• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki Grand Vitara I 2.5V6

kwiatek.pl

Użytkownik
Samochód
Suzuki Grand Vitara I 2.5V6 158KM/213Nm, Fiat Uno 1.4 Turbo 200KM/230Nm, Fiat Uno Mk1 1.0 45KM :)
Marka samochodu
Suzuki Grand Vitara I gen
Budżet/ile litrów
200zł/5.5l
Styl jazdy
Silnik
H25A 2.5V6 158KM/213Nm
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Zależny od stylu jazdy
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40,5W50,10W60
Jaki olej masz obecnie
Specol 10W60
Witam. Moje auto to klasyczne 4x4 na ramie z reduktorem i dopinanym przodem.
Intensywnie użytkowane w terenie oraz czasem na trasie z przyczepą kempingową również za to łagodnie w mieście:D
Sprowadzone z UK 3 lata temu z przebiegiem 110 tys mil, obecnie 155
Od samego początku auto jeździ w PL na SPECOLu najpierw 5W40 później10W60, olej zmieniany co 10tysięcy (plus najtańsza płukanka K2 z każdą wymianą)
ale czytając od niedawna Wasze forum widzę, że dobrze by było zmniejszyć interwały wymian;)

Co doradzicie zamiast Specola 10W60 ? Czy dobry jest i nie ma co wymyślać? A może są jakieś substytuty w miarę przystępne cenowo w klasie 60 ???
Choć myślałem o przejściu w zimę na 5W50 ale Specol nie ma... Myślałem nad Valvoline 5W50(na forum brak info) lub Eurol Super Lite 5W50(też brak info) Dodam, że nie chce nie wiadomo ile płacić za olej😊
47d4346e34886cdcmed.jpg
6387fa2e0f462aaemed.jpg

dad452e739c3c9a1med.jpg
 
Te tabelki temperaturowe to można sobie na papierze toaletowym wydrukować, do niczego innego się nie nadają takie bzdury.
 
Panowie najbardziej frapujące jest z kilkuletniego użytkowania i obserwowania różnych Suzuk 4x4 i doświadczeń właścicieli, że zacierają się panewki aut użytkowanych w terenie tylko z silnikami V6 jeżdżących na zalecanym przez producenta 5W30...
Oczywiście nie spotkało to mnie , bo wiem o pewnych zasadach itd. a nie wiem co ktoś inny lał i co ile przede wszystkim wymieniał oraz od kogo i po kim kupił ;) ale nikt z silniami 1.6 ani 2.0 nie zaciera notorycznie w/w panewek.
Mam kilku znajomych, którzy zajmują się serwisowaniem tylko Suzuk i po zaleceniach właścicielom by przejść na 5W50 i 10W60 skończyły się ''zacierki'' w silnikach użytkowanych na takich olejach więc chyba coś w tym jest. Czytam Wasze forum i widzę że w nowszych autach nawet mocno obciążonych zaleca się oleje o dużo niższej lepkości więc nie wiem już sam o co tu chodzi ale myślę, że jednak na torze lub ganiając się na ulicy są zgoła inne warunki niż w offroadzie gdzie auto nie jest tak ''owiewane'' jak przy szybkiej jeździe więc może to też mieć duży wpływ...
 
W takim wypadku myślę że rozsądnym kompromisem może być 5w40 + jakiś dodatek np. AR9200v2? Albo jakieś lepsze 5w40 bez dodatku np. Meguin na PAO?
 
@kwiatek.pl a czego się spodziewasz po silniku który wytwarza dużo ciepła (V6) i pałujesz go w miejscu? Nikt nie przewidział, takiego użytkowania. Może montaż chłodnicy oleju z termostatem i grubszej chłodnicy wody z osobnym włącznikiem wentylatora?(jak jest wiskoza to dodatkowy wentylator) Myślę, że w tą stronę powinny pójść modyfikację a nie co raz grubszy olej.
 
Widzę, że mam zderzenie z faktycznymi informacjami znaczy się z rzeczywistością, a nie tym co ''ktoś powiedział'' i sugerowanie się tym;)
Im więcej tu czytam to tym mniej wiedziałem niż myślałem, także dziękuję wszystkim za konstruktywne informacje co na początku zakrawało dla mnie o szaleństwo.
Znalazłem tu też podobny wątek kolegi mającego Grand Vitarkę tyle że XL7 2.7V6 i uzyskałem tam bardzo trafne odpowiedzi na moje nurtujące mnie pytania wykreowane przez internetowych znaffców....Widzę że nawet czerpaliśmy info z tych samych ''źródeł''🫣
Problemów z temp. silnika nigdy nie miałem jest wręcz wzorowa nawet w upały i z włączoną klimą w górach ale myślę, że założe czujnik temperatury i ciśnienia oleju i to da mi wgląd w to co się dzieje.
Aha i na pewno odchodzę od Specola 10W60 🤭🤭🤭
 
Back
Top