• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Valvoline5W40 SynPower

Yacob19

Nowy użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9TDI 130km
Witam, Ma ktoś jakieś info odnośnie składu/rzeczywistej jakości ww. oleju? Dokładnie taki jak na zdjęciu.

1644539899118.png
 
szukajcie a znajdziecie

Olej żadna rewelacja, zwykły HC, po 2019 roku coś zmienili w formule oleju, ponieważ stracił aprobaty Mercedesa (229.5) i VW (502/505). Do tego cena poszła do góry a jakość w dół. Zamieniłem go na konto naszego Lotoska 5w40 i nie żałuję decyzji.
 
A moim zdaniem ten olej dalej nie jest zły. Bazy olejowe Neste. Parametry w karcie jak i z analizy są spoko.
 
Kolejny nudny SAE 5W-40, prawdopodobnie przepis Infineum:
1644567043069.png
 
W podobnej cenie do Valvo masz Texaco Ultra, które ma aprobaty MB 229.5. Nie chcę tu wychodzić na nadmiernego entuzjastę tej konkretnej marki, ich logo mam w awatarze bo akurat mam zalany, jak wcześniej miałem Selenie, to w awatarze była Selenia. Niemniej, Texaco to dosyć solidna średnia półka, od dużego koncernu który gwarantuje stabilną jakość, a przy tym nie zabija ceną. Nie wszystkie oleje Texaco są super ale akurat Havoline Extra który mam zalany, czy 5W40 Ultra czy Ultra S (wersja MID SAPS), są bardzo spoko alternatywą dla Shella np.
 
A Mobil Super 3000 X1 5W40?
W analizie u Rosjan praktycznie 1:1 z texaco havoline ultra, a obecnie cenowo wypada korzystnie (zwłaszcza jak ktoś potrzebuje więcej niż 4l) - od autoryzowanego sprzedawcy można kupić 5l za 105-108 zł. Co myślicie? Sam szukam jakiegoś sprawdzonego HC do starego B5252s, żeby przejść z 10W40 na 5W40.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 
Korzystnie cenowo wypada też Cyclon Magma 5W40. Poniżej 70zl/4L. Olej z oficjalną aprobatą MB229.5
 
Ten cyclon magma wygląda jak klon lotosa synthetic 5W40.
 
Ja z Synpowera byłem niezadowolony. Po okolo 7000 olej miał juz dość. Czarny jak smoła i było intensywnie czuć, że jest przepalony.
 
A moim zdaniem ten olej dalej nie jest zły. Bazy olejowe Neste. Parametry w karcie jak i z analizy są spoko.
Skąd wiesz jakie bazy olejowe aktualnie stosują?
Bo o tym, że lata temu stosowali Nexbase to ja też wiem. Ale aktualnie Valvoline sam nie produkuje olejów w Europie tylko podzleca produkcje (wiem o 2 zakładach w Holandii) wieć ciekawy jestem skąd masz takie informacje. Inna sprawa, że obecnie są duże kłopoty z dostępnością baz wiec (szczególnie gdy ktoś pod zleca produkcje) robi się z tego co jest aktualnie dostępne i odpowiedniej jakości.
 
@tomek evo Ok. Korzystał a może i teraz korzysta. W Holandii jest zaglębie olejowe i to ile tam marek olejowych i blendowni jest to bóg wie ile tego tam jest tak na prawdę. Może w Valvo siedzą dalej bazy Neste, może q8 podobnie jak np Gulf lub inne. Generalnie takie rzeczy wiedzą najlepiej sami producenci. Ja dalej uważam, że najlepsze firmy olejowe są takie co same wytwarzają bazy olejowe czyli Exonn , Total, Neste, Chevron , Shell. Taki Eurol skąd bierze bazy? Tam gdzie produkowany jest Pmo widziałem beczki Shella i chyba Exonnu. Texaco od dawna podkreśla , że produkcji olejów nikomu nie zleca, zawsze wytwarza je sam. Od produkcji baz po formulacje i gotowy produkt. Exonn zlecał tansze serie olejow Lotosowi, Shell robił dokładnie to samo. Castrol też miał w środku dzieło Lotosa. Tak jak pisalem kiedyś. Czy dalej tak jest?? Kto to wie. Chyba tylko sami producenci i ich pracownicy. Mobil 1 na bank jest wytwarzany tylko przez zakłady Exonnu.
 
Bajki bajkami, a zarabia tylko ten kto jest elastyczny ;) Czasy są takie, że wszędzie jest pełno sprzecznych informacji, a coraz silniejsza konkurencja i wzrost kosztów produkcji wymusza zmiany. Każde amerykańskie korpo jest znane z mistrzowskich zdolności do cięcia kosztów i szukania zysków gdzie się da. Najważniejsze, żeby klient się nie połapał i marka nie straciła wizerunkowo.
Dolicz do tego problemy z brexitem, które odcisnęły spory ślad w globalnym przepływie kapitału i zamieszanie z dostawami, personelem z powodu wirusa.
Teraz jeszcze ewakuacja ambasad z Kijowa.... , Może jeszcze jakieś zmasowane ataki na serwery?
W coraz bardziej niepewnych czasach żyjemy
 
Brexit nie jest powodem problemów z kryzysem płynności, tylko zadłużona po uszy Europa. EBC jest w pułapce, negatywne stopy procentowe, których nie jest w stanie podnieść bez wysadzenia w powietrze budżetów krajów strefy euro (koszty obsługi długu). Amerykańskie banki odmówiły europesjkim jakichkolwiek pożyczek, gdzie zabezpieczeniem są obligacje. A inflację mamy największą od dekad. Jest taka wysoka na całym globie z powodu blokad, łańcuchy dostaw zostały pozrywane i są w kryzysie. Zwyczajnie są niedobory towarów, surowców, energii i siły roboczej. Dodać do tego wszędzie spadające zauafanie do rządów oraz ich "produktów" czyli długu i waluty. Mamy stagflację, czyli dług rośnie szybciej niż pkb.
 
Back
Top