Ja już lałem Lotosa w 2016. Tutejsza nachalne wciskanie tego oleju jak również Specola i Orlena w każdym przypadku mnie zniechęciło. Dlatego do Corsy wleci Cyclon (zamiast Specola), do Astra Magneti Marelli (zamiast Specola), a do SV mam póki co Valvoline na jeszcze 2-3 sezony.
I właśnie dlatego nie mam zamiaru ani polecać ani zalewać oliw od lotos czy Orlen.
Producenci którzy przy minimum chęci mogą mieć większość rynku, mają w pompce. Przykład po wtopie analizy lotosa, wysłali próbki olliw widmo do analizy na własny koszt.
Nawet jeżeli masz racje, to ja tych olejów nie podaję w poleceniach (ok, czasem Fuchsa podam)
Prędzej Shella bym polecił.
Fuchsa kupował bym w oficjalnym sklepie, chociaż to oleje niedocenione, szczególnie tutaj na forum.
Czy ktoś kogoś zmusza do naszych olejów?
Tutaj podejemy propozycje, najczęściej w różnych przedziałach cenowych.
Co do specola, tonie zniechęca ktoś inny ...
Jak każdy z nas tutaj na forum, nie znam wszystkich produktów dostępnych na rynku!
Gulfa poleca @Robert1, bo jest przekonany.
Ja jestem skłonny polecać Fuchsa ze względu na ich fabrykę w Gliwicach i przynajmniej 1, 100% pewne źródło dystrybucji.
Lepszy/gorszy, to pojęcie względne. Solidne produkty z względnie dobrymi cenami.
Nikt nie zmusza ale nikt nie ma pojęcia czy te polskie oliwy są na tym samym poziomie co np. fuchs. Chyba że jesteście w stanie to określić na podstawie podstawowych analiz.
Jeżeli MaxExpert V ma oficjalną aprobatę VW i mb, to na pewno jest solidnym produktem.
Fuchsowi z normą 504507 się nawet nie przyglądałem, ale już dla mnie Supersyn D1 to taki motul, eurol, itp, czyli "średniak".
Polityka dystrybucji największych polskich producentów olejów, czyli Lotos i Orlen leży i kwiczy. Ja kupuję w hurtowniach motoryzacyjnych, które mają oficjalne dystrybucje olejów różnych marek i jak klient chce tani olej np 10w40, to dlaczego mam mu brać z hurtowni Lotosa za 61 zł (moja cena zakupu) , jak mogę mu wziąć Mobil 10w40 za 55 zł. Odpowiednio, ktoś chce tani olej 5w40, to zamiast 4L Lotosa za 82 zł wezmę 5L Mobila za 93 zł, albo 5L Totala za 100 zł. I klient będzie bardziej zadowolony i ja więcej zarobię.
No niestety taka jest prawda . Chciałem kupić kiedyś Lotosa 10w40 do seja to był droższy od Totala o dyche . Z ciekawości w sklepie moto zapytałem o ME F to 4 zł kosztowało by mnie 96 zł a Mobil 92 . Ale kupowanie olejów u mechanika mija sie z celem
Znajomemu facet robił większy serwis i zalał Motula x cessa i zapłacił tylko za niego 190 zł za 5 litrów . Chłopak prawie się popłakał bo by miał za to 12 litrów Specola
Moderator znów się obraził
Czemu nie otworzy nowego wątku? Skoro dyskusja trwa chociaż nie na temat.
Ja bym chciał się dowiedzieć np ile minut trwa jazda non-stop z prędkością 245km/h? Bo chyba ktoś pisząc takie rzeczy nie zdaje sobie sprawy , że przez godzinę przejedzie 245km.
Albo ile pali auto gdy chowa się na autostradzie między tirami.
Bardzo ciekawią mnie takie informacje. A tu cyk, foch - temat zamknięty.
Też mnie to trochę wkurzyło to zamknięcie zwłaszcza, że dyskusja odbywała się bez rzucania mięsem. Mnie bardziej irytuje to kiedy już mam lukę, zmieniam na lewy, skrzynia pokazuje mi środkowy palec (bo dct to nie hydrokinetyk ani nawet mokre dsg), spalanie osiąga poziomy znane operatorom koparek a przy końcu wyprzedzania już następny siedzi na tyłku. Może wszystkie drogi ekspresowe, autostrady powinny być 3 pasowe. Prawym jechały by tiry, autobusy, matizy etc, środkowym Ci do 130 a lewym niech sobie pędzi cała reszta.
Też mi nowość ..
Nie pierwsze, nie ostatnie forum, które dzisiaj działa, jutro znika ...
Na poważnie, z moderacją jeszcze nikomu nikt chyba nie dogodził.
"Popuścimy": wypisują bzdury na forum, a moderacja nie reaguje
"Przyciśniemy": cenzura, brak wiarygodności, zamordyzm, forum sięgnęło dna ...
"Złoty środek"? - a gdzie on jest?
Co do Homera - decyzja nigdy nie jest jednoosobowa.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.