• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Triumph Street Triple 675 - jaki olej?

MatiDezet

Nowy użytkownik
Samochód
Triumph Street Triple 675
Marka motocykla
Triumph
Budżet/ile litrów
200/3
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
Chłodzony cieczą, 4 surowy, 3 cylindry
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10w40/15w50, półsyntetyczny lub syntetyczny, API SH lub wyżej i JASO MA
Jaki olej masz obecnie
Elf Moto 4 Road 10w40
Witam serdecznie!
Na wstępie opiszę trochę mój motocykl jakim jest Triumph Street Triple 675 z 2009 roku. Motocykl z pewną historią, który nabyłem od pierwszego właściciela. Zadbany i poszanowany sprzęt z przebiegiem 86 tys. km. Obecnie stoję przed dylematem wyboru oleju. Poprzednik zalewał półsyntetyczny Elf Moto Road 4 10w40. Ja osobiście nie jestem przekonany, wolałbym raczej syntetyk. Słyszałem dobre opinie o oleju Shell Advance 4T Ultra 10w40. Ale chętnie dowiem się czy warto i czy to nie mit że nie zmienia się z pół na pełny syntetyk, bo wypłucze nagar itp itd. Cena raczej do 200 zł max za 3-4 litry. Czekam na wasze opinie i z góry dziękuję!
 
Ale chętnie dowiem się czy warto i czy to nie mit że nie zmienia się z pół na pełny syntetyk, bo wypłucze nagar itp itd.
Mhm klasyk nad klasyki. o_O W skrócie: nie, nic się nie stanie.
Słyszałem dobre opinie o oleju Shell Advance 4T Ultra 10w40
ANALIZA nie pozostawi Ci wątpliwości, że to bardzo dobry olej w świetnej cenie. :)

Z olejów wartych rozważenia możesz sprawdzić Motul 7100, Fuchs Silkolene.
 
Shell Advance Ultra 10W40 - bardzo dobry olej, pięknie pracują na nim skrzynie biegów, olej na bazie GTL, dużo Mo w pakiecie, do tego rosyjski test SSI z wynikiem 1.1% to już sztos nad sztosy. Po wielu olejach, mój osobisty faworyt.
Drugi w kolejności byłby Castrol Power1 Racing 10W40, to w ogóle OE Triumpha, ma tam parę chyba parę procent PAO w składzie, pakietowo podobny do Motula 7100, czyli trochę B, trochę Mo, ale mi jakoś podpasował ten olej.

Silkolene, pomimo że kiedyś uważałem go za jedyny słuszny wybór, nie polecam teraz tych olejów bo, nie tylko ja z resztą, miałem problemy z działaniem skrzyni po pewnym przebiegu.

Motul 7100 też fajna oliwa, w analizach wychodzą fajnie, niski NOACK, SSI u ruskich też wyszło bardzo dobrze, na poziomie 1.6%, ale jak dla mnie, można w tej cenie znaleźć ciekawsze oleje.
 
Last edited:
Silkolene, pomimo że kiedyś uważałem go za jedyny słuszny wybór, nie polecam teraz tych olejów bo, nie tylko ja z resztą, miałem problemy z działaniem skrzyni po pewnym przebiegu.
Zgadzam się w 100%. Ma łatkę jednego z najlepszych produktów. Jeździłem na nim w cb500f z 2019 roku. Ślizgało mi się sprzęgło po przejechaniu kilkuset km. Co ciekawsze Honda miała przebieg ok. 4 tys. km. Więcej go nie kupię.

Co do Castrola rozważam mocno ze względu na rekomendację Triumpha 🙂, ale uważam że lepszym wyborem będzie właśnie wyżej wspomniany Shell
 
@MatiDezet Jeździłem na obydwu, co prawda w 1050 nie 675, ale też bym się kierował w stronę Shella, ogólnie ja Advance Ultra uważam za topkę wśród olejów 4T.

Jeszcze w Triumphie bardzo sobie chwaliłem tego waćpana:
IMG_20240208_105130.jpg
To zwykły HC, bez żadnych wodotrysków, ale na nowoczesnym pakiecie dodatków pod API SN Plus, poza tym bez szaleństw, ale po prostu bardzo dobrze mi się na nim jeździło.
 
Back
Top