• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Corolla Verso 1,6 3zz-fe 2007

Hlava

Użytkownik
Samochód
Toyota Corolla Verso R1 1,6 VVT-i+LPG
Marka samochodu
Toyota Corolla Verso
Budżet/ile litrów
Max 150/4 litry
Styl jazdy
Silnik
1,6 vvti
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A1/B1 o klasie lepkości 5w30 (preferowana) lub 10w30 lub 15w40
Jaki olej masz obecnie
Eurol Fluence Fe 5w30
Witam wszystkich ,
jestem nowym użytkownikiem forum, lecz od paru miesięcy z zaciekawieniem je śledzę😉
Przechodząc do rzeczy. Auto jest w moich rękach już ponad 5 lat (sprowadzone z Niemiec - tam był tylko jeden właściciel - serwis był w ASO do końca). Silnik miał zalanego Castrola 5w30 (przynajmniej taka była info na zawieszce). Początkowo nie zmieniałem oleju na inny zalewając ten sam olej przez pewien czas. Jakieś 20000 km temu zrobiłem przesiadkę na Eurola 5w30 Fe (+ xado very lube turbo). Ostatnio była zmiana oleju poprzedzona płukanką xado (tą na której można jeździć) i tu nie było już dodatku żadnego.
Styl jazdy powiedziałbym dość zrównoważony. Silnik nie bierze oleju...

Jestem ciekaw Waszych porad🙂
 
Zostań przy eurolu.

Ja chętnie bym widział analizę oleju przepracowanego, bo wtedy widać, co się dzieje we wnętrzu silnika. I dopiero na tej podstawie podejmować decyzje dalej eurol, czy zmiana.
 
Na ten moment niekoniecznie chciałbym robić analizę. Zapomniałem dodać, że chciałem przejść na full sapsa. Niby na Eurolu jest dobrze 😉 Ostatnio myślałem nad Shellem 0w30 a5/b5, którego badanie bardzo fajnie wyszło na rosyjskim oilclubie
 
Pisząc poprzedni komentarz, chciałem zaproponować Shella 5w30, ale w wersji a3b4.
Jednak, jeżeli nie planujesz analizy, to nie ma podstaw do decyzji o zmianie oleju na inny.

 
Last edited by a moderator:
Ten Shell to taki tłuścioch. Nie byłby za "gruby" pod ciasno spasowany silnik?
 
W prawdzie miałem 1.8 (1zz-fe) ale to bliźniacze silniki.
Mój był z 2002r zrobiłem ~30-35k km na lotosie 10w40 i silnik się zatarł na panewkach (odkąd kupiłem brał ~0,7L/1000km), potem na drugim silniku z 2008r przejechałem ~70k km (aż do sprzedaży auta) na Shell Helix Ultra 5w40 bezproblemowo (bez ubytków), wszystko na LPG.
Te silniki będą bezproblemowo latać na większości 5w30/40, w początkowych latach produkcji miały problem z tzw. shortblockiem, toyota oficjalnie chyba się nie przyznała że problem istnieje, nawet numery wszystkich części są te same :)

Moja propozycja wygląda tak, jak masz jakiś swój ulubiony olej to go lej, lepiej mu zrobisz częstszymi wymianami niż "hi-end" olejami.
 
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Na pewno coś z tego wybiorę na wiosnę😉 na ten moment faworytem jest Shell z normą a3. Fajnie jakby na naszym rynku był jakiś godny konkurent (w sensie polski producent), bo z tego co widzę nawet orlenowski dex1 troszeczkę tu odstaje🙂
 
Last edited:
Back
Top