Też szukałem i niewiele znajdziesz ten biznes jest za dużo wart
Porównanie Shella Helixa ze sklepu, z Shellem stosowanym w F1 to tak jak bym ja porównał Renault R.S.20 do swojego R.S.a, niby też Renault i też R.S. ale jednak nie do konca
Też szukałem informacji o olejach w F1, ale nic nie znalazłem :/ możemy jedynie zakładać, że są to jakieś bardzo niskie lepkości. Każdy koń mechaniczny jest na wagę złota, a po weekendzie silniki są rozbierane i sprawdzane śrubka po śrubce (albo raczej paneweczka po paneweczce )
Przydałby się o tym temat.
Została może tylko nazwa resztę zmodyfikowali Możesz wydzielić temat o olejach typowo do motosportu. Np. Elf takie oferuje są to typowe oleje do motosportu serii HTX niedostępne w zwykłym motoryzacyjnym.
Jako ciekawostkę dodam, że od tego roku silniki F1 nie mogą przekroczyć spalania oleju na poziomie 0,3 L/100 km. Jeszcze 3 lata temu mogły spalać 0,9 L/100 km, co daje !!! 9 L/1000 km. Ciekawe w takim razie ile paliły jednostki V8, V10 i V12 używane całkiem niedawno.
Wg Shella 90% cywilnego i radowego Helixa Ultra jest taka sama. Pewnie baza bo sam Shell pisze, że oleje do F1 są oparte o GTL. Ale nawet jakby tylko baza była wspólna to z jednej strony dobrze świadczy o GTL jako bazie, z drugiej jasno pokazuje, że tron PAO/Estrów jako najlepszych baz do motosportów wcale nie jest pewny.
To co faktycznie siedzi w tych olejach to jest tajemnica warta dziesiątki milionów, które koncerny co sezon inwestują w środki smarne do F1. To, ze Shell twierdzi, że w 90% to ten sam olej to jednak moim zdaniem trochę marketing bo nie zapominajmy, ze to nie zespół kupuje olej od Shella tylko oni są sponsorem zespołu więc zainwestowane miliony muszą się zwrócić za pomocą marketingu
Jako wierny widz F1 zauważyłem, że bolidy od razu startują z pełną parą i nikt nie martwi się czy olej jest dogrzany. Często na treningach widać, jak zaraz po odpaleniu ustawiają się na końcu pit-lane i robią symulacje startu. Jeszcze jest kwestia chłodzenia po jeździe, tym też się nikt nie przejmuje i od razu gaszą bolid, a suszarek jedynie używają do hamulców bo potrafią się same zapalić.
FIA w 2017 przewidziała zużycie oleju przez bolid F1 na 5 litrów na wyścig czyli ok. 1,2 litra na 100 km wyścigu a obecnie to 0,6 litra na 100 a więc i oleje muszą być jeszcze lepsze i silniki mniej go spalać. Na 2020 chcą to obciąć jeszcze o połowę.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.