• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VAG 1.8T AWT 150KM, LPG

maniekm

Użytkownik
Lokalizacja
ETM
Samochód
Skoda Superb 1.8T (3U4), Mitsubishi Pajero II 2.5TDI
Marka samochodu
Skoda Superb
Budżet/ile litrów
4-5
Styl jazdy
Silnik
1.8T AWT 150KM, LPG
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 5W40
Jaki olej masz obecnie
valvoline maxlife 5w30
Szukam lepszego oleju. Aktualnie pije około litra na 5tys km. Auto ma LPG i jest w automacie.
Wstępnie myślałem nad Eurol super lite 5w40. Co zaproponujecie? Nalatane 190tys km. Auto bardzo zadbane całe w oryginale nie bite ani kręcone.
Sciągany był kolektor przy montazu lpg pod nawierty. Instalacja lpg na bieżąco serwisowana. Olej wymieniam co 10tys km wraz z filtrem. Filtr uzywam filtrona.
 
To też. Nikt do dziadkowej jazdy nie kupuje 1.8T. Ja mam ten motor już 4 lata i jak narazie nic się nie dzieje. Poprzedni właściciele zaniedbali wymiany oleju bo nagaru jest sporo.
 
Ja mam 2lata i 35tys km zrobiłem. Bardzo dobrze się sprawuje. W tym roku zrobie kompleksowe płukanie silnika.
 
U mnie płukanka co 2gą wymianę była robiona natomiast teraz leci już co każdą wymianę oleju. Przejechanie około 57kkm.
 
Możesz. Nie zaszkodzi, a może tylko pomoc w usunięciu jak największej ilości oleju z układu, oraz delikatnie będzie obmywała pierścienie

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Co kazdą wymianę oleju stosujesz tzw "szybką" płukankę?
Tak. Co wymianę leci szybka płukanka. Chciałem zastosować AR2300 lecz głównie robię krótkie odcinki więc w moim przypadku nie ma sensu jej stosować. Raz do roku na jesień jeżdżę nad nasze morze, więc jest opcja,że wtedy doleje płukankę AR2300. Zawsze to trasa min. 2x500km.
 
nie jest nad wyrost, bo zazwyczaj zaniedbania poprzednich włascicieli to zaniedbania serwisowe. Trzymajmy się odpowiedniej lepkości i wybierzmy olej najlepszy do danego pułapu cenowego + interwał i nie ma prawa nic się stać.



a co innego mu dolega? On chociażby chlał 3L na 10 tysięcy, to i tak przekręci licznik. We współczesnych konstrukcjach zaczęły by padać katalizatory, sondy i cholera wie, co jeszcze.


To wciąż popularna praktyka niestety...


ten przebieg też mnie rozwalił, ale dobra, pominąłem... 🤣


dobra, to udowodnij mi, co ma wnieść norma 502 na przykład do tego silnika i dlaczego przy trzymaniu się kurczowo tej normy, nie zrobisz kuku 🤣 Lać dobry olej, zmieniać co 10 tysięcy i będzie git.

PAO, albo GTL, chociaż dobry HC też da radę i trzymać się interwałów 10 tysięcy. Najpierw załatwić sprawę z poborem oleju, aby go zmniejszyć i dopiero wtedy można kombinować.

A co to ma do tego co napisałem?
 
Dzis doszla do mnie paczka z AR2300. Zatem mam pytanie czy dolewac teraz do oleju jaki jest zalany w silniku 5tys km temu. Jest to valvoline maxlife 5w30. Dzis patrzyłem to olej jest dość brudny i śmierdzi jakby palonym olejem, przepracowanym.
Lać do tego AR2300 czy lepiej wymienic i na swiezy olej? Teraz bede robił sporo dalszych tras.
 
Ja bym zalał Orlena,Lotosa, Eurola co Cię taniej wyjdzie na 5000km
 
Wlasnie sie dowiedziałem ze jutro robie traskę 500km w jedna strone to zaleje do tego oleju co jest w aucie.
Mam AR2300 kupione na 7 litrów oleju więc pierwsze płukanie zrobię na starym oleju. Pozniej zmienie po 4tys km i doleje reszte. Chyba tak tez moze byc?
 
Znalazłem ciekawy olej za 105zł 4L
Pisze, że spełnia normy VW 502 jednak cały czas mam przeczucie, ze lepszy byłby tutaj dla 1.8T full saps.
Jak to widzicie?
 
Ten olej jest dość dobrze znany u nas na forum. Przeznaczony głównie dla silników VAG z normą 504.00/507.00 (posiada oficjalną aprobatę). Zawiera pakiet midsaps z najnowszą formułą od Infineum. Do tego Sharana zalałbym jednak olej z normą 502.00 w lepkości 5w40, to silnik starszej generacji bez eko podejścia z rozbudowanymi systemami oczyszczania spalin.
 
Jest jeszcze jeden olej jaki dopasowała wyszukiwarka, a dokładnie Mobil1 ESP 5W30, tutaj jest więcej info
olej ma norme 502.00 i wygląda ciekawie moim zdaniem, może nie potrzebnie kombinuje i eurol super lite by wystarczył :)
 
A taki? Mobil1 FS 0W-40
 
Mobil 1 FS jest świetnym olejem i można go polecić w ciemno.
 
Tylko w ciemno nie kupować, a od sprawdzonych sprzedawców. Olej bardzo dobry.
 
Fs 0w40 podejdzie do 1.8 wszyscy polecają 5w40/50
 
Proste, że podejdzie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top