• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

vectra c 1.9 cdti bez dpf

robo2223

Użytkownik
Samochód
vectra c 1.9 cdti 150KM bez dpf, yamaha fzs600 fazer
Marka samochodu
opel vectra c
Budżet/ile litrów
do 200zł za 5l
Silnik
1.9 cdti 150 KM bez dpf
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
niezauważalny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
jak w tytule, szukam porady jaki olej wlać do vectry c 1.9 cdti 2005 150KM fabrycznie bez dpf, wiem że auto jest zalane 5w30 ale niw znam specyfikacji ani producenta, drugie pytanie czy przy wymianie oleju robić płukankę?
 
Bez dpf warto przejść na 5w40 mid/full saps. Z tańszych motul x-cess, shell helix ultra diesel, lotos synthetic, castrol magnatec. Z droższych ravenol vst, millers ee, meguin sl.
Nie stosuję płukanek, ale na pewno nie zaszkodzi wlać.
 
Zastanawiam się jeszcze nad przejściem z 5w30 na 5w40, może mi ktoś przybliżyć co daje taka zmiana?
 
Zasadniczo wyższą lepkość czyli lepsze smarowanie podczas upałów. To ma sens wtedy, kiedy katujesz auto przy +30 stopniach lub w górach ciągasz przyczepy. Na co dzień bez ciężkiej nogi różnic w tym silniku bym się nie spodziewał.
 
Moja vectra nie ma dpf więc paliwa w oleju nie powinno być, czyli lepiej zostać przy 5w30? a może ktoś podlinkować jakieś oleje nadające się do mojej chabety? Chodzi mi o dobry olej niekoniecznie markowy, w rozsądnych pieniądzach.
 
Przedmówcy pewnie chodziło o moment, kiedy zaczną lać wtryski. 5W30 będzie się lepiej rozprowadzał na zimnym (bo jest ciut rzadszy) więc przy mrozach ułatwi rozruch i smarowanie na zimnym oleju ale tak naprawdę to ma duże znaczenie przy silnikach ciaśniej pasowanych czyli głównie azjatyckich. W tym Oplu co wlejesz to będzie dobrze. Przyjmie wszystko jak stara dziwka spod Pewexu 💪
PS. Ponieważ mam fioła na punkcie PAO to nie jestem dobrym doradcą co do konkretnego wyboru bo ja bym lał przynajmniej PMO, Ravenola a po taniości Shella na GTL.
 
Last edited:
W każdym silniku spalinowym paliwo przedostaje się do oleju. Popatrz na analizy kolegów z forum. Jedni po standardowym interwale mają 5% paliwa w oleju, inni 1% ale zawsze trochę go tam jest.

Różnica na zimnym nie wystąpi ponieważ oleje 5W40 oraz 5W30 mają tą samą klasę lepkości zimowej (5W) Zapewniam Cię, że 0W40 będzie lepszy w zimie niż 5W30.

Polecane przeze mnie oleje to:
- Lotos Synthetic 5W40 (opcja budżetowa. Co nie znaczy że to zły wybór)
- Castrol Magnatec 5W40 C3 lub Shell Helix Ultra 5W40 (średnia półka)
- Meguin Super Leichtlauf 5W40 (opcja "premium")
 
Niby tak ale na chłopski rozum rzadszy powinien rozchodzić się szybciej. Chodzi mi o samą organoleptykę a nie krytyczną temperaturę płynięcia. Ja to widziałem zawsze w ten sposób, że norma oznacza granicę krytyczną czyli oba do tej samej temperatury będą płynne, nie zgęstnieją ale 5W30 popłynie dalej a przynajmniej szybciej niż 5W40 bo jest od niego rzadszy. W dużych temperaturach natomiast 40 będzie nadal wystarczająco gęsty żeby smarować w przeciwieństwie do 30, który już straci wystarczające właściwości smarujące. Może się mylę.
 
No tak masz rację. Oba w tej samej normie przylegać do metalu powinny tak samo. Mea culpa.
 
W każdym silniku spalinowym paliwo przedostaje się do oleju. Popatrz na analizy kolegów z forum. Jedni po standardowym interwale mają 5% paliwa w oleju, inni 1% ale zawsze trochę go tam jest.

Różnica na zimnym nie wystąpi ponieważ oleje 5W40 oraz 5W30 mają tą samą klasę lepkości zimowej (5W) Zapewniam Cię, że 0W40 będzie lepszy w zimie niż 5W30.

Polecane przeze mnie oleje to:
- Lotos Synthetic 5W40 (opcja budżetowa. Co nie znaczy że to zły wybór)
- Castrol Magnatec 5W40 C3 lub Shell Helix Ultra 5W40 (średnia półka)
- Meguin Super Leichtlauf 5W40 (opcja "premium")
O taką właśnie odpowiedź mi chodziło, bo chociaż mechanika mi nie obca, to w temacie olejów jestem laikiem. Dziękuję za konkretną odpowiedź.
 
Po prostu chodziło mi o to, że jakieś różnice w płynieciu muszą być przecież. 5W30 może szybciej będzie się nagrzewał itd ale z drugiej strony Sae określiło normy graniczne a spójrzmy na charakterystyki wielu olejów: niby 5W30 a letnia temp lepkości do 40 stopni się zdarza (czyli zazębia się z normą wyższą) więc czy jest o co kruszyć kopie skoro zarówno 30 jak i 40 przy codziennej jeździe i regularnej wymianie będą równie dobrze smarować?
 
Nie ma sensu przechodzenie na 5W40 skoro książka mówi, że ma być 5W30.
Za 200zł/5L masz spory wachlarz dobrych firmowych olejów. Moją osobistą preferencją byłby Mobil 1 ESP 5W30
 
5w30 C2 jest zalecany dla DPF. Ale jeśli go nie ma to większość użytkowników przechodzi na 5w40 a3/b4. Z resztą dla AR z tym samym silnikiem bez DPF książkowo zalecano właśnie 5w40.
 
W niektórych sklepach jeszcze można go spotkać
Albo błąd w opisie - najczęściej, albo jakieś leżaki. ESP Formula był, można by powiedzieć, taką wersją beta ESP.
 
Back
Top