• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

vectra c 1.9 cdti bez dpf

robo2223

Użytkownik
Samochód
vectra c 1.9 cdti 150KM bez dpf, yamaha fzs600 fazer
Marka samochodu
opel vectra c
Budżet/ile litrów
do 200zł za 5l
Silnik
1.9 cdti 150 KM bez dpf
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
niezauważalny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
jak w tytule, szukam porady jaki olej wlać do vectry c 1.9 cdti 2005 150KM fabrycznie bez dpf, wiem że auto jest zalane 5w30 ale niw znam specyfikacji ani producenta, drugie pytanie czy przy wymianie oleju robić płukankę?
 
5w30 C2 jest zalecany dla DPF. Ale jeśli go nie ma to większość użytkowników przechodzi na 5w40 a3/b4. Z resztą dla AR z tym samym silnikiem bez DPF książkowo zalecano właśnie 5w40.
Właśnie c2 się chyba nie nadaje do mojego silnika, skoro nie mam ekologii w samochodzie to ewentualnie C3 lub A3/B4, chodzi o to by olej jak najlepiej chronił mój silnik.
 
Jak nie ma ekologii to ja bym w tym budżecie postawił chyba na PAO-syntetycznego full spasa w lepkości 5W40 lub 0W40. Osobiście najlepiej ten silnik pracował mi na Neste City Pro 0W40 + AR9200V2. W tym budżecie na Ar9200V2 zabraknie ale mamy Ravenola, Meguina, Neste czy PMO. Książka nie mówi wcale o 5W30 tylko podane jest norma Dexos 2 a to oznacza zarówno lpekość 5W30 jak i 5W40 a nawet są/były oleje w lepkości 0W40 z tą normą. Tyle, ze moim zdaniem w tym wypadku nie należy kierować się normą, która jest zbyt ogólna i dotyczy większości jednostek napędowych grupy GM-a z tamtego okresu.
 
Wtedy było GM-LL-B-025 :) No, a do tego silnika jeśli się nie szaleje to Helix Ultra Diesel 5W-40 wystarczy. Sam to miałem w tym silniku i dawał radę, szczególnie, że olej jest w dolnym parametrze SAE40 więc jak znalazł. Motul X-Cess też spisywał się dobrze, a i na Magnatecu latał bez zastrzeżeń ;) Z droższych to co koledzy wymienili wcześniej. Jak nie ma ekologii to A3/B4, nie ma potrzeby iść w C3.
 
Dzięki za wszystkie odpowiedzi w temacie, przy wymianie oleju zastosuję płukankę i zaleję 5w40 a3/b4 albo shell helix ultra diesel albo PMO extreme est series 5w40 i tu moje ostatnie pytanko. Czy ten olej od PMO jest lepszy od w/w shella?
 
PMO jest mało popularne na tym forum.
Miałem VC 1.9 150 zrobioną na 173 i lałem PMO. Jakoś mnie ten olej nie zachwycił.
Ale ja już sam nie wiem czego szukam w oleju. Wszystkim doradzam wymieniaj co 10kkm i lej cokolwiek zgodnego z normą. A sam szukam jakiegoś cuda
 
Mógłbyś to jakoś uzasadnić? Równie dobrze mógłbyś napisać że lepiej nalać rzepakowego zamiast pmo? Masz jakieś złe doświadczenia z tymi olejami?
 
Last edited by a moderator:
PMO jest mało popularne na tym forum.
Miałem VC 1.9 150 zrobioną na 173 i lałem PMO. Jakoś mnie ten olej nie zachwycił.
Ale ja już sam nie wiem czego szukam w oleju. Wszystkim doradzam wymieniaj co 10kkm i lej cokolwiek zgodnego z normą. A sam szukam jakiegoś cuda
To ja mam właśnie całkiem inne odczucia co do olejów PMO - subiektywne odczucie miałem takie, że silnik lepiej na nim pracował i mniej go pobierał niż droższa konkurencja. Był to jedyny producent na którym przelatalem 3 pelne interwały. Teraz mam Castrola zobaczymy, czy nie będzie znowu powrotu do PMO.
 
Magma syn ultra 5w30
 
Moja vectra nie ma dpf, więc chyba nawet eurol 5w40 super lite by wystarczył, spełnia normę GM-LL-B-025 która jest podana w instrukcji, więc nie widzę sensu pchać się w c3 skoro nie mam ekologii.
 
Last edited by a moderator:
Nie ten poziom ;)
 
Jak tak sądzisz to tak jest nie będę się bił z koniem ;)
 
Last edited by a moderator:
Back
Top