• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki Vitara 1,4 Bosterjet silnik K14C 2022

apis

Użytkownik
Samochód
Suzuki Vitara 1,4 Bosterjet 2022
Marka samochodu
Suzuki Vitara 1,4 Bosterjet
Budżet/ile litrów
ca 50 zł 1L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1,4 Bosterjet K14C
Data produkcji
2022
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A1/B1, A3/B3,A3/B4,A5/B5 API SL, SM, SN lub SP
Jaki olej masz obecnie
FABRYCZNY
Dzień dobry, zakupiłem Suzuki Vitara 1,4 Bosterjet. Auto jest przed pierwszą wymianą oleju po 1000 km. Zalecany olej silnikowy w/g ksiązki to;
ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4. A5/B5
API SL, SM, SN lub SP
ILSAC GF-6
SAE 5W-30
Proszę o pomoc we wskazaniu oleju, który będzie spełniał w/w wymogi i nie zostanie zanegowany przez producenta. Zależy mi aby był to olej spełniający najwyższe normy. Nie mogę znaleźć oleju, który posiada wszystkie wymienione parametry. Np. Amsoil OE Motor Oil 5W-30 posiada ACEA A1 /B1/, A5/ B5, API SN Plus natomiast ILSAC - G5 . Suzuki nie wspomina o normie oleju dotyczącej LSPI i tu pytanie czy olej SN Plus może zaszkodzić czy też warto go zastosować.
Brałem pod uwagę cztery oleje :

Millers Oils XF Premium LSPI 5 l 5W-30​

RAVENOL DXG SAE 5W‑30 USVO​

AMSOIL OE MOTOR OIL​

Liqui Moly TOP TEC 4200 olej ten używałem w poprzedniej Vitarze 1,6 M16

W każdym z wymienionych czegoś ze specyfikacji brakuje.
Dziękuję za rzeczową poradę.

 
Ten Amsoil to zwykły nie wyróżniający się olej za wielkiej wody. Jedyny Amsoil jaki warto kupić wg mnie to Signature Series

Co do lepkości zalecanej przez salon to po prostu tańszy olej i słaba wiedza pracowników
@Boguś , nie wchodzę w polemikę , cena +80zł wyższa za 3,78l , więc zapewne coś lepszego jednak stosując się do instrukcji mamy takie porównanie:

AMSOIL 0W20 OE Synthetic Motor Oil - wszystkie parametry z instrukcji wypełnione​


API SP (Resource Conserving), SN PLUS, SM...;

GM dexos1 Gen 2 (supercedes 6094M);

ACEA A1/B1;

Chrysler MS-6395;

Ford WSS-M2C947-A, WSS-M2C947-B1

ILSAC GF-6A, , GF-5, GF-4
Amsoil Signature Series Synthetic 0W20 - Ilsac tylko Gf-5

API
SN, SM…;

ILSAC GF-5, GF-4…;

ACEA A1/B1;

GM 6094M; Chrysler MS-6395
 
Zostaw tego amerykańca i wlej np Shella z mojej stopki którego sam używałem. Kosztuje ok 200zł za 4 litry
 
W przypadku Amsoila sporo dopłacasz ze względu na koszt importu. A seria OE niczym szczególnym nie wyróżnia się na tle europejskich odpowiedników
 
W przypadku Amsoila sporo dopłacasz ze względu na koszt importu. A seria OE niczym szczególnym nie wyróżnia się na tle europejskich odpowiedników
@DjStar , dzięki po zapoznaniu się z ich olejami rzeczywiście linia Signature Series była by najlepszym wyborem ale w budżetowym aucie to chyba przesada przedewszystkim z powodu ceny 280/ za niecałe 4 l. Myślę, że zdecyduję się na Millers EE Performance 0 w 20. Jedyny problem to mała dostępność tego oleju, najniższe ceny na allegro i nie wiem czy obawiać się o oryginalność?

 
Bierz Shell Helix Ultra 0w20 SP. Wychodzi ok 220zł za 5 litrów lub ok 200 za 4x1 litr
 
Można dopisać jeszcze nowości japońskiego producenta: Eneos X prime 0w20 lub 5w30.
 
@artunero faktycznie X-Prime. Sam mam na niego chrapkę a zapomniałem o nim. Podałem Shella bo sami się chwalą odpornością na wysokie temp i mają normę SP którą stosują w swoim oleju do Hiundaia i30N
 
@artunero wyjaśnij mi proszę różnicę:
Eneos X prime 0w20 lepkość kinematyczna 40st. -28,3, 100 st.- 7,6
Shell Helix Ultra 0w20 SP - 40st.- 42,1, 100 st. - 8
Czy róznica w lepkości obydwu olejów świadczy o wskazaniu na któryś z nich, czy lepiej aby te parametry były wyższe? .
 
Jeśli masz obawy to weź Shell.
Dodam tylko, że silnikowi w zupełności wystarczy HTHS 150 °C = ok 2,5cP
 
Tyle to znaczy, że Eneos szybciej się rozejdzie po silniku przy rozruchu niż Shell w 40 C.
Drugi parametr obrazuje płynność oleju po rozgrzaniu jednostki napędowej do tzw temp roboczej, tutaj podobne wartości mają.
 
Shell to taki pewniak. Zwłaszcza przebadany na forum 0w20 SP
 
Shella Ultra SP mamy analizę na forum - pewniak. O Eneosie, tak naprawdę, nie wiemy nic na ten moment poza suchymi danymi. Jeżeli potrzebujesz na już, brałbym Shella i czekał na analizę Eneosa
 
@Boguś ,@DjStar , dzięki tak zrobię. Swoją drogą zastanawia mnie to, że testujecie w swoich autach różne oleje. Przy każdej wymianie jakaś część poprzedniego przecież zostaje i tworzy się mieszanka, czy to zdrowo dla silnika ?
 
W swojej Vitarze z tym silnikiem miałem Shell Helix Ultra SN Plus 0W-20, teraz jest SP 0W-20. Silnik chodzi jak szwajcarski zegarek. Za chwilę kolejna wymiana i w garażu czeka kolejna porcja Shella. Polecam, to dobra oliwa, co zostało potwierdzone w analizie.
 
@Boguś Cześć, zgodnie z poradą zalałem Shell SP 0 w 20, po 8 k km zdecydowałem się na Eneos X Prime 0 w 20. Zapoznałem się z artykułem w zał. i ciekaw jestem opinii dotyczącej zawartości Ca w obydwu tych olejach w świetle zjawiska LSPI - 934 vs 1848
 

Attachments

  • Nafta-Gaz_2019-12_7 (1).pdf
    3,6 MB · Odwiedzin: 52
@apis przy normie API SP i ILSAC GF-6A nie masz co się obawiać LSPI. Zresztą twój silnik chyba nie ma z tym za bardzo problemów.
Obecnie mam Eneosa X-Prime 0w20 i może to śmieszne ale zauważalnie wyciszył mój silnik (oczywiście to moje wrażenie ale nie uważam się za osobę ze słabym słuchem. Wręcz przeciwnie, mam duże doświadczenie w wykorzystaniu słuchu w sferze zawodowej 😉 )
 
Back
Top