• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Sprzeciw przeciwko powstaniu Strefy Czystego Transportu w Krakowie

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Ciekawie to wygląda w przypadku aut sprowadzanych spoza Europy (modeli lub wersji silnikowych w Europie nie sprzedawanych) które homologacji euro x nie mają. Bierze się wtedy pod uwagę rocznik.
Nie wjeżdżasz i tyle. Możesz wstawić sobie nawet najnowszy silnik z innego pojazdu z przyszłym EURO 7 i tak nie wjedziesz bo liczy się to jak homologował dany pojazd producent.

W CEPiK miały być wprowadzone normy Euro dla każdego pojazdu, po to aby potem za pomocą monitoringu zaczytywać nr rejestracyjne pojazdów i szybko sprawdzać z kto gdzie wjeżdża wystawiając odpowiednie mandaty.

Niech miasta zaczną najpierw od własnego taboru komunikacji miejskiej i wtedy pogadamy.
 
Jak dodawalem moje a5 do aplikacji e-TOLL 2 lata temu, to po 2 tygodniach przyszedl mail, ze moje auto spelnia norme EURO 0 i jeszcze jakies pouczenie ze ja mam to wyjaśnić.
A te dane byly pobierane wg VIN i nr rejestracyjnego.
Screenshot_20230920_193932_Gmail.jpg
 
W dowodzie rejestracyjnym wpisywane jest chyba od 2018 r. czy jakoś tak, reszta nie ma, ogólnie jest niezły burdel.
Po raz kolejny zlobbowani urzędnicy zabierają się za robotę od dupy strony.
Może być tak że jak zaczną wpisywać rocznikami to auta z końcowego okresu obowiązywania danej normy Euro będą poszkodowane z uwagi na to że zazwyczaj mogły mieć już inne silniki silniki, spełniające wyższą (kolejną) normy Euro.

 
Bo najpierw od takich stref zaczną a potem jak to komuchy i naziści
Ta wiadomo, jak ktoś ma inne zdanie niż ty to od razu jest nazistom albo komuchem. Czyli jakieś ponad połowa społeczności Krakowa, która chce jakichś tego typu rozwiązań. Nie ma nic pomiędzy dobrem i prawdą jakie reprezentujesz Ty i systemami totalitarnymi...
przede wszystkim wolność obywatel
Pytanie czy obywatele Krakowa mają prawo do oddychania czystym powietrzem bez "piardów" ze starych diesli.
Stare samochody spełniały kiedyś wyśrubowane normy ekologiczne w momencie produkcji.
Właśnie. Kiedyś. Po tylu latach i ich generalnym zajeżdżeniu wątpię, żebyś chciał tym oddychać na co dzień.
No bo spełnia normę, ale nie ważne że wali więcej CO2 i NOx niż stary, ale sprawny i zadbany diesel <=2.0
Radziłbym zweryfikować takie twierdzenie przed podzieleniem się nim na forum, bo z tym NOx to możesz się zdziwić.
Unia Europejska szaleje z normami a poza tym terytorium "leją na normy" to obłuda nic więcej,ale to moje zdanie nie każdy musi się z nim zgadzać.
No jasne, że nie każdy musi tym bardziej, że nie tylko w Unii Europejskiej obowiązują jakieś tam normy emisji spalin, ale też w innych krajach.

Diesel Gate wybuchło, bo "Unia Europejska szaleje z normami a poza tym terytorium "leją na normy"?

Ważne, że na defilade czołgi wjadą.
To, że coś dużego wpływa na wyobraźnię nie oznacza, że ma jakiś znaczący wpływ. Bo jaki wpływ ma przejażdżka kilkunastu czołgów raz na rok w porównaniu do setki tysięcy aut jeżdżących dzień za dniem?
 
No cóż mamy kolejny ekowątek. Temat SCT w sumie już był poruszany przy załatwianiu żółtych tablic do jeepa tylko wtedy nikt nie zbieral podpisów 😁
 
Ta wiadomo, jak ktoś ma inne zdanie niż ty to od razu jest nazistom albo komuchem. Czyli jakieś ponad połowa społeczności Krakowa, która chce jakichś tego typu rozwiązań. Nie ma nic pomiędzy dobrem i prawdą jakie reprezentujesz Ty i systemami totalitarnymi...

Pytanie czy obywatele Krakowa mają prawo do oddychania czystym powietrzem bez "piardów" ze starych diesli.

Właśnie. Kiedyś. Po tylu latach i ich generalnym zajeżdżeniu wątpię, żebyś chciał tym oddychać na co dzień.

Radziłbym zweryfikować takie twierdzenie przed podzieleniem się nim na forum, bo z tym NOx to możesz się zdziwić.

No jasne, że nie każdy musi tym bardziej, że nie tylko w Unii Europejskiej obowiązują jakieś tam normy emisji spalin, ale też w innych krajach.

Diesel Gate wybuchło, bo "Unia Europejska szaleje z normami a poza tym terytorium "leją na normy"?


To, że coś dużego wpływa na wyobraźnię nie oznacza, że ma jakiś znaczący wpływ. Bo jaki wpływ ma przejażdżka kilkunastu czołgów raz na rok w porównaniu do setki tysięcy aut jeżdżących dzień za dniem?
Tyle tylko że nikt nie pytał mieszkańców ani Krakowa ani Warszawy. Jeśli byś obejrzał film podlinkowany przez @end tobyś dowiedział się, że bynajmniej o zdrowie mieszkańców chodzi (zresztą podstępnie manipulowanych pytaniami z góry założoną tezą) ale o wyciągnięcie olbrzymiej kasy od tych mieszkańców. Niemcy rezygnują ze stref, bo są wrzodem na dupie miasta i dla społeczeństwa go zamieszkującego. Odnośnie zajeżdżonych aut, to od tego są stacje diagnostyczne aby takie przypadki eliminować z dróg a przynajmniej skłonić właścicieli do ich rzetelnego remontu. Bynajmniej o ekologie i zdrowie ludzi w tym wszystkim chodzi tylko o potężną kasę, którą w ten sposób się wydębi od społeczeństw. Jakby nie patrzeć zielona energia nie chce się spinać ani finansowo ani pod względem emisji. Bo żeby było miło w jednym miejscu, w drugim trzeba zrobić taki syf, że lepiej żeby w tym pierwszym było jednak jak dawniej.
I żeby nie było że jestem przeciw ekologii - jestem jak najbardziej za ale tą prawdziwą, mądrą a nie tą obłudną, fałszywą i zakłamaną.
 
Last edited by a moderator:
Jesli stacje kontroli podczas corocznych przeglądów nie sa w stanie odsiac aut nie spelniajacych wymagan technicznych to nakezy sobie zadac pytanie, po co w ogole sa i po co jest obowiazkowe coroczne badanie?
Albo to powinno działać, albo nalezy to zlikwidować. Bo nie widzę sensu w takim troche jest, troche nie ma. Nie dali przegladu to jade na druga stacje..... Bezsens
 
Ta wiadomo, jak ktoś ma inne zdanie niż ty to od razu jest nazistom albo komuchem. Czyli jakieś ponad połowa społeczności Krakowa, która chce jakichś tego typu rozwiązań. Nie ma nic pomiędzy dobrem i prawdą jakie reprezentujesz Ty i systemami totalitarnymi...
Proponuję przeczytać tekst z poniższego linka:

to wiele wyjaśnia.
 
Idąc tą drogą "komuchy, naziści, masoni i cykliści" zabronili mi chodzić do sklepu w niedzielę. A pewnego roku co przeziębienie ogarnęło cały świat a ludzie odkryli mydło i inne środki higieny, zabronili mi chodzić do lasu, aż chciałem kostium renifera wypożyczyć by pobiegać po lesie. Nie mogię się doczekać tych SCT. Serio. Najbardziej by zobaczyć jak to nie wpłynęło na jakość powietrza, jak Ci sami dzielni fukcjonariusze mundurowi co dziś nie wiedzą jak przystopować szarżujące lambo po świętokrzyskiej w stolycy generujące grubo ponad próg bólu decybeli, albo pierdzącego dizla pewnej firmy od paczek co zostawia za sobą zasłonę dymną, co nie tylko zasłania jego, ale całe skrzyżowanie tejże swiętokrzyskiej z marszałkowską, będą wiedzieć, że mój Spider z 1998r spełnia normę Euro 2 a nie np Euro 1.
To, że nie wjadę moim Spiderem (z silnikiem po remoncie 7kkm temu), no to trudno, będę musiał to przeżyć. Ale widok toczących pianę gniewnych szukających źródła smogu w piękny biezwietrzny lutowy poranek wynagrodzi mi to z nawiązką. A na serio, to nie wiem co by mnie zmusiło by do centrum W-wy jechać. Przecież tam nie ma niczego.
 
Last edited:
zresztą podstępnie manipulowanych pytaniami z góry założoną tezą
Czyli uważasz, że na temat zanieczyszczeń OBIEKTYWNY werdykt może wydać np. miłośnik starych aut prowadzący kanał na ich temat na youtubie czy portal nczas który słynie z altrighotwej propagandy?
Niemcy rezygnują ze stref, bo są wrzodem na dupie miasta i dla społeczeństwa go zamieszkującego.
Nie. Po prostu starych aut aktualnie jeździ tak mało, że stwierdzono, że mają marginalny wpływ na powietrze. I zanim napiszesz "HAHA TO NIC NIE DAŁO I DLATEGO REZYGNUJĄ". Poziom zanieczyszczeń po wprowadzeniu SCT spadł.
Tyle tylko że nikt nie pytał mieszkańców ani Krakowa ani Warszawy.
Były konsultacje społeczne.

I żeby nie było że jestem przeciw ekologii - jestem jak najbardziej za ale tą prawdziwą, mądrą a nie tą obłudną, fałszywą i zakłamaną.
Podałeś tutaj już kilka nieprawdziwych informacji. Zacznij lepiej od lepszego doinformowania samego siebie zanim innym będziesz coś zarzucał.


W ogóle kapitalnie by było jakby osoby pokroju Motobiedy tak samo skrupulatnie śledziły działania koncernów paliwowych i tego co, jak, gdzie finansują xD
 
Last edited:
Jak ktoś chce poczuć podkrakowski klimat to polecam zima Skałę

Jak się nie zamknie obiegu go idzie w aucie w powietrzu siekierę zawiesić

Sam Kraków lepiej jak wprowadzili zakaz palenia w piecach. Chociaż jak nie ma wiatru to nieraz smog widoczny gołym okiem
 
@Resi - brakuje jeszcze abyś się przykleił do asfaltu, jak Twoi koledzy 🤣
Idź i wytłumacz mieszkańcom Krakowa aby kupli sobie elektryka za 200 tyś. i 100 m przedłużacza to będą mogli jeździć wszędzie, a Franek za rogatkami Krakowa będzie palił butelkami i innym śmieciami w swoim kopciuchu kierując dym w stronę centrum Krakowa. Taka to Polska ekologia i sprawiedliwa transformacja 😁
 
Last edited by a moderator:
@Resi - Szkoda, myślałem że stać Ciebie na coś więcej.
 
Idź i wytłumacz mieszkańcom Krakowa aby kupli sobie elektryka za 200 tyś. i 100 m przedłużacza to będą mogli jeździć wszędzie
SCT jest tylko dla elektryków? Kolejna manipulacja.

Franek za rogatkami Krakowa będzie palił butelkami i innym śmieciami w swoim kopciuchu kierując dym w stronę centrum Krakowa.
Przecież prowadzone są tam programy wymiany pieców. Kolejna manipulacja.
 
Przecież prowadzone są tam programy wymiany pieców. Kolejna manipulacja.
Poczekaj jeszcze troszkę to Ci pokażę tę Twoją wymianę piców.
 
Poczekaj jeszcze troszkę to Ci pokażę tę Twoją wymianę piców.

Przeszłość już się wydarzyła. Stężenie pyłów spadło. To, że spadło nie oznacza, że nie przekracza norm w sezonie grzewczym, bo jeszcze sporo jest do zrobienia.

Mówiąc prościej, żebyś może zrozumiał.
Gdyby nic nie zrobiono do tej pory byłoby jeszcze gorzej.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top