• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki Grand Vitara I 2.5V6

kwiatek.pl

Użytkownik
Samochód
Suzuki Grand Vitara I 2.5V6 158KM/213Nm, Fiat Uno 1.4 Turbo 200KM/230Nm, Fiat Uno Mk1 1.0 45KM :)
Marka samochodu
Suzuki Grand Vitara I gen
Budżet/ile litrów
200zł/5.5l
Styl jazdy
Silnik
H25A 2.5V6 158KM/213Nm
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Zależny od stylu jazdy
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40,5W50,10W60
Jaki olej masz obecnie
Specol 10W60
Witam. Moje auto to klasyczne 4x4 na ramie z reduktorem i dopinanym przodem.
Intensywnie użytkowane w terenie oraz czasem na trasie z przyczepą kempingową również za to łagodnie w mieście:D
Sprowadzone z UK 3 lata temu z przebiegiem 110 tys mil, obecnie 155
Od samego początku auto jeździ w PL na SPECOLu najpierw 5W40 później10W60, olej zmieniany co 10tysięcy (plus najtańsza płukanka K2 z każdą wymianą)
ale czytając od niedawna Wasze forum widzę, że dobrze by było zmniejszyć interwały wymian;)

Co doradzicie zamiast Specola 10W60 ? Czy dobry jest i nie ma co wymyślać? A może są jakieś substytuty w miarę przystępne cenowo w klasie 60 ???
Choć myślałem o przejściu w zimę na 5W50 ale Specol nie ma... Myślałem nad Valvoline 5W50(na forum brak info) lub Eurol Super Lite 5W50(też brak info) Dodam, że nie chce nie wiadomo ile płacić za olej😊
47d4346e34886cdcmed.jpg
6387fa2e0f462aaemed.jpg

dad452e739c3c9a1med.jpg
 
Najtaniej to na znanym portalu, posortuj od najtańszych i szukaj jakiejś większej firmy.
 
Teraz to już zwariowałem... Wybrałem właśnie te 3, bo wczytałem się w forum i są polecane przez ludzi tu zgromadzonych.... I każdy mówi co innego 🤭
 
mógłbyś zrobić zdjęcie instrukcji obsługi, gdzie są zalecenia co do lepkości oleju? jakoś średnio wierzę w te zalecane 10w60
Post automatically merged:

IMG_20230317_205829739.jpg


Dobra, sam znalazłem. To są zalecenia z książki obsługi dla Grand Vitary z lat 98-05
 
mógłbyś zrobić zdjęcie instrukcji obsługi, gdzie są zalecenia co do lepkości oleju? jakoś średnio wierzę w te zalecane 10w60
Post automatically merged:

View attachment 16158

Dobra, sam znalazłem. To są zalecenia z książki obsługi dla Grand Vitary z lat 98-05
Wyślę jak wrócę z pracy ale nie z tej polskiej instrukcji tylko z niemieckiej....
Post automatically merged:

Te zalecenia to chyba takie same są jak do Vitary z lat 80 😉
 
Patrząc na te zalecenia co do lepkości oleju w zależności od temperatury otoczenia, nasuwa mi się pytanie czy najlepszym kompromisem nie będzie tutaj olej 5W40, mimo, że producent nie wspomina o nim w instrukcji? (mam na myśli silniki benzynowe) Lepkość zimowa 5W w naszym klimacie jest wskazana, natomiast lepkość letnia 40 również może się przydać. Wszak upalnych dni powyżej 30 stopni trochę jest w ciągu lata. Nigdy nie posiadałem auta z zaleceniami lepkości w stosunku do warunków zewnętrznych, stąd pytanie. Wygląda to tak, że wybierając jakąkolwiek z propozycji producenta godzimy się w naszym klimacie na przekroczenie widełek temperaturowych, w jakich oleje te powinny pracować.
 
W lepkości 5W50 Eurol i Valvoline VR1 to dość proste i podstawowe oleje. Z tych 2 wybrał bym po prostu tańszy. Specol 10W60 to jakościowo dość przeciętny produkt ale w praktyce przy rozsądnych interwałach się sprawdza. Jest jeszcze Specol 10W50 i nie wiem czy by nie był lepszy. Z lepszych 5W50 jest Mobil (choć tez 4 liter nie urywa -kiedyś był zdecydowanie lepszy), Neste, Gulf a elita to m.in Penrite, Repsol, Amsoil czy Motul oparte w wiekszosci na PAO-estrowych bazach. Ale to już zupełnie inny przedział cenowy, choć 50,00 zł za 1l to nie jest wcale wygórowana cena za wysokiej jakosci olej obecnie.
Alternatywnie można pomyśleć nad 5W40. Meguin nadal jest w dobrej cenie a jakościowo to produkt o 2 klasy lepszy od Specola 10W60. Z tańszych Lotos lub Eurol SL 5W40 - dobre i relatywnie tanie oleje.
 
Z 10w50 jest Total Quartz Racing z API SN choć uważam, że chyba na wyrost. @kwiatek.pl na pewno nie wchodzi w grę 5w40? Milllers Trident 5w40, Eni i-Sint 5w40 a może Millers EE Performance 5w40, tylko wyjeżdża trochę poza budżet.
 
Panowie, a co Wy na taki wpis z niemieckiej serwisówki?
 

Attachments

  • IMG_20230318_152158.jpg
    IMG_20230318_152158.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 103
To żeby jeszcze utrudnić, instrukcja SERWISOWA po angielsku
IMG_20230318_223446788.jpg
 
W obydwu instrukcjach dla temp. od -20 do +30 C na pierwszym miejscu jest rekomendowany SAE 30.
 
Na seryjnych kołach i po czarnym może wystarczy 😉
 
a jak sie zmienia temperatura oleju na tych ogromnych kołach i 'nie po czarnym'? nie wiesz, więc skąd wiesz, że nie wystarczy 5w30?
Post automatically merged:

Mam wrażenie,że to jedno z tych pytań, gdzie pytający juz wie co wleje i dlaczego, a pyta tylko po to żeby reszta przyklasnęła. Ale... to chyba nie tutaj ;)
 
@Noel przy 10W30 jest przedział -20 do 30 stopni, natomiast dla 5W30 jest poniżej -30 do 10 stopni. Jak to zinterpretować? w obu przypadkach lepkość na ciepło to SAE30
 
Back
Top