w dupie, a najłatwiej karać strefami czystego transportu uczciwych co dbają o stan techniczny auta.
 
Ale takie strefy działają od Londynu po Berlin. Nie wiem czy ktoś się o to procesuje. Chyba zabroniły niektóre miasta wjazdu dieslom i tu musiały trochę odpuścić. Euro V eev i VI mogą wjeżdżać
Tyle że do takiego Berlina wjedziesz z PB Euro 1, a Polsce kombinują z rocznikami.
 
Tak, to z rocznikami to chamowa. Bo co wtedy oznacza norma euro, ktora auto spelnia? Wg rzadzacych miast cale nic. Oni sa madrzejsci od telewizora.
 
Nie jeden stary samochód utrzymany w dobrym stanie technicznym mniej "smrodzi" niż kilkuletnie palące olej samochody. Każdy kto jeździ na pewno wie w czym rzecz.

Większym problemem jest egzekwowanie sprawności aut, jak mnie do szału doprowadza względnie nowa fura ale dymi na niebiesko i truje ludzi.
I takie coś będzie mogło jeździć po SCT.
 
Last edited:
Ciekawie to wygląda w przypadku aut sprowadzanych spoza Europy (modeli lub wersji silnikowych w Europie nie sprzedawanych) które homologacji euro x nie mają. Bierze się wtedy pod uwagę rocznik. Np. moja V6ka według tego spełnia euro6.
I może i spełnia, ale dochodzi do innych absurdów, gdzie wspomniane Seicento czy Tico w gazie jest mniej ekologiczne niż 6,7 litrowy diesel z Rama z 2014.
 
Unia Europejska szaleje z normami a poza tym terytorium "leją na normy" to obłuda nic więcej,ale to moje zdanie nie każdy musi się z nim zgadzać.
 

W Niemczech każdy samochód z silnikiem benzynowym wyposażony w katalizator dostaje zielona plakietkę.

Pozion-Euro-DE.png



Dla Warszawy będzie to już trochę inaczej wyglądało.

sct warszawa.jpg
 
Ważne, że na defilade czołgi wjadą. W sumie taki abrams z turbina gazowa to konstrukcja obchodzaca wymagania🤣 ani to diesel, ani beznyna, ani gaz.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top