• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Rebranding Orlen

wszystko o produkatach Orlen

Jest nowy katalog (Oleje dla samochodów osobowych)
Wygląda na to, że nowy Orlen Max Expert 5W40 bazuje na dotychczasowym Lotosie 5W40, ale chyba był upgrade, bo ma API SP. Ciekawe, kiedy będzie dostępny?
 

Attachments

  • nowa_oferta_osobowe.pdf
    1,2 MB · Odwiedzin: 85
Ciekawe co to jest ten ORLEN OIL
CLASSIC K C3 5W-30?
Mam przeczucie że to aurum C3. Niby zastępuje go XD, ale razem z C2+C3. Chyba że to jakaś bida receptura do gruzów tdi :)

A, no i dobrze że nie zniknęły 0W20 dexos i 0W30 C2.
 

@egonzet

Dobieraczka była w trakcie przebudowy po fuzji Orlen + Lotos, od kilku dni działa i to nawet fajnie. Dobiera produkty Orlen i Lotos, choć z Lotosa mają wychodzić.
 
Spoko oleje do mojej proponuje🤭 przypomnę, że Toyota rekomenduje 5w30 A1/B1😄
 

Attachments

  • Screenshot_20240224_124205_Chrome.jpg
    Screenshot_20240224_124205_Chrome.jpg
    378,6 KB · Odwiedzin: 113
🤔
 

Attachments

  • Screenshot_20240224-135910_Brave.png
    Screenshot_20240224-135910_Brave.png
    218,7 KB · Odwiedzin: 93
Tutaj jakiś błąd ? 5w30 i brak aprobaty 505.01 🤔
 

Attachments

  • IMG_3850.jpeg
    IMG_3850.jpeg
    66 KB · Odwiedzin: 89
Tak przypuszczam.
 
Błąd, C3 5W-40 jest w najnowszym erWinie z 505.00/505.01.
 
Obiło mi się o uszy, że nowa władza chce cofnąć przejęcie Lotosu, to może Lotosy wrócą na rynek pod nazwą własną...
 
Cofnąć... łatwo powiedzieć. Moim zdaniem nierealne. Koszty takiej operacji byłyby ogromne
 
Orlen z Lotosem to nieźle namieszali. Orlen sprzedał Lotosa ale ponoć nie sprzedał całkiem praw do marki Lotos a jedynie w zakresie sprzedaży paliw na stacjach paliw pod marką Lotos Przynajmniej tak można było wywnioskować z komunikatów prasowych. teoretycznie wiec Orlen może nadal sprzedawać produkty pod marką Lotos w tym oleje ale widocznie zdecydowali się zlikwidować tą markę co wydaje się z wielu względów logiczne. Mam natomiast obawy co do tego czy dobre formuły Lotosu zostaną zachowane pod marką Lotos czy pójdą na łatwiznę. Tabelki z gwiazdkami sugerują, że wiele olejów "ocaleje" ale w praktyce to "zachowanie formuły" to może różnie wyglądać.
 
Jakby mieli sprzedawać dalej oleje pod logiem Lotos to byliby to zaoranie logiki level max.
Aby orlen mogl polaczyc sie z lotosem i spelnic przy tym wymagania antymonopolowe, UE nakazala odsprzedanie części lotosu na zewnatrz. Wybrano do sprzedaży części odpowiedzialna na "stacje benzynowe".
Pozostawienie teraz asortyment na rynku z logo lotos, udowodniloby, ze zgodzilismy sie sprzedać czesc lotosu na zewnatrz, aby umożliwić brandowanie wszystkiego logiem orlen, przy czym z tego prawa nie korzystamy.

P. S. To w duzym uproszczeniu
 
Last edited:
Problemem nie jest to że likwidują markę Lotos, ale za ile ją sprzedali. Praktycznie za pół darmo działając na szkodę państwa. Prawdopodobnie ktoś coś w zamian za to zyskał, a nawet jeśli nie to warto się dobrze przyjrzeć dlaczego podjęto tak niekorzystne finansowo decyzje.
 
Jakby mieli sprzedawać dalej oleje pod logiem Lotos to byliby to zaoranie logiki level max.
Aby orlen mogl polaczyc sie z lotosem i spelnic przy tym wymagania antymonopolowe, UE nakazala odsprzedanie części lotosu na zewnatrz. Wybrano do sprzedaży części odpowiedzialna na "stacje benzynowe".
Pozostawienie teraz asortyment na rynku z logo lotos, udowodniloby, ze zgodzilismy sie sprzedać czesc lotosu na zewnatrz, aby umożliwić brandowanie wszystkiego logiem orlen, przy czym z tego prawa nie korzystamy.

P. S. To w duzym uproszczeniu
To logiczne tylko czemu nie odsprzedali praw do marki Lotos? Mi się tu dożo rzeczy nie klei bo prawdopodobnie marka Lotos, do której wciąż prawa ma Orlen zniknie całkowicie. To czy opłaca się całkowicie ją likwidować czy nie to jest kwestia otwarta bo nie znając szczegółów takich jak rozpoznawalność marki/udziały w Rynku za granica można sobie gdybać. Trzeba pamiętać, że Lotos sprzedawał oleje nie tylko w Polsce ale też w Afryce czy w Azji i rebranding będzie oznaczał konieczność poniesienia dodatkowych kosztów. To samo dotyczy marek Star czy Benzina ale to nieco inna para kaloszy bo dotyczy stacji benzynowych. Tam musiało być ciekawie w tym Orlenie jak pracownicy pisz list otwarty do premiera domagając się wywalenia nominantów poprzedniej ekipy. Ciekawy jestem czy wszystkie ruchy związane z decyzjami dotyczącymi likwidacji marek były podejmowane w oparciu o rzetelne i wiarygodne analizy czy ktoś z góry miał po prostu swoja wizję. Trzeba pamiętać, że marka Lotos była bardzo mocno promowana i poszło na to kupę kasy już po tym jak zapadły decyzje o połączeniu z Orlenem.
Post automatically merged:

Problemem nie jest to że likwidują markę Lotos, ale za ile ją sprzedali. Praktycznie za pół darmo działając na szkodę państwa. Prawdopodobnie ktoś coś w zamian za to zyskał, a nawet jeśli nie to warto się dobrze przyjrzeć dlaczego podjęto tak niekorzystne finansowo decyzje.
Marka Lotos nie została sprzedana.
 
I nikt już nia pamięta, że w identycznych okolicznościach i na podstawie tego samego prawa Orlen mógł kupić stacje w Niemczech.
 
Po prostu wróćmy do tematu rebrandingu Lotos/Orlen. Politykę zostawmy na boku. Temat o fuzji jest w archiwum i niech tam zostanie.
 
Co do szaty graficznej , bo wspomnieliście o tym , to jak dla mnie dobrze zaprojektowane są etykiety Mannola.
Kolory , układ, spójność i symboli i czcionek.
No ale jeden bedzie wzdychał do Fiata 126p a drugi do Alpiny … 😉
 
Back
Top