• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Subaru Outback 3.0 H6 + LPG

Zagi

Nowy użytkownik
Samochód
Subaru Impreza WRX 2.0T 2001, Outback 3.0 H6 2005
Marka samochodu
Subaru Outback 3.0 H6
Budżet/ile litrów
okoł 200 / 6l
Styl jazdy
Silnik
3.0 H6 EZ30D mk II
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30, API SM (lub SL), ILSAC GF-4 (lub GF-3), ACEA: A1, A2, A3
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5w40 max-life
Cześć,
To mój pierwszy post, trochę poczytałem w subarowych wątkach olejowych i tutaj, ale jednak mam prośba o pomoc w dobraniu oleju w stosunku dobra cena do jakości. Olej zalecany i minimalne wymagania do tego silnika wg. instrukcji i działu technicznego z forum subaru (dane od dystrybutora, nie forumowego eksperta ;) ): 5w30, API SM (lub SL), ILSAC GF-4 (lub GF-3), ACEA: A1, A2, A3.
Myślałem o:
- czymś z oferty PMO, natomiast wszystkie 5w30 są z ACEA C3 (prócz extreme, który chyba jest trochę za drogi) - wyczytałem, że niskopopiołowy olej niekoniecznie jest dobrą opcją jeśli nie mam DPFa, bo dodatki które się spopielają chronią silnik, więc w starszych konstrukcjach niekoniecznie C1/2/3/4 są wskazane. Prawda to?
- RAVENOL FO 5W30 CleanSynto - tu jest ACEA A5/B5 (teraz to chyba zastępuje wycofaną A1?), trochę się gubię w tych wszystkich specyfikacjach...
- YACCO LUBE GDI 5W30 SN-RC

Fajnie gdyby miał jak najwięcej PAO, ale wiem, że w tej cenie raczej ciężko.

Więcej o aucie: niedawno zakupione, będzie jeździć głównie po dużym mieście, ale także na urlopy, weekendowe wycieczki itp. Jest instalacja LPG, przebieg 280k, do 2010 serwisowany w aso więc pewnie Castrol 5w30, potem wiem tylko, że przynajmniej dwa lata był lany millers 5w40, a ostatnie dwa lata Valvoline 5w40. Ubytków oleju raczej nie ma, ewentualnie po jeździe autostradowej coś ubywa. Więcej dopiero będę mógł poobserwować jak się nabije trochę kilometrów. Samochód z 60% będzie użytkowała żona - spokojniejsza jazda, resztę ja, a lubię czasem posłuchać silniczka ;)

Dopuszczam większy budżet jeśli jest taka potrzeba, albo dolewkę AR9100 bo i tak używam do drugiego auta (albo doleję co mi zostanie, albo kupię większą butelkę na zapas do obu).

Pozdrawiam
 
Orlen 5w30 MaxExpert DEX1 pasuje idealnie - 5w30, API SN Plus, ILSAC GF-5
Analiza jest tutaj

Pozdrawiam,
 
Sprawdzony Shell Helix Ultra 5w30 A3/B4.
 
Ze dwa lata nie śledziłem już tematów olejowych i widzę, że się moda trochę zmieniła, jeszcze niedawno królowało PAO, stąd na tym się na początku skupiałem :)
Faktycznie te Shelle dobrze wyglądają, a powiem szczerze, że do tej pory miałem awersje do tego typu znanych i dużych koncernów (podobnie z rodzimymi Orlenem i Lotosem, ale chyba jeszcze nie czas, mimo podpisu admina).

Znalazłem jeszcze Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, ma dość zadziwiające lepkości[cSt], przy 40 C: 58,7, a przy 100 C: 11,9, gdzie dla 5w30 jest odpowiednio: 71,69 i 11,93. Natomiast specyfikacja jest pod układy czystości spalin ACEA C2/C3. Więcej jest tutaj niewiadomych bo 5w30 jest już sprawdzony na forum. Ale przed zimą naszedł mnie pomysł na coś 0w30 zwłaszcza, że przy obecnej sytuacji raczej dużo dalekich wyjazdów nie będzie ;) i zostanie 90% jazdy po mieście na krótkich odcinkach.

Co według was jest ważniejsze trzymanie się specyfikacji czy cyferki przy lepkościach? A może doświadczenie z użytkowania i analiz?
 
Co według was jest ważniejsze trzymanie się specyfikacji czy cyferki przy lepkościach?
Jak masz informację, na jakich lepkościach jeżdżą użytkownicy tych silników, to może być cenniejsze, niż wszelkie karty z danymi technicznymi!
Sprawdzałem "internety" i najczęściej przewija się 5w30/5w40 - stąd moja propozycja olejów Shell, które tak naprawdę lepkościami niewiele się różnią między sobą, mimo różnicy klas SAE.
Silnik "starej daty". Cudów od oleju pewnie nie wymaga.
Dobre HC wystarczy.

Orlenów/Lotosów się nie obawiaj, ale nic na siłę.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top