• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Superb 2 FL 2.0 CR TDI

jedrek1980

Użytkownik
Lokalizacja
Piotrków Trybunalski
Samochód
-Skoda Superb 3 2.0 TDI CRLB(DSG) Compsport
Skoda Superb 2 FL 2.0 TDI CR 2014 r 170 hp z plusem (208 hp)
Przebieg 145 tys
Jazda 50/50 miasto/autostrady.
Jazda bym powiedział nie emerycka.
Obecnie jeżdżę na Ravenolu VSW 0w30 z dodatkiem AR 9100.
Stosowany był już Motu,Penrite z AR 9100 i Amsoil z AR 9200.(wszystkie 5w30)
Odczucia subiektywne najlepsze na Ravenolu.
Jakie opinie o tym Ravenolu zostać przy nim czy jakaś inna propozycja?
Na zimę ten Ravenol ok bo lepszy star przy zimnym silniku tylko czy na lato 0w30 nie będzie za rzadkim olejem np.Jadąc autostradą czy będzie odpowiednie smarowanie?
 
Za właściwości na rozgrzanym odpowiada druga cyfra, więc 0W-30 zapewni takie samo smarowanie przy rozgrzanym silniku jak 5W-30. Jeżeli producent dopuszcza taki olej do tego silnika to spoko.

I nie musisz się tak chwalić, że bardzo pragniesz zrobić komuś krzywdę.
 
Tak ten Ravenol ma aprobatę VW 504/507.
Podobno ma teraz w PL pojawić się wersja USVO wiadomo czym będzie się różnić od zwykłego VSW?Zmienione dodatki?
 
jedrek1980 napisał:
lato 0w30 nie będzie za rzadkim olejem np.Jadąc autostradą czy będzie odpowiednie smarowanie?

Mozesz swobodnie caly rok na tym oleju jezdzic, ta lepkosc jest zoptymalizowana pod katem tej konstrukcji. Oleje nisko lepkosciowe lepiej odprowadzaja cieplo.

Odnosnie Ravenola a dokladnie USVO to w duzej wiekszosci marketing.
 
Zostal bym przy Ravenolu i nawet AR9100 nie jest mocno konieczny. W pakiecie Ravenol ma 100ppm molibdenu i az 400ppm boru. Bardzo fajny olej. Lepkość w 100 stopniach w gornych widełkach normy. Jak jesteś zadowolony nie widze sensu zmiany.
 
Ochrony nigdy za mało i nie rezygnowałbym z niej, dodatkowo AR9100 wpływa na TBN - jest go więcej. Co daje to zobacz na moją analizę UOA - Eurol FS 0w30+AR9100. Sprawdzony w wielu autach, w tym Tiguanie 2.0 TDI Biturbo. Znam UOA, gdzie Superb z takim silnikiem tylko modzonym, z setupem Eurol FS 0w30 + AR9200 przy 2,5% paliwa spokojnie utrzymał parametry na interwale 15kkm.
 
Jak pozazuja analizy UOA nawet dobre oleje bez dodatków świetnie sobie radzą i zawsze trzeba sobie gdzies określić górny próg. Bo o ile zgodze się, ze ochrony nigdy nie za wiele to czasem poprostu jest przerost formy nad treścią i dodatkowe wydatki są niewspolmierne do korzyści. Przyklad dodatku do paliwa AR6900 gdzie w niektórych silnikach przy paliwach premium dodatek dawal efek odwrotny do zamierzonego. Cena serii USVO poszla mocno w górę więc można zalać sam olej, zrobic analizę po interwale i wtedy zdecydować o zasadnosci stosowania dodatku.
 
Abstrahując od tematu ale odnośnie dodatków to AR 6900 Dmax dawał mi też odczucia odwrotne czy to na paliwie premium czy na zwykłym On tak jakby ucinał moc.A napewno v-max.I to sprawdzałem na dwóch autach.Fakt wycisza wtryski i poprawia korekty.Dlatego aby prześladować wtryski co drugie tankowanie dodaje go do paliwa.A tak verva
 
W tym przypadku jestem za tym co napisal [mention]Plywak[/mention] a dokladnie "to czasem poprostu jest przerost formy nad treścią". Widzialem analizy Redline, przy ktorych olej bazowy to 100 % PAO + ok. 10% Estrow, sporo modyfikator tarcia w postaci Mo, do tego duzo ZnDDP, wynik ? Nie odbiega od olejow tanszych. I nie mozemy sie sugerowac jedna analiza ! Tylko potrzebujemy lepsze porownanie z danym dodatkiem. Nie twierdze, ze sa zle, lecz po prostu nie do kazdego oleju sie nadaja, wedlug mnie.
 
Analizy porównawcze robi w dużej ilości importer Archoila w PL. Swego czasu dzielił się nimi na fejsie, czy na forum AH. Pamiętam sprawę Subaru Diesla, czy Toyoty Hybrid, gdzie choćby Specol z AR 9100 dawał kilkukrotnie większą redukcję zużycia niż najlepsze oleje w klasie. Kto ma wątpliwości niech się zgłosi do niego, pewnie się podzieli. Są analizy porównawcze na BITOG m. in. z silników Powerstroke. Nie ma podstaw do tego żeby twierdzić iż nowoczesne oleje C3 nie są w stanie zapewnić ochrony, przecież nowy pakiet Infineum oparty na borze ma jej większy zakres i skalę - choćby wyższy TBN od olejów poprzedniej generacji. AR9100 daje jednak większy margines, same VOA pokazało oprócz bardzo dużych poziomów boru i potasu, TBN + 3.7.
 
Spróbowałem parę lat temu AR9100 i tak ląduje w każdym aucie i tak raczej zostanie
 
Jak chcesz zrób UOA, będzie więcej info co i jak się sprawuje. Też stosuję AR szeroko i to nie tylko w silnikach (teraz 0w20 z AR9100) ale także w skrzyni w mixie 9100/9200 i olejem 75W z pozytywnym efektem. Co do lepkości 0w30, bez obaw, moja analiza co prawda w benzynie zawierała wyjazd do HR z pełnym z 4 os. dorosłymi na pokładzie, pełnym bagażnikiem upałem po 40C i klima na maxa włączając w to jazdę po górach :) Efekt w UOA - 4ppm żelaza i reszta czysta oraz jeszcze lekki zapas. http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&p=325#p325
Dlatego polecam taki pakiet, zresztą sam go stosuję w CFFB a auto też nie ma lekko.
 
Tak zastanawiam się jak to jest z tym olejem 0w30 do diesla biorąc pod uwagę że już jest wodnisty a dodatkowo rozrzedza go ropa która w jakimś tam stopniu dostaje się do oleju podczas wypalania DPF.
 
Przy prawidłowym użytkowaniu sprawnego diesla nie następuje aż tak mocne mocne rozrzedzenie oleju. Tylko jak ktoś lata dizelkiem wokół komina gdzie DPF potrafi sie wypalać nawet co 200km może mieć z tym problem. Ogólnie od dawna większość dizli lata na 5W30, a miedzy nim, a 0W30 różnicy w lepkości w temp. roboczej praktycznie nie ma. Jak obawiasz się rozrzedzenia zawsze możesz zrobić UOA :)
 
Poczekam jeszcze trochę i wypadnie całkowicie he he.Ja akurat bardzo często a nawet bym powiedział przeważnie autostrady a lekkiej nogi nie mam.Wypala się tak co 500-600 km
 
jedrek1980 napisał:
Abstrahując od tematu ale odnośnie dodatków to AR 6900 Dmax dawał mi też odczucia odwrotne czy to na paliwie premium czy na zwykłym On tak jakby ucinał moc.A napewno v-max.I to sprawdzałem na dwóch autach.Fakt wycisza wtryski i poprawia korekty.Dlatego aby prześladować wtryski co drugie tankowanie dodaje go do paliwa.A tak verva

Trochę dziwna sprawa z tym Ar6900d-max. Mam identyczne auto po programie (CFGB) i u mnie takich objawów nie ma. Dodanie do paliwa premium może spowodować zbytnie podniesienie liczby cetanowej co nie musi być korzystne (zwłaszcza akustycznie) ale ze zwykłym paliwem powinno być lepiej.
Co do oleju to jak mam bardzo podobny zestaw czyli Eurol FS 0W30 + AR9100 (wcześniej AR9200V2) i jestem bardzo zadowolony. W planach mam przetestowanie tego Ravenola. Mam analizę z AR9200V2 a będę robił z 9100 (za góra 2 miesiące). Eurola jestem pewny bo widać co pokazują analizy ale Ravenol tez powinien wg. kart być bardzo dobry wiec na tą chwilę nie widzę większej konkurencji.
 
Tomek i znalazłem powiedzmy proporcje dającą już poprawę odnośnie AR6900 d-max zawsze do vervy połowa dawki AR tzn.na 60 l ON 30 ml AR i efekt jak dla mnie zadawalajacy.Wycisza fajnie cykanie CR i nie traci na vmax i odpychaniu się.Stwierdzilbym że nawet chyba lepiej niż na czystej vervie
 
VERVA ma i tak duża liczbę cetanowa 55. Jak dorzucasz AR robi się 59 a to zdecydowanie za dużo. Okolice 55-56 są najlepsze. Nie ma sensu kupowac Vervy jeśli lejesz AR. Polecam zwykły diesel plus AR. LC będzie na super poziomie plus resztą profitów AR w pełnej dawce w tym polepszenie smarnosci
 
Stark napisał:
VERVA ma i tak duża liczbę cetanowa 55. Jak dorzucasz AR robi się 59 a to zdecydowanie za dużo. Okolice 55-56 są najlepsze. Nie ma sensu kupowac Vervy jeśli lejesz AR. Polecam zwykły diesel plus AR. LC będzie na super poziomie plus resztą profitów AR w pełnej dawce w tym polepszenie smarnosci

Z tym że ja nie leje pełnej zalecanej dawki.
 
Odświeżę temat, kolega szuka oleju do takiej samej Skody i napomknąłem mu, że zapytam na forum o radę. Coś się zmieniło? Eurola 0w30 można polecić? Obecnie lata na Motulu 5w30
 
Back
Top