• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Takie tam niewęglowodowe historie

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Czołgi na froncie nie trzaskają trasek po kilkaset kilometrów. Zasięg to ma niewiele lepszy od elektryka zresztą xD.

Tak wszystko stoi w miejscu tygodniami i czeka czeka. Może jeszcze napiszesz że pojazd wojskowy wojskowy ma system start-stop. Przemieszcza się w punkt i gasi się silnik.
Taki mobilny radar systemu przeciwlotniczego zmiana lokalizację co kilka godzin bo kolejnego, a może tego samego dnia nie istniałby.
Taki AHS Krab oddaje kilka strzałów i zmienia swoją pozycje bo po chwili zaleje go grad pocisków kontrujących.
Wszystko jest w ruchu cały czas.

Zejdź na ziemię bo naprawdę bredzisz.
 
Zejdź na ziemię bo naprawdę bredzisz.
Ty bredzisz. Emisje gazów cieplarnianych z powodu wojny szacuje się na emisje roczną taką jak ma Holandia. Raz mówicie, że Europa i Unia nic nie znaczy biorąc pod uwagę ile emitują Chiny, a za chwile twierdzicie, że ta wojna ma jakiś znaczący wpływ na światowe emisje chociaż jest to wycinek tego co emituje Europa i mały procent tego co wymituje cały świat.
 
Nie wyjdzie. Kominy elektrowni zawsze łatwiej kontrolować a emisję filtrować niż w wypadku samochodów.
No dobra - wchodzimy na strone CUPT, ściągamy sobie plik z analizami, wyciągamy sobie z niego dane wynikowe, zbieramy w jedną tabelkę i otrzymujemy coś takiego dla ciężkich pojazdów napędzanych poszczególnymi rodzajami napędu
emisja w g/100 kmemisja w g/100 kmemisja w g/100 kmemisja w g/100 kmemisja w kg/100 km
Zużycie paliwa/energii na 100 kmZużycie en. w kWh/100 kmSO2NMHC/NMVOCNOxPMCO2
Elektryk139 kWh
139,00​
71,029​
0,70056​
80,064​
4,031​
99,941​
Diesel EURO VI36 l
360,00​
46,80​
144,00​
3,60​
95,83056​
CNG EURO VI60 Nm3
550,00​
71,50​
220,00​
5,50​
114​
LPG EURO VI55 l
366,67​
47,67​
146,67​
3,67​
86,4864​
Zużycie en. w kWh/100 kmSO2NMHC/NMVOCNOxPMCO2
Elektryk
100,00%​
100,00%​
100,00%​
100,00%​
100,00%​
100,00%​
Diesel EURO VI
258,99%​
0,00%​
6680,37%​
179,86%​
89,31%​
95,89%​
CNG EURO VI
395,68%​
0,00%​
10206,12%​
274,78%​
136,44%​
114,07%​
LPG EURO VI
263,79%​
0,00%​
6804,08%​
183,19%​
90,96%​
86,54%​

No i widzimy, że z tymi emisjami, to nie jest wcale tak różowo - dla elektryka ;-)
Dla łękologuff dane o emisji cełodwa będą ciekawe - wychodzi na to, że elektryki zamiast spowalniać "efekt cieplarniany", to go jeszcze podkręcają ;-)
Z pyłami też czarno to wygląda - znów elektryki zamiast ograniczać, to jeszcze "dokładają do pieca" ;-)
eSOdwa - tu brak danych o spaliniakach więc... ale i tak elektryki nadal "dowalają do pieca" ;-)

Z drugiej strony węglowodory nie są mocną stroną - emisja 60-100 razy większa z rury niż z komina (na szczęście mówimy o - mimo wszystko - jednak relatywnie małych wartościach bezwzględnych, więc trzeba o tym pamiętać przy wnioskowaniu)
Emisja NOxów tez jakoś drastycznie większa w spaliniakach nie jest w stosunku do elektryków

I teraz zbierając to do kupy - gdzie niby jest ta "lepszość" elektryków ??? Że o konieczności wymiany baterii po 5-7 latach i koszcie tej operacji sięgającej 30% wartości pojazdu nie wspomnę...
Post automatically merged:

Po drugiej wymaga znacznie mniej energii bo jest wydajniejszy.
I co z tego, skoro w emisji to tak nie wychodzi....
Poza tym pojazd do pojazdu niby wydajniejszy (znaczy sprawność samego silnika elektryka to 3-4-krotność sprawności spaliniaka), ale biorąc zużyciowo paliwo do paliwa, czyli miks paliw z którego jest energia elektryczna i paliwo bezpośrednio spalane w silnikach, to... no widać co...
 
Last edited:
Licząc z grubsza-samochód ma sprawność 30%, elektrownia +przesył+straty ładowarki - mniej więcej to samo. W benzynie jest sporo wodoru, w węglu mało, ale w miksie energetycznym jest oze i gaz ziemny - więc średniorocznie pod względem śladu węglowego -jedna cholera. Przynajmniej, póki pinokio nie zaczął tego węgla z błotem transportować przez pół świata, bo to drastycznie zmienia ślad węglowy. W Gdańsku to nawet dosłowny jest ten ślad, zwłaszcza na parapetach.
 
A zeby wam pokazać, jak bardzo w d. jesteście z marzeniami o spalinowej przyszłości, to właśnie czytam artykuł o ekologizacji napędów wojskowych. Już testowane są transportery i wozy zwiadowcze oparte o napęd hybrydowy, a z tego co wiem USA testują hybrydowe czołgi czołgi i w pełni zelektryzowane pojazdy pomocnicze.
To jest totalny idiotyzm - może to będzie za jakieś 50+ lat...
Tak się składa, że akurat w kwestiach militarnych mam pojęcie, o czym piszę i proponuję najpierw sprawdzić, jak wygląda utrzymywanie i zasady wykorzystania zapasów mob., a jak to wygląda realnie w czasie W, to widać choćby po tym, co się dzieje w wojnie ukraińsko-kacapskiej i jakie w związku z tym zakupy i plany zakupowe są dokonywane i implementowane obecnie choćby tylko w samym NATO, nawet z wyłączeniem Jułeseju - spalina jest i jeszcze dłuuuuuugo będzie królować na tym polu eksploatacji i żadne debilne łekologizmy tego na szczęście nie zmienią - sprzęt ma być sprawny i niezawodny w każdych warunkach... jest tam miejsce też na elektryki - uzupełniająco i pomocniczo jedynie...
Post automatically merged:

Też się gwałci tam, kradnie i zabija ludzi. Rozumiem że z tym problemem np. w Polsce nie powinno się robić nic bo na Ukrainie gwałcą, kradną i zabijają więcej.
Ty weź naucz się ironizować, bo na razie z twojej wypowiedzi wychodzi tylko głupota, ignorancja i nieumiejętność dowiązywania faktów do ich kontekstów...
 
Last edited:
Ja tam widzę z obwodnicy jednostkę- 3/4 stanu to Stary 266, które 50 lat temu były uznawane za przestarzałe. Jak mi ktoś bredzi o wojskowych hybrydach, to mi się przypominają rysunki dzieci z lat 70, jak to w roku 2000 będziemy latać rakietami, a zamiast obiadu -połykać tabletkę.
 
Ja wiem że jak coś robi duże boom boom to bardzo to wpływa na wyobraźnie, ale w skali świata może mieć to małe znaczenie.
JPRDL - tego to już się nawet nie da skomentować...
Post automatically merged:

Kiedyś to nawet wojne o to toczono , bo niektórzy twierdzili, że z niewolnika można sobie zrobić pracownika, a drudzy, że nie.
Kiedy, gdzie, kto z kim???
Konkrety zamiast tego pitolenia...
(i nie... nie pisz o konflikcie N-S i różnych takich Gettysburgach itd., bo już całkowicie zwątpię w twoją zdolność kojarzenia faktów i oddzielania ich od propagandowej papki...)
Post automatically merged:

Kto by pomyślał, że niewolnictwo upadło właśnie dzięki aktom prawnym,
Jakaś nowa wersja historii???
Czy świat alternatywny???
Post automatically merged:

Już rok wojny minął
Gdzieś zgubiłeś jeszcze kwartał ;-)
tej wersji wojny...
Bo ona trwa w ujęciu militarnym, ale w formie bardziej "zawoalowanej" gdzieś tak od 2014 roku...
Ale skąd ty przy swojej (nie)wiedzy o świecie możesz o tym wiedzieć...
 
Last edited:
tutaj kolejny raz ktoś twierdzi, że to strasznie truje nie podpierając niczym swojego zdania
JPRDL - tego to się w ogóle nie da skomentować... To już nawet nie jest poziom przedszkola...
 
taki czołg pożerający paliwo w ilości 1000L / 100km

Powiedzmy, że takie T-72 pali 500 litrów na 100km

Panowie - parę danych
Leclerc - silnik V8X-1500 (V8, ZS, 4T), poj. 16 470 cm3, 1103 kW, 2100 kg, obj. 1,40 m3, zużycie paliwa - 231 g/kWh
Leopard - silnik mb 873 (V12, ZS, 4T), poj. 47 600 cm3, 1103 kW, 2750 kg, obj. 1,64 m3, zużycie paliwa - 228 g/kWh
Abrams - silnik AGT-1500 (turbina), poj. ---, 1103 kW, 1190 kg, obj. 1,38 m3, zużycie paliwa - 288 g/kWh
Post automatically merged:

Emisje gazów cieplarnianych z powodu wojny szacuje się na emisje roczną taką jak ma Holandia.
Kto szacuje, jak szacuje i skąd ma dane - źródło i konkrety zamiast banialuk...
 
@CICHY - ja podaje maksymalne zużycie podczas pokonywania naprawdę ciężkiego terenu na manewrach, a wartość jest sprowadzona do km. Taki Leopard 2 potrafi wciągnąć grubo ponad 700 L ON w przeliczeniu na 100 km. Informację mam z pierwszej ręki bo znajomy ujeżdża te potwory. Abrams ze swoją turbiną na bank wciągnie 1000 L paliwa w nizinnym terenie.

Coś ze swojego podwórka jeżdżąc w ciężkim terenie jeep pochłaniał mi do 30 L Pb w przeliczeniu na 100 km.
Producent podaje spalanie:
City 12-18 MPG
Highway 16-22 MPG
Więc te 30 L (7-8 MPG) wygląda kosmicznie.
Wszystko sprowadza się do tego w jakim bagnie jedziesz. Spalanie podczas jazd terenowych można podawać w moto godzinach, zbiornikach itp ale km są dobrym punktem do porównania.
Największe spalanie na 100 km mają koparki 😁;)

Dodam jeszcze paliwko do celów militarnych musi być pozbawione biokomponentów bo magazynowane jest przez okres do 4 lat.
Zaś biedni ekolodzy będą zawiedzeni. 😁😁😁
 
W kwietniowym NTW (albo Raporcie) jest tekst o ekologizacji baz wojskowych. Pod kątem zużycia energii i paliwa, testuje sie baraki z panelami słonecznymi, biogazownie spalajace odpady z takich bazy, pasty wodorowe jako nośnik energii zamiast ropy do generatorów.

Także wy sobie możecie gadać, a świat sie rozwija. Mormoni tez uważają że bez konia nie pojedziesz a silnik spalinowy to wymysł diabła. Tabelki od elektrowni to ogarnę jutro przy kompie, na komroce mi sie nie chce. Ale podejrzewam ze to dobry przykład tego że statystyką da się udowodnić nawet najbardziej bzdurną tezę.
 
W kwietniowym NTW (albo Raporcie) jest tekst o ekologizacji baz wojskowych
I ty wierzysz w te lewackie ekobzdury?? Dla picu opanelowali jeden barak, a ekooszołomy to łykają. Armia jest od obrony i walki a nie ekoduractw. Choć z drugiej strony jeśli to prawda to taka "ekoarmia" polegnie w kilka godzin. Albo siła militarna albo ekobzdury.
 
Wojsko jest prawackie. Lewacy wtykają kwiatki w lufy.
 
Dokładnie, za czasów moich studiów wyciągaliśmy Tatrą martwe czołgi na poligon przed wizytacją. To był układ warszawski. Potem nato wzięło mnie jeszcze na szkolenie w 2016 - bez zmian.
Mama też opowiadała, jak w 39 mieliśmy najmocniejszą armię, ludzie piosenki śpiewali "bo z nami śmigły, śmigły rydz".
 
testuje sie baraki z panelami słonecznymi, biogazownie spalajace odpady z takich bazy, pasty wodorowe jako nośnik energii zamiast ropy do generatorów.
I te wszystkie zastosowania mają w ujęciu militarnym jakiś tam ewentualnie sens - te konkretne... I żadne z nich - co oczywiste - nie dotyczy napędu, ciekawe czemu??? :cool:
 
I wymagają w armii parytetów i "inkluzywności".
I co jeszcze chcą? Może od razu "introspektywną" "infiltrację" "intubalną" "in situ" przez "inkuby" 🤪
 
I co jeszcze chcą? Może od razu "introspektywną" "infiltrację" "intubalną" "in situ" przez "inkuby" 🤪
Zapewne helikopter jest też zasilany ekopaliwem lub elektryk. :p
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top